Karl71 skrev 2012-08-01 14:10:59 följande:
P.s. Jag brukar värva denna diet med vlcd (very low calorie diet). Då ersätter jag lunch och middag med en shake (finns att köpa lite varstans, typ nutrilett) Det är en plågsam diet och då hjälper det att ta Allévo fiber tabletter som finns på ICA maxi eller välsorterade apotek. Dessa fiberpiller sväller i magen och ger mättnadskänslor som hjälper dig äta mindre. Annars kör brukar jag riva ner några matskedar ingefära i en kopp och hälla kokande vatten på. Sedan låter jag detta dra i ca 15 minuter och dricker sedan koppen samt äter det som är kvar av ingefäran. Ger mättnadskänslor och gör att du står dig längre mellan måltider samt lär rensa kroppen på allt möjligt skit. mvh K
Psyaliumfrön dämpar hunger med och är effektivt och billigt en tia på matbutiken. Däremot LCHF skulle jag inte rekommendera visst man går upp i vikt men all ond kolesterol åker o höjden och mycket annat skit för det med sig i hälsosynpunkt, ska blir roligt att se när all forsknings publiceras på det snart, då lär folk sluta. Förlåt ts det var or nu.