Rom 1:26
Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Kvinnorna bytte ut det naturliga umgänget mot ett onaturligt,
Rom 1:27
likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse.
1 Tim 1:8
Men vi vet att lagen är något gott, om man brukar den rätt
1 Tim 1:9
och tänker på att den inte är till för rättfärdiga utan för dem som lever utan lag och ordning, för gudlösa och syndare, hädare och förnekare, för dem som bär hand på sin far eller mor, för dråpare,
1 Tim 1:10
för otuktiga och män som ligger med män, för människorövare, lögnare och menedare och allt annat som strider mot den sunda läran.
1 Tim 1:11
Så är det enligt det evangelium om härligheten hos den salige Guden som jag har fått mig anförtrott.
1 Kor 6:9
Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Inga otuktiga eller avgudadyrkare eller horkarlar eller män som ligger med andra män,
1 Kor 6:10
inga som är tjuvaktiga eller själviska, inga drinkare, ovettiga och utsugare ? ingen sådan får ärva Guds rike.
Detta hittade jag i bibeln..inte menat att provicera någon.
Men skulle va intressant att höra hur ni tolkar det som står eftersom man inte kan tolka det som att det skulle gälla homosexuella.