Inlägg från: Alvina |Visa alla inlägg
  • Alvina

receptfritt läkemedel som dämpar hunger?

För hunger finns psyaliumfrön på mataffär blanda med vatten och drick de sväller i magsäcken sedan en påsen kostar en 10a typ. För sötsug funkar fänkålsfrön kostar en tjuga typ på mataffären, båda fyller sin funktion

• Alvina
    Karl71 skrev 2012-08-01 14:10:59 följande:
    P.s.  Jag brukar värva denna diet med vlcd (very low calorie diet). Då ersätter jag lunch och middag med en shake (finns att köpa lite varstans, typ nutrilett)    Det är en plågsam diet och då hjälper det att ta Allévo fiber tabletter som finns på ICA maxi eller välsorterade apotek.  Dessa fiberpiller sväller i magen och ger mättnadskänslor som hjälper dig äta mindre. Annars kör brukar jag riva ner några matskedar ingefära i en kopp och hälla kokande vatten på. Sedan låter jag detta dra i ca 15 minuter och dricker sedan koppen samt äter det som är kvar av ingefäran.  Ger mättnadskänslor och gör att du står dig längre mellan måltider samt lär rensa kroppen på allt möjligt skit. mvh K 

Psyaliumfrön dämpar hunger med och är effektivt och billigt en tia på matbutiken. Däremot LCHF skulle jag inte rekommendera visst man går upp i vikt men all ond kolesterol åker o höjden och mycket annat skit för det med sig i hälsosynpunkt, ska blir roligt att se när all forsknings publiceras på det snart, då lär folk sluta. Förlåt ts det var or nu.
  • Alvina

Jag tar en tsk psyaliumfrön i halvt glas vatten sen dricker jag och passar i mer vatten direkt, det står att det ska stå och svälla men då blev det som en guldklimp och det funka inte för mig, så jag gör så här och låter det svälja i magen, bara att komma ihåg att dricka vatten. Lycka till ts

• Alvina

Se det som positivt att det är perioder bara hade kanske varit värre om det var varje dag

Svar på tråden receptfritt läkemedel som dämpar hunger?