Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
Hej,
är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?
Hej,
är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?
Hej vad kul att du svarat!
Jag är också uppvuxen i spånga men nu boende i bromma. :)
Hur gammalt är ditt/ert första barn?
Välkommen Lycklig och glad! Hur mår du?
Marla gick i vinstaskolan så bor närmare vällingby men postadress spånga
Exakt vore perfekt med promenader bor du nära buss 113? Jag bor i blackeberg, nära den busslinjen
Och Marla hur mår du?
Lite avis på er som väntar i september! Idag har jag dragit på mig stödstrumpor för första gången då fötterna börjat svälla på sistone. Det är så varmt!
Fel tempus där, jag bodde närmare vällingby, så klart. Bor bara på ett ställa nu.
Perfekt att alla bor vid samma busslinje!
Vad skönt att ni båda mår bra. Förstår att ni är less dock. Är ni lediga eller jobbar ni?
Jag mår också bra. Haft jättelätt graviditet men nu har det börjat dyka upp en del smågrejer och jag är enormt trött nu igen. Var det första trimestern också. Jag jobbar fortfarande. Planerar sluta i september någon gång. Får välja fritt när det känns för jobbigt.
Vilket bb har ni önskat förresten?
Det förstås, förstår att ni valt närmsta bb då när det ändå blir en liten extra tur. Vi har katt och när det är dags för oss kommer mina föräldrar åka hit och ta med honom hem till dem. Vet ju inte hur länge man stannar. Vi velade mellan danderyd och ks men valde till slut danderyd så hoppas det blir bra där
Haha det blir några väskor det! Du som varit inne förr... När man ser packlistor till bb-väskan så känns det ju som det blir packning som till en utlandsresa i storleksordningen. Badrock tar ju mycket plats tex. Packning till mig, till maken, till bebisen. Har man verkligen så mycket med sig? Behövs det liksom vi bor iofs förhoppningsvis på bb-hotell och behöver kläder till efteråt på ett annat sätt. Sen har vi inte egen bil så inte lika smidigt att åka hem och hämta mer... Så det kanske faktiskt behövs.
Oj vad jobbigt med vagnen! Hoppas allt är som det ska! Håller tummarna. Vilken modell har ni beställt?
Vi är inte klara direkt har beställt vagn som levereras i slutet på september. Har babyskydd hemma. Har en hel del kläder som vi ärvt av min kusin som fick barn i maj. Sedan lite saker vi fått i gratisboxar men har väl en hel del kvar... hur ligger ni andra till?
Marla okej men då vet jag att jag inte är knäpp om jag kommer med en liten resväska iaf svårt när de är något helt nytt!
Smart med dator! Kan ta med min mini-dator. Får kolla att de har trådlöst nät bara annars får jag låna dongel av föräldrarna.
Nä inget fan av sjukhusmaten :-/ har opererats rätt många gånger på ks och aldrig gillat maten där ^^ hoppas det är bättre på danderyd men får nog packa ner sådan som tål rumstemperatur. Och godis. Godis ska med. Hört att det kan vara bra under förlossningen om den blir utdragen då man får snabb energi av det. Fast kommer säkert vara så att jag inte är sugen på det hodis vi har med utan absolut måste ha något annat ^^
hur har det gått med vagnbutiken idag?
Vi har beställt emmaljunga city cross och en city korg supreme till den. Supreme är nytt för 2013 och lite mer high tech än vanliga korgen. Skiljde bara 200 kr så tog den nya.
Jag har nog tagit alla jag stött på. Kronans droghandel, barnens hus, apoteksgruppen, gillat bambino och MAM på fb och fått gratis sked och napp. Och något mer tror jag. Fast det är väl inga höjdare egentligen men tackar för det jag får iaf. Sen skrivit upp på liberos tror jag och den får man på förlossningen.
LoG (ok att förkorta?) håller tummarna att danderyd har plats för er! Sedan väntar jag mig en rapport om hur det var där och vad som finns och vad som måste tas med har du varit på den där infogrejen de har?
Gud vad spännande med 11 dagar kvar... Kan verkligen komma när som helst nu! Känner du något ännu? Sammandragningar, förvärkar? Jag känner inget sådan än... Hoppas vi alla slipper gå över
Skönt att du orkat jobba så länge ändå. Jobbar du på kontor eller något sådant fysiskt "lätt" jobb? Känns trist gå hemma för länge och vänta så hoppas jag också kan jobba september ut. Jobbar på kontor.
Idag fick jag beviljat av chefen att jobba måndagar-torsdagar resten av tiden. Känns såå skönt! Kollegorna verkar mindre glada förstås men chefen är förstående och tacksam att jag ens är där (är sommarjobbare så hade ju slutat nu i vanliga fall och de är underbemannade. De ska anställa två pers i höst pga detta så han är ju glad att ha iaf en extra person där ett tag till). Behöver verkligen en extra ledig dag för blir helt slutkörd i slutet på veckorna. Så jag är så glad så!
Kanon
Vad bra. Har också planerat gå på det infomötet, verkar bra att få en inblick i hur det är på plats ja, jag har hört att det är många som ska föda i slutet på augusti och början på september. På så vis är det ju skönt att jag ska ha först i oktober...
Vad skönt med så förstående kollegor och chef. Bra också att du kunnat vila upp dig innan de sista veckorna. Självklart behöver vi vila och ladda lite energi, är ju jobbigt att föda barn och inte direkt någon semester efteråt heller
Hm, låter väl som en stalker nu men kan det vara så att du bor i ett nybyggt område och din man spelar fotboll? Om det stämmer så förklarar jag sen
Marla nä men tror de försöker skicka en så nära som möjligt. Tror inte uppsala vill ha sthlmare, de har ju själva inte så lätt att skicka folk vidare.
Åh trist när man lite ställer in sig på att bebisen borde ha kommit nu. Jag är ju dum så jag hoppas ju också på lite tidigare...
Sover inget vidare numera men i natt sov jag bättre än på länge. Fast vaknar ju ibland och sover som en fjällkniv med huvud och fötterna upp
Håller tummarna för vagnen idag! Måste kännas jättejobbigt! Hoppas det går bra hos bm
Vi har inte kollat kön så vi funderar ganska öppet på namn. Inget bestämt förrän bebisen är ute dock själv då?