Inlägg från: Tess71 |Visa alla inlägg
  • Tess71

Homosexualitet vs Bibeln

Det här är vad jag tycker...

...Homosexualitet är självklart naturligt, annars skulle det inte finnas.

-det lilla jag vet om kristendomen så är väl homosexualitet något onaturligt och fult, men jag är väldigt religiös och kan därför säga att religion och homosexualitet går jättebra att förena.
    (jag är gnostiker, en sanningssökare som söker bevis och trovärdiga förklaringar)

• Tess71

AnnSophie, du har helt rätt!

Det är just därför jag inte kan följa den kristna tron för det är så FEL!

Gud har inga mänskliga drag som att dömma vissa för att dom har en avvikande sexualitet. Han skulle aldrig göra det, för då vore det inte Gud.

Gud är allsmäktig, allvetande och framför allt kärlek, OCH vi är alla en del av Gud!

Vet du varför vi är här på jorden? Jo, för att uppleva för Gud. Gud vet redan allt för han är ju allsmäktig och perfekt, men han vill uppleva allt och därför är vi här.

Enligt kristendomen så har man ju bara ett liv och sen kommer en liten troende skara till himlen och resten till helvetet... Hm.... Det är ju ingen god Gud direkt... annars skulle han väl ha gjort oss alla till miljonärer, vackra och omtyckta, vårat dettta enda liv...
    Nej, så är det inte. Det vore absurt!

Sylvia Browne berättar om Gud och Moder Gud och livet på andra sidan i många av sina böcker. För er som är intresserade så kan jag varmt rekommendera alla hennes böcker. Jag rekommenderar också böckerna Samtal med Gud. Dom kan kännas lite amerikaniserade kanske, men budskapet är tydligt.

• Tess71

Man har alltid ett val... Att tro ordagrannt vad som står i Bibeln eller att hitta det rätta svaret inom sig själv.

Allt ont som sker i världen kommer från människan. Tro det eller ej, men du har själv valt alla dina egna tragedier i livet. Och varför gör man nu det kan du tänka?
    Jo, för att man vill uppleva negativa saker så att själen kan växa och för att Gud ska få uppleva allt, inte bara lyckliga omständigheter.

Att ha sex med en människa som är av samma kön som dig själv är ingen ond handling. Hur kan det bli det? Det är bara Bibeln som säger det. Bibeln är skriven av människor under en tid då folk inte var speciellt upplysta. Dessutom var kyrkan en makt och drev in pengar, du kan ju lista ut själv vad som hände... Bara det att det i många härrans år bara fanns manliga präster? Ett maktspel!!!

• Tess71

MrsL,
    Det finns visst djur som har sex för nöjes skull!

Dvärgchimpansen är ett exempel.

Människan har sex för att försöka komma en annan människa så nära man bara kan. Visst måste vi också ha sex för att få barn precis som du skrev!

• Tess71

MrsL,Hur vet du det? Berätta gärna...

• Tess71

Jag citerar Monthe Python:

"Every sperm is sacred
    Every sperm is graced.
    If a sperm is wasted
    God gets quite irate!

Let the hedens spill theirs
    on the dusty ground
    God shall make them pay for
    each sperm that can't be found!

Hindu, taoists, mormans
    may spill theirs just anywhere
    God will look for those who
    treat their seamen with more care!"

Hahahaha!!! Jättegullig sång!
    Den handlar ju som sagt om Katolisismen...

• Tess71

Jag vill bara säga att jag har startat en tråd där jag berättar lite om min tro. Den heter The Society of Novus Spiritus- en religion för oss som tror på en kärleksfull Gud. (Kommer inte riktigt ihåg vad jag döpte tråden till.. )

Ni som är intresserade kika gärna in där!

• Tess71

Exakt!
    Gud skapade människan till sin avbild, alltså man och kvinna.

Ni vet väl att det finns en kvinnlig Gud också? Tyvärr så har hon blivit utelämnad i Bibeln. Det var för övrigt en av anledningarna till att Jesus kom till jorden, för att sprida kunskapen om den kvinnliga guden.

• Tess71

LinaP, kunde inte ha sagt det bättre själv!

• Tess71

Fia Sthlm, tycker du att Gud är god?

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln