Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Precis förlorat mitt livs kärlek, hur fan ska man klara sig?

Undrar också hur det har gått !!

• Anonym (Undrar)
    Frankie1 skrev 2016-07-31 09:22:23 följande:

Tipsar om att läsa tråden: Bästa sättet att hantera en kärlekssorg på flashback forum, den hjälpte mig väldigt mycket när det tog slut emellan mig och tjejen för nåt år sedan.

https://www.flashback.org/t364397#

Oj har gjort ALLA sådana 'tips'.. supa är det värsta som finns. Slutar med fylleångest. Låg på golvet och storgrät och kom inte därifrån pga fylla. Dessutom kände man sig helt synlig efteråt och ännu mer deppig av att man inte orkade ställa sig upp och gå och göra något konstruktivt på hela dagen utan fick ligga i sin ångest som förstärks av alkoholen.

Jag har varit på riktigt kär två gånger. Första gången tog det 8 år. Det var en vidrig mardröm. Fast jag levde vidare mitt liv 'utåt' sett så satt exet på tankarna hela tiden. Att tänka negativt om den, försöka skjuta bort tanken osv gick inte alls. Nu har det 'bara' gått någon månad. Men återigen är det vidrigt och tungt. Speciellt eftersom personen lämnade mig med ett 'jag har inte bestämt mig än, så behöver tid att tänka på hur jag vill göra och vad mina känslor är'. Det värsta man kan säga till någon.
  • Anonym (Undrar)

Jobbar själv som psykolog, så vet de flesta psykologiska strukturerna bakom sådant och sätt att 'omprogrammera' tankar osv. Men på ett sätt finns det saker som är oförklarliga, exempelvis gamla människor som fortfarande sitter och tänker på sina ungdomskärlekar, eller som dör då deras livspartner gör det. Nu vet jag ju inte, detta kan vara över på några veckor eller så får jag ågras genom livet, men att det finns någon quick fix ala flashback tror jag inte jättemycket på, dessa knep hjälper att få tiden att gå, men tankarna har man ju med sig även på gymet eller fyllan.

• Anonym (Undrar)

Fint skrivet. Kul att höra. Det är ju vad man går runt och hoppas på efter att det tagit slut... det gläder mig att det gått bra för andra.. :) (PS Jag är inte ts. Men jag hittade denna tråd då jag sökte efter liknande historier )

• Anonym (Undrar)
    Anonym (( . ) ( . )) skrev 2016-08-08 19:12:51 följande:

Varken ring eller messa. Hon kommer kontakta dig, låt henne stå för 100% av kontakten i början.

Hur vet du det? Många lever efter devisen 'ett ex är ett ex'
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (( . ) ( . )) skrev 2016-08-08 19:12:51 följande:

Varken ring eller messa. Hon kommer kontakta dig, låt henne stå för 100% av kontakten i början.

Hur vet du det? Många lever efter devisen 'ett ex är ett ex'
Svar på tråden Precis förlorat mitt livs kärlek, hur fan ska man klara sig?