receptfritt läkemedel som dämpar hunger?
ja finns det? o fungerar det? behöver lite hjälp på traven. bara äter o äter. annat tips för att minska matsug, hunger,i sötsug.vet att det ej finns miakel men ge mig tips
ja finns det? o fungerar det? behöver lite hjälp på traven. bara äter o äter. annat tips för att minska matsug, hunger,i sötsug.vet att det ej finns miakel men ge mig tips
För hunger finns psyaliumfrön på mataffär blanda med vatten och drick de sväller i magsäcken sedan en påsen kostar en 10a typ. För sötsug funkar fänkålsfrön kostar en tjuga typ på mataffären, båda fyller sin funktion
tack men lchf är inget för mig av flera anledningar. kollade i affären där fanns nsra sånt som refucerade fettet o kolhydrahetrna. vill ju bli av med duget. ska prova psylliumfrön. tack. ingen fara alvina klarade inte vägen hem blev mataffären o sen drive in mac d. typ varje dag. syns inte att jag har ett problem men det har jag verkligen
Jag tar en tsk psyaliumfrön i halvt glas vatten sen dricker jag och passar i mer vatten direkt, det står att det ska stå och svälla men då blev det som en guldklimp och det funka inte för mig, så jag gör så här och låter det svälja i magen, bara att komma ihåg att dricka vatten. Lycka till ts
Drick mer vatten. Ofta när man blir sugen på något att äta så beror det på att man är törstig. Man märker det först när man känner hur gott det var med ett glas vatten. Väntar man sedan innan man äter något så märker man att man dela inte är sugen längre och troligen mätt.
jag dricker mkt vatten anledningen till att jag frågar är för att jag har ett riktigt problem som kommer i perioder. min kille skrattar o säger att det är konstigt hur mkt jag kan äta. men men. mot affären imorrn då
Se det som positivt att det är perioder bara hade kanske varit värre om det var varje dag
LCHF fungerar mycket bra för mig mot både hunger och sötsug... :)
Börja dagen med en rejäl omelett med valfri fyllning till frukost, ät sedan riktiga lagade mål mat till lunch och middag bestående av kött/fisk/kyckling + fet sås + ovanjordgrönsaker. Behöver du mellanmål så räcker det oftast med en kopp kaffe och en skvätt rädde eller en näve nötter. Är du supersötsugen kan du äta lite bär med vispgrädde eller ta en mörk chokladbit och en kopp te.
Teorin bakom ser ut så här:
Du äter socker/stärkelserik mat - blodsockret höjs - dina insulinnivåer höjs - insulinet lagrar in sockret i fettvävnaden - insulinet gör dig hungrig - du blir mer hungrig - käkar mellis - får en ny sockertopp... etc...
tar du bort socker och stärkelserik mat som bröd, ris, pasta och potatis och så socker så klart så slipper du blodsockerbergochdalbanan och då håller dig lugn och mätt på maten du äter och får normaliserade hunger/mättnadssignaler.
Se gärna den här videon, den förklarar väldigt bra: