Inlägg från: MrsL |Visa alla inlägg
  • MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

MyranH:
    Så om man tolkar Bibeln "som man vill" har man en sund inställning. Men om man tolkar den "som Gud /kanske/ ville "så har man fel?

• MrsL

Min dator verkar ha synpunkter på det jag skriver, för jag får bara felmeddelanden och måste logga ut från internet hela tiden. Är min dator homosexuell eller är det ngt fel på fl igen?
    Hoppas ni förstår attd etta är ett (taffligt ) försök att var ironisk...

• MrsL

Nej jag lade inte någon värdering alls i mitt uttalande. Det jag menade var att man kan tolka Bibeln annorlunda. (Ja, det säger jag fast jag är troende). Det jag ifrågasatte var att när man tolkar Biblen "fritt" dvs att det inte är så "farligt med homosex" så är det OK. Men när man tolkar det som att homosex är "fel" ja då är man en människohatare av stora måttt. Förstär du hur jag menar? Jag kan inte uttrycka mig lika bra som du i skrift tyvärr. (INTE ironi, jag beundrar verkligen din verbala förmåga!)

• MrsL

zebran:

Svaret på din fråga skulle ju kunna ligga i problemet. Dvsa att om du inte "kan föröka dig på naturligt sätt så beror det på dig själv". Om du förstår vad jag menar.Du kan ha gener som är "farliga" för människsosläktet. Jag kan inte svara på varför individer inte KAN föröka sig.

• MrsL

MyranH:
    Hur jag än letar så hittarjag inte påbudet att "bliven homosexuella på det att det måten rädde eder...."

• MrsL

nej lishe:

Jag har ALDRIG sagt något sånnnt !!!!

• MrsL

Men vad är det så du inte förstår????

• MrsL

Hitlers mamma tyckte nog att han var trevlig. Och Eva Braun.

• MrsL

Men vad ska jag svara???? Jag har skrivit åtskilliga gånger att jag inte hatar homosexuella som människor, utan det de gör, dvs som Bibeln lär. Men mitt synsätt accepteras inte.

• MrsL

Romarna 1:27
    1 Korinthierna 6:9
    2 skriftställen där homosexualitet fördöms.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln