Homosexualitet vs Bibeln
Tess71:
Då kan du ju säga åt Gud Fader på Domedagen att han har FEL....
Tess71:
Då kan du ju säga åt Gud Fader på Domedagen att han har FEL....
Aliide:
Om du läser mitt inlägg NOGA ser du att det var ett exempel. det stå just man med man i exempelvis 3 Mosebok. Men det gäller ju även kvinna med kvinna.
Men visst, jag kan ju ha fel eftersom jag inte är "normalbegåvad"....
I så fall klarar du dig ju. Så du behöver inte tjafsa mer om just det.
RadixLecti:
Läs Apostlagärningarna 15.
Radix
Jesu blod är inte "riktigt" blod utan vin. Precis som hans "kropp" är bröd.
Skulle kännas en smula äckligt att äta och dricka från en kropp som varit död i 2000 år.
1 Korinthierna 7:2-5
"men på grund av den så utbredda otukten må var man ha sin egen hustru och var kvinna sin egen man. Må mannen ge sin hustru det som tillkommer henne; men må också hustrun göra detsamma mot sin man. Hustrun har inte myndighet över sin egen kropp, utan det har hennes man; likaså har har inte heller mannen myndighet över sin egen kropp, utan det har hans hustru. Beröva inte varandra detta, utom efter inbördes samtycke för en fastställd tid..."
42Å
Ledsen, men jag börjar allvarligt ifrågasätta din förmåga att läsa vad vi skriver. GT "upphävdes" i och med NT, FÖRUTOM det som står i både GT och NT. Börjar undra om det är fel på min dator eller tangentbord eftersom inget av det jag skriver tycks gå in...?
Aliide:
"för både deras kvinnor bytte det naturliga bruket av sig mot ett som är mot naturen, och likaså frångick männen det naturliga bruket av kvinnan och blev häftigt upptända av lust till varandra, män med män, i det att de gjorde vad som är oanständigt och på sig själva fick den fulla vedergällning som var tillbörlig för deras förvillelse"
Romarna 1:26, 27. I Nya Testamentet, alltså. Hänvisar till både kvinnor om män.....
fia: Nu får du sluta tänka som jag....Vi hamnar på institution tillsammans snart....
Aliide:
Ja jag riktigt hör fiolerna i bakgrunden....