• ccasper

Precis förlorat mitt livs kärlek, hur fan ska man klara sig?

Hejsan, min första tråd och mitt första inlägg. Känner mig helt förstörd som människa och måste ventilera tankar och känslor någonstans där folk kan se och reagera och kanske kan hjälpa till lite.

Min situation är den att jag och min flickvän träffades och blev blixtförälskade, det kändes verkligen som kärlek vid första ögonkastet. När vi sedan började träffas och umgås klickade vi med allting, samma humor, underbart sexliv, hittade på saker - allting kändes verkligen som om man äntligen hade hittat rätt. Vi flyttade in tillsammans rätt så tidigt, efter bara sex månader, och även om vi som alla andra också haft problem så har vi ändå fortsatt att ha det riktigt bra tillsammans, varit ute och rest en hel del och det har känts som att båda två har litat på den andre och känt att det är där jag har min trygghet, inte bara jag utan även hon har känt så, det har hon själv sagt.

Till saken hör också att hon är extremt impulsiv, får hon en idé eller tanke för sig så slutar det i nio fall av tio att hon tycker det är skitroligt till att börja med, men släpper det lika fort. Detta gäller allting i hennes liv ungefär.

För två dagar sedan i tisdags kom så smällen. Vi hade precis haft en jättemysig helg tillsammans, varit och grillat med ett gemensamt par vi känner, varit hemma hos hennes föräldrar och ätit middag (hennes familj är helt underbar och har under tiden som gått nästan blivit som min egen, bla var vi; jag och hon samt hennes föräldrar på gemensam semesterresa i juni månad där vi hade det underbart) och på måndagskvällen ännu en kväll med gemensamma paret och käkat och kollat film. Så i tisdags kväll, vi började mysa och skulle liksom till att ha sex, så slutar hon plötsligt och börjar gråta. Jag frågar vad det är och hon säger efter mycket om och men att hon vet inte vad hon vill längre, att hon inte tror att hon är kär i mig längre och så vidare. Jag blir så klart chockad och ställd men tror att det har att göra med att hon personligen mår lite dåligt nu, pga lite viktuppgång och glidit ifrån sin bäste tjejkompis lite, och försöker prata med henne. Hon säger att hon vill sova hos sina föräldrar över natten och prata med sin mamma (som hon verkligen har jättebra kontakt med och lyssnar mycket på) och jag går givetvis med på det i tron om att allting kommer lösa sig. Dagen efter ses vi och hon säger att hon kommit fram till att det bästa är att vi gör slut och flyttar isär för hon känner inte att hon kan ha ett förhållande där hon inte är kär.

Min värld faller samman och jag bryter ihop totalt. Denna tjejen som varit mitt allt under så lång tid sitter nu här och säger att hon inte känner någonting när hon kysser mig. Allting känns extremt overkligt då jag vet att hon helt spontant köpt ett fotoalbum och skrivit ut massa foton på oss, skärmdumpar från vår första konversation etc etc som hon planerat att sätta ihop och ge mig, för bara två veckor bestämde vi oss för att börja spara till handpenningen på ett hus tillsammans, vi har varit gravida men valde att inte behålla det då tidpunkten var jättedålig för oss men ändå fortsatt att prata om barn och när vi ska skaffa dom etc. Allting har verkligen känts som att detta är "the one".  Helgen vi hade var precis som vanligt med mycket skratt, kramar, pussar och kärlek, och nu från ingenstans är jag ensam. Hon har redan gått vidare känns det som, flyttat hem till sina föräldrar då dom har stort hus med mycket plats och lämnat mig totalt ensam och övergiven.

Hon säger alla vanliga klyschor, att detta är det bästa, är det meningen att det ska bli vi så blir det vi, hon måste testa bo själv för hon har aldrig gjort det, att hon måste få lite tid och känna efter vad hon verkligen vill, men det är verkligen slut.

Jag vet inte alls hur jag ska ta mig vidare från detta. Jag har haft förhållanden som tagit slut tidigare men det är inte i närheten av detta. Alla drömmar jag har haft har haft med henne att göra, hon har varit involverar i allt, och det känns helt absurt att jag inte kan ringa henne närsomhelst och få höra att hon älskar mig, saknar och att vi ska ses sen. Alla tankar som går runt förstör mig, att vi har somnat bredvid varandra för sista gången, att jag aldrig kommer få se henne le och se på mig med kärleksfylld blick, att vårt hem som vi arbetat med att försöka få så fint kommer vara tomt om ett par månader, att vi aldrig mer ska "highfiva" efter ett skämt, aldrig mer ligga och prata på kvällarna och sedan somna in medans vi håller om varandra.

Jag vet inte hur jag ska bete mig, om jag ska fortsätta kämpa för oss och skicka blommor, gulliga sms, fortsätta förklara henne att jag är villig att ge vad som helst, göra vad som helst sålänge hon inte lämnar mig, eller bara inse chocken och gå vidare från detta. Hon nämnde när vi pratade att det kanske är vi igen om en månad, och jag tolkade ju det givetvis som att hon bara behöver lite egentid för sig själv och att vi sen hittar tillbaks till varandra, men jag känner ju igen det snacket från tidigare uppbryt då jag själv varit den som yttrat dom orden och där man inte hittade tillbaks till varandra. Mitt liv känns som det är förstört och inte värt att leva längre. Nu blev det här extremt långt och jag är tacksam mot er som orkat läsa hela skiten. Är det någon som har några tips och idéer eller ännu bättre exempel på liknande situationer där det faktiskt fixat sig är ni jättevälkomna att skriva något. Vad som helst funkar. Tack.

• Svar på tråden Precis förlorat mitt livs kärlek, hur fan ska man klara sig?
  • Anonym (Undrar)

Undrar också hur det har gått !!

• Frankie1

Tipsar om att läsa tråden: Bästa sättet att hantera en kärlekssorg på flashback forum, den hjälpte mig väldigt mycket när det tog slut emellan mig och tjejen för nåt år sedan.

https://www.flashback.org/t364397#

• Anonym (Undrar)
    Frankie1 skrev 2016-07-31 09:22:23 följande:

Tipsar om att läsa tråden: Bästa sättet att hantera en kärlekssorg på flashback forum, den hjälpte mig väldigt mycket när det tog slut emellan mig och tjejen för nåt år sedan.

https://www.flashback.org/t364397#

Oj har gjort ALLA sådana 'tips'.. supa är det värsta som finns. Slutar med fylleångest. Låg på golvet och storgrät och kom inte därifrån pga fylla. Dessutom kände man sig helt synlig efteråt och ännu mer deppig av att man inte orkade ställa sig upp och gå och göra något konstruktivt på hela dagen utan fick ligga i sin ångest som förstärks av alkoholen.

Jag har varit på riktigt kär två gånger. Första gången tog det 8 år. Det var en vidrig mardröm. Fast jag levde vidare mitt liv 'utåt' sett så satt exet på tankarna hela tiden. Att tänka negativt om den, försöka skjuta bort tanken osv gick inte alls. Nu har det 'bara' gått någon månad. Men återigen är det vidrigt och tungt. Speciellt eftersom personen lämnade mig med ett 'jag har inte bestämt mig än, så behöver tid att tänka på hur jag vill göra och vad mina känslor är'. Det värsta man kan säga till någon.
  • Anonym (Undrar)

Jobbar själv som psykolog, så vet de flesta psykologiska strukturerna bakom sådant och sätt att 'omprogrammera' tankar osv. Men på ett sätt finns det saker som är oförklarliga, exempelvis gamla människor som fortfarande sitter och tänker på sina ungdomskärlekar, eller som dör då deras livspartner gör det. Nu vet jag ju inte, detta kan vara över på några veckor eller så får jag ågras genom livet, men att det finns någon quick fix ala flashback tror jag inte jättemycket på, dessa knep hjälper att få tiden att gå, men tankarna har man ju med sig även på gymet eller fyllan.

• Anonym (Solskenshistoria)

Jag och min nuvarande man träffades för 10 år sedan! Vi blev blixtförälskade gjorde allt tillsammans och hade det som du beskrivit att ni hade det. När vi varit tillsammans ett par år så tog det slut. Vi hade precis flyttat ihop och var starka ihop... Trodde vi.

Jag flyttade och vi smsade ibland och ca 1 år senare blev det vi igen (ganska rolig historia hur det gick till). Vi fick det bättre än någonsin och nu är vi bästa vänner, älskare, man och hustru!

Så visst finns det hopp! Men låt henne vara ett tag. Vänta till hon hör av sig även om det är supersvårt! Se till att ta hand om dig själv och gör roliga saker med vänner.

Lycka till!

• Anonym (Undrar)

Fint skrivet. Kul att höra. Det är ju vad man går runt och hoppas på efter att det tagit slut... det gläder mig att det gått bra för andra.. :) (PS Jag är inte ts. Men jag hittade denna tråd då jag sökte efter liknande historier )

• Anonym (( . ) ( . ))

Varken ring eller messa. Hon kommer kontakta dig, låt henne stå för 100% av kontakten i början.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (( . ) ( . )) skrev 2016-08-08 19:12:51 följande:

Varken ring eller messa. Hon kommer kontakta dig, låt henne stå för 100% av kontakten i början.

Hur vet du det? Många lever efter devisen 'ett ex är ett ex'
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (( . ) ( . )) skrev 2016-08-08 19:12:51 följande:

Hur vet du det? Många lever efter devisen 'ett ex är ett ex'
  • Sorgentaröver

Jag vet du känner. Jag har efter 9 års äktenskap med 2 små barn igår fått reda på att hon träffar ngn annan. Blir helt jävla förstörd över att hon förstör hela familjen utan att blinka. Bråkade idag och jag sa allt det man normalt sett aldrig säger. Jag tänker dock främst på mina barn även om den egna smärtan är brutal. Jag tror att man måste tvinga sig att gå vidare oavsett hur det känns i hjärtat. Min snart exfru är liksom din impulsiv och dessutom känslosam av naturen. Ge mig tips med.

• Virrepannan

Mitt tips är också att låta henne vara tills hon hör av sig själv. Kan inte lova att hon gör det, men jag lät mitt ex vara när han gick ifrån mig, sen hörde han av sig efter 2,5 månad ungefär.

Det blev inte vi igen, men det spelar mindre roll i detta fallet. Ge henne tid bara, ni verkade ha det himla fint ihop :)

Svar på tråden Precis förlorat mitt livs kärlek, hur fan ska man klara sig?