• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 2 åring lämnad på flygplats.
  • ftp
    Kattdamen skrev 2012-07-26 17:04:19 följande:
    En tvååring är medveten om vad man berättar för denne. Troligtvis hade föräldrarna berättat att de skulle åka bort, allihopa, något annat vore konstigt. Att då på flygplatsen, precis innan de ska åka, lämna barnet till en främmande människa och gå därifrån och inte låta barnet åka med. Det är misshandel.

Men jag antar att era barn har varit som grönsaker och inte fattat något alls.
    I den åldern så är det mesta värdens undergång och extas blandat i ett, antar att föräldrar förklarade så mycket det gick under den begränsade tiden och farmodern kompletterade det sedan.
    Barnet kommer nog ha det hysteriskt där denna är och får samtidigt en kort semester från föräldrar.
    Hur får du in misshandel i att spendera två veckor med sitt nästnärmsta familj?

Lämnade barnet till främmande och vände på klacken, är det inte det man gör när man skolar in barnen på dagis? Drömmer
  • Jellybeanbaby

Den som inte tycker att föräldrarnas agerande var vansinnigt egoistiskt och riskerar att märka barnet för livet, den.... den... den vill jag inte träffa IRL. Oempatiska människ(a)(or).

• Ziraya
    ftp skrev 2012-07-26 17:11:20 följande:

Lämnade barnet till främmande och vände på klacken, är det inte det man gör när man skolar in barnen på dagis? Drömmer
    När man skolar in på dagis stannar föräldern med barnet och det sker gradvis under många veckor. jag kan inte riktigt se hur det är synonymt med att snabbt förklara för barnet vad som ska hända och sedan springa iväg.
  • ftp
    Ziraya skrev 2012-07-26 17:09:14 följande:
    Jag vet inte om du försöker missuppfatta vad jag skriver med flit eller om jag bara var otydlig. Självklart är det inte oansvarigt att lämna ett barn hos far-eller morföräldrar. Däremot är det oansvarigt att utan med någon form av fölrvarning ringa och säga "ta hand om mitt barn i 2 veckor medan jag åker på semester, och gör det nu, för nu går planet, hej då". Det är lite skillnad på det och att i samförstånd ha planerat tillsammans med någon att de skall vara barnvakt. Det är det som är egoistiskt. Att totalt lägga över ansvaret på andra och åka i väg. Det är klart att farmodern inte kunde säga nej i den situationen, oavsett om hon hade annat planerat eller inte. Det tycker jag är respektlöst.

Obs. Jag hoppas du förstår att jag överdriver lite i min beskrivning. Det är mest troligt att de ringde och diskuterade med farmodern, men oavsett så kände hon säkert att hon knappast kunde säga nej till ett sådant stort ansvar.
    Ja du överdriver, jag antar att det förekom en diskussion där farmodern kunde säga nej tyvärr, har andra planer.

• seandra82

blir så jävla lessen när jag läste detta .. hur fan kan man göra såhär mot sitt barn

• Kattdamen
    ftp skrev 2012-07-26 17:11:20 följande:
    I den åldern så är det mesta värdens undergång och extas blandat i ett, antar att föräldrar förklarade så mycket det gick under den begränsade tiden och farmodern kompletterade det sedan.
    Barnet kommer nog ha det hysteriskt där denna är och får samtidigt en kort semester från föräldrar.
    Hur får du in misshandel i att spendera två veckor med sitt nästnärmsta familj?

Nej, det är det inte. Har du aldrig skolat in ett barn eller?
    En kopp te, tack.
  • läkarstudent

Helt fruktansvärt, det måste vara något allvarligt fel på föräldrarna.

Kattdamen skrev 2012-07-26 17:04:19 följande:
    En tvååring är medveten om vad man berättar för denne. Troligtvis hade föräldrarna berättat att de skulle åka bort, allihopa, något annat vore konstigt. Att då på flygplatsen, precis innan de ska åka, lämna barnet till en främmande människa och gå därifrån och inte låta barnet åka med. Det är misshandel.

Men jag antar att era barn har varit som grönsaker och inte fattat något alls.
    Håller med.
  • Ziraya
    ftp skrev 2012-07-26 17:13:27 följande:
    Ja du överdriver, jag antar att det förekom en diskussion där farmodern kunde säga nej tyvärr, har andra planer.
    Ja, det går att spekulera mycket när man inte vet. Men ur mitt perspektiv är det ganska egoistiskt att lägga sådant ansvar på både personal och farmor utan någon som helst förvarning. Man får ju anta att det inte fanns eoner av tid att diskutera runt, för då hade de inte hamnat i situationen och varit tvungna att välja från första början.

De gjorde ett dumt val helt enkelt, antagligen på grund av stress och tidspress, och nu får de ta konsekvenserna av det valet. Det är ju det tråden handlar om egentligen. Barnet i fråga har det säkert toppen hos farmor och huruvida traumat att lämnas ensam sätter spår eller inte får tiden utvisa. Värt att tänka på är att ett barn inte upplever 10 minuter på samma sätt som en vuxen människa, för barnets hjärna sorterar ännu inte bort alla uttryck. 10 minuter för ett barn kan upplevas som plågsamt lång tid.
  • tideloo

Hade det varit jag så hade jag absolut
    Inte lämnat min dotter som är i samma ålder själv på en flygplats!! Farmorn visste inte innan, om hon inte kunde då? Nej, det hade jag inte utsatt henne för!!

• GladaFrun

Kanske är det barnets stora lycka att det blev lämnat på ett sånt uppmärksammat sätt. Kanske har barnet det inte bra hos sina föräldrar och det kommer nu att utredas. Kanske barnet får en bättre uppväxt nu?

Vad vet vi, allt är ju bara spekulationer...

Svar på tråden 2 åring lämnad på flygplats.