• Björckan

Har du trollat på familjeliv?

Efter att ha läst så många trådar som låter helt orimliga så är jag nu nyfiken på hur många som faktiskt trollar här?

Så kom igen nu. Erkänn i alla fall genom att rösta, eller om ni är modiga så erkänn i tråden. Har du trollat på familjeliv? Kanske startat en tråd för att du hade tråkigt en kväll? Kanske skrivit i någon annans tråd för att få reaktioner?

Jag räknar inte sandlådan som trolleri eftersom det är meningen att man kan leka där. Jag menar trådar som utger sig för att vara seriösa :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du trollat på familjeliv?
  • Louella

Nej, aldrig. Men däremot är det en person (ofta i känsligarummet) som jag är övertygad trollar ganska ofta, känner liksom igen hennes skrivstil.

• talldarknhandsome

Känns inte så genomtänkt den här tråden, eftersom att erkänna trollande renderar i avstängning. Drömmer

• sweetlife

Jag har skrivit en tråd ur en annan persons synvinkel, men alla händelser och detaljer stämde. När jag beskrev "TS" (alltså den andra personens) känslor så gick jag helt enkelt på vad hen har sagt till mig. Gjorde det för att jag ville se vad folk tyckte om saken ur den personens synvinkel, och vilka råd folk gav för hur hen skulle agera/ tänka. Samt för att själv få mer perspektiv på saken.

• Meddelande borttaget
  • råttfångaren

Ja det har hänt, av nyfikenhet.

• Björckan
    talldarknhandsome skrev 2012-08-07 21:35:33 följande:
    Känns inte så genomtänkt den här tråden, eftersom att erkänna trollande renderar i avstängning. Drömmer
    Men måste de inte kunna bevisa vilken tråd som var fake också då? 
  • talldarknhandsome
    röderaff skrev 2012-08-07 21:40:21 följande:

Är det förbjudet att sätta igång en tråd i provocerande syfte, dvs man kläcker ur sig någonting som man egentligen inte tycker bara för att skapa debatt? Jag har aldrig fattat vad trolleri är egentligen.  Kan någon förklara?
    Typ om jag skriver en tråd att jag mist mina båda föräldrar i en hajattack i Egypten så tycker jag det är att gå för långt och skulle vilja kalla det trolleri.
    Om jag däremot skriver en provocerande trådstart om att vi har för många kineser i Sverige - även om jag inte tycker det - så tycker jag inte det är trolleri utan det är ett medvetet sätt att starta en förhoppningsvis intressant debatt.
    Trollande är när man skapar trådar/alias/inlägg som bara har som syfte att ge uppmärksamhet.

Det är inte när man ljuger om var man är ifrån, eller om man tänjer på sina åsikter. Det handlar bara om uppmärksamhet, att man vill skapa oro i leden. 
  • Anova

Nix. Däremot finns det vissa (återkommande) medlemmar som jag älskar driva till vansinne med helt "normala och ontopic- frågor.

• Meddelande borttaget
  • talldarknhandsome
    röderaff skrev 2012-08-07 22:17:01 följande:

Ok, då ligger jag nog i gränslandet, men jag har som syfte att skapa debatt inte oro.

Att skapa debatt är inte samma som att trolla.
  • reflections

däremot gör jag det helt öppet. behöver inte göra det anonymt.

• SweeneyTodd
    röderaff skrev 2012-08-07 21:26:26 följande:
    Däremot händer det ju att jag hittar på knäppa trådar bara för att få igång en diskussion men det är ju inte att trolla.
    Eh, jo, det är att trolla! Att ljuga för uppmärksamhet är att trolla!

• SweeneyTodd

Jag hatar troll. Om du är ett troll ska du ta åt dig.

• reflections
    SweeneyTodd skrev 2012-08-09 02:28:48 följande:
    Jag hatar troll. Om du är ett troll ska du ta åt dig.

Oh noes!
  • Johnny Mnemonic

Jag erkänner att jag trollar ibland, det är väldigt tacksam underhållning och inte sällan man kan engagera en stor grupp över något väldigt banalt. För det mesta är jag dock här i egenskap av att vara seriös och ge min åsikt. Men båda förhållningsätten slår ihjäl tid och man kan se det som att man ibland trollar även om man är seriös

Spreading and transporting information is my duty.
  • Meddelande borttaget
  • talldarknhandsome
    SweeneyTodd skrev 2012-08-09 02:27:48 följande:
    Eh, jo, det är att trolla! Att ljuga för uppmärksamhet är att trolla!

Fast ibland behöver man skriva provocerande/lögnaktiga saker för att få fram en poäng.
Svar på tråden Har du trollat på familjeliv?