• Björckan

Har du trollat på familjeliv?

Efter att ha läst så många trådar som låter helt orimliga så är jag nu nyfiken på hur många som faktiskt trollar här?

Så kom igen nu. Erkänn i alla fall genom att rösta, eller om ni är modiga så erkänn i tråden. Har du trollat på familjeliv? Kanske startat en tråd för att du hade tråkigt en kväll? Kanske skrivit i någon annans tråd för att få reaktioner?

Jag räknar inte sandlådan som trolleri eftersom det är meningen att man kan leka där. Jag menar trådar som utger sig för att vara seriösa :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du trollat på familjeliv?
  • Flo

Nope, men det händer att jag ändrar små detaljer på sanna historier för att ingen ska känna igen mig.

• vomiting veronica

Annat... men jag förklarar inte i tråden.

• Björckan
    Flo skrev 2012-08-06 22:00:38 följande:
    Nope, men det händer att jag ändrar små detaljer på sanna historier för att ingen ska känna igen mig.
    Fast det är ju inte att trolla... Det är ju mer som sekretess :)
    vomiting veronica skrev 2012-08-06 22:05:06 följande:
    Annat... men jag förklarar inte i tråden.
    Det låter spännande? Förklara i pm ? ;)
  • Bevabus

När jag blev medlem här på FL så var jag 17 år och ganska omogen, så har inga problem med att erkänna att jag har trollat för att få uppmärksamhet Oftast så handlade det om något jag önskade var verklighet, men som jag var för feg för att göra något åt. Nu är jag 5 år äldre och har inte trollat på många år. Gick helt enkelt bara igenom en period som de flesta går igenom, tror jag dem kanske inte trollar men dem gör nog andra saker för att få utlopp för sin osäkerhet.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Flo
    Björckan skrev 2012-08-06 22:06:08 följande:
    Fast det är ju inte att trolla... Det är ju mer som sekretess :)
    Jopp jag vet Svarade ju nej på frågan
  • La Lola

Aldrig nånsin hänt.
    Jag ser liksom inte meningen med det.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • vomiting veronica
    Björckan skrev 2012-08-06 22:06:08 följande:
    Det låter spännande? Förklara i pm ? ;)
    Nix!

Men jag tycker att det är solklart när man läser på familjeliv att det finns både trollmedlemmar, det finns de som startar trolltrådar och de som trollar i andras trådar. Ingen av dem skulle skriva i den här tråden eftersom du inte har gjort det till en anonym diskussion. Åtminstone om man gillar att vara troll vore ju det att liksom förverka sina chanser att fortsätta.
  • Björckan
    vomiting veronica skrev 2012-08-07 15:39:30 följande:
    Nix!

Men jag tycker att det är solklart när man läser på familjeliv att det finns både trollmedlemmar, det finns de som startar trolltrådar och de som trollar i andras trådar. Ingen av dem skulle skriva i den här tråden eftersom du inte har gjort det till en anonym diskussion. Åtminstone om man gillar att vara troll vore ju det att liksom förverka sina chanser att fortsätta.
    Jag hade tänkt lägga den i känsliga rummet först, men där får man ju inte ha omröstningstrådar...

Jag tänkte att man behöver ju inte avslöja några aktiva trolltrådar men kanske mer skriva om varför man trollat eller inte trollat. Ofta trollar ju folk anonymt ändå... antar jag :)

Jag kan avslöja att jag trollade i en tråd där jag inte hade tänkt trolla... Jag skrev ett inlägg som jag tyckte var så löjligt att TS skulle förstå hur dum hen lät. Men så började folk svara mig och idiotförklara mig (uppenbarligen var jag inte tillräckligt sarkastisk och löjlig) så då var jag tvungen att spela vidare på det... Blev avslöjad efter några inlägg dock när jag blev för absurd :){ 
Svar på tråden Har du trollat på familjeliv?