Homosexualitet vs Bibeln
Homosexualitet är naturligt OCH det är förenligt med kristen tro. Jag tror på kärleksbudskapet och förstår inte hur någon kan fördöma homosexualitet...
Homosexualitet är naturligt OCH det är förenligt med kristen tro. Jag tror på kärleksbudskapet och förstår inte hur någon kan fördöma homosexualitet...
MrsL: "Jag tycker absolut inte att homoswexuella ska dödas" - Det var ju tur!
fia sthlm:
"Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män - Hur detta skulle va förtryck vet jag inte" - Eh va? Du förstår inte det förtryckande i att kvinnor ska vara underordnade männen?
"Hur många får inte varje år en sjukdom pga oskyddat sex?" - Vänta lite, är det inte fel att använda preventivmedel enligt vissa kristna (till exempel katoliker)?
Sen har jag lite svårt för jämförelsen mellan barn som rivs och en människas sexualitet...
Höstlövet: Precis. Sådär är det.
MrsL:
1 Kor 5:9
I mitt brev till er skrev jag att ni inte får ha med otuktiga människor att göra.
Dett är allt. Otuktiga människor är inte lika med homosexuella i bibeln.
fia: Nu svarade du ju bara på halva inlägget, men låt gå.
"Men du håller inte alls med om att sex före äktenskapet i många fall bidrar till spridandet av könssjukdomar, oönskade graviditeter och därav massvis med aborter varje år?"
Jag tror att _okunnighet_ i många fall bidrar till spridandet av könssjukdomar, oönskade graviditeter och därav massor av aborter varje år!
Jag är för sex före äktenskapet eftersom jag tycker att min kropp är just min att bestämma över. Skulle aldrig fördöma de som väljer att vänta med sex, men tycker det är upp till var och en.
Fia: Du missade delen där jag undrade hur du kunde tycka att det inte var förtryck att kvinnor skulle vara underordnade män.
MrsL: Ska vi ta fortsättningen också då.
1 Kor 6:9
Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Inga otuktiga eller avgudadyrkare eller horkarlar eller män som ligger med andra män,
1 Kor 6:10
inga som är tjuvaktiga eller själviska, inga drinkare, ovettiga och utsugare — ingen sådan får ärva Guds rike
Hmm, jag är ganska ovettig- lever jag då också i synd?
Om vi ska återgå till själva kärnan i denna fråga: Hur kan man fördöma något som har med kärlek att göra? Om två människor älskar varandra, ska de då inte få leva tillsammans? För mig är att älska det största man kan göra för Gud!
MrsL: Då beror det väl på vad man anser meningen med livet vara. Jag anser att meningen med livet är att leva i kärlek. Du anser tydligen att det är att reproducera sig. Tycker du att alla ofrivilligt barnlösa är onaturliga också?
Håller med blåbärspappan!
Hom verkar ha försvunnit...
Det verkar inte bättre...