• Rackarn

Fler mammalediga i Stockholm...

Hej! Jag är en tjej på 25 år som gärna skulle vilja träffa andra mammor som är mammalediga nu i höst. Vi bor i Stockholm och skulle vilja hitta på saker med andra. Min dotter fyller 1 år i september.

• Svar på tråden Fler mammalediga i Stockholm...
  • Josenoah

Jag är i från alunda utanför Uppsala men bodde på senare år i Ekeby och kvarngärdet. Har oxå alla syskon,vänner, mamma o pappa kvar där. Saknaden är stor emellan åt :/ särskilt nu när alla mina storebröder har fått barn och alla dom bor typ grannar. Men vi hälsar på så ofta vi kan. Vart bodde du? Vilken dag passar det dig att ses?

• RobbansMamma

Jo jobbigt att flytta ifrån dom man är närmast med :/ det går liksom inte att åka över uppsala en dag och hälsa på heller känner jag. Blir mycket helger man åker dit och bor hoss mamma och passar då på att träffa kompisarna. Jag bodde i eriksberg nära botaniska trådgården kan man säga. Ja, jag kan ungefär när som. Men kanske nästa vecka om vi båda har tid redan då?

• Josenoah

Jag kan tisdag eller onsdag :) har du ditt äldsta barn på dagis eller hemma?

• RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-08-30 13:10:29 följande:
    Jag kan tisdag eller onsdag :) har du ditt äldsta barn på dagis eller hemma?

iså fall Onsdag kanske? ska ev fika med några kompisar antingen månd elr tisd. Vart skulle du vilja ses? inne i sthlm kanske är lättast? Glad. Mitt älsta barn går på dagis om dagarna 8.00-15.00 och fredagar är han hemma med migGlad Går din älsta också på dagis?
  • Josenoah

Ja min son går 8.45-15.00 måndag till torsdag. Ledig fredagar oxå. Ja, vi kan ses inne i stan. Åker du bil eller kommunalt?

• RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-08-31 15:18:27 följande:
    Ja min son går 8.45-15.00 måndag till torsdag. Ledig fredagar oxå. Ja, vi kan ses inne i stan. Åker du bil eller kommunalt?
    Jag har körkort, men väljer helst kommunalt om man åker inn till stanGlad Lättast så. Åker du också kommunalt inn?
  • Josenoah

Jag brukar åka bil men det är nog smidigast att åka kommunalt för att slippa böka med parkering. Vi kanske kan mötas vid Slussen isåf, antar att det är lättast för dig att ses där oxå?

• RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-09-01 00:17:53 följande:
    Jag brukar åka bil men det är nog smidigast att åka kommunalt för att slippa böka med parkering. Vi kanske kan mötas vid Slussen isåf, antar att det är lättast för dig att ses där oxå?
    Jag tar pendeln från tumba c. Brukar hoppa av inne i sthlms central. Hur åker man dit? annars är det lättast för mig att ses inne i själva stan. Vid åhlens eller nåttGlad men om det är lättast för dig att ses vid slussen så går de ann med. Min pendel går förbi sthlms södra. Är det nära slussen?
  • Josenoah

Jag åker nästan aldrig kommunalt så jag är fel att fråga :/ men jag kollade och sthlms södra är nära Slussen som om du hoppar av där så kan jag promenera dit från Slussen :) då kan vi ta en fika på söder eller promenera där omkring :)

• RobbansMamma
    Josenoah skrev 2012-09-02 00:34:28 följande:
    Jag åker nästan aldrig kommunalt så jag är fel att fråga :/ men jag kollade och sthlms södra är nära Slussen som om du hoppar av där så kan jag promenera dit från Slussen :) då kan vi ta en fika på söder eller promenera där omkring :)
    hehe okej ja samma härTungan ute Brukar alldrig åka inn till sthlm central i överhuvudtaget. Bara när jag ska träffa nånGlad Ja men det låter som en bra ide! när kan du? Onsdag elr torsdag? passar mig bäst som det ser ut nu.
Svar på tråden Fler mammalediga i Stockholm...