2 åring lämnad på flygplats.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15168293.abJa vad säger man , är det berättigat att ringa polisen eller är det en överreaktion?
Nu är ju som vanligt Aftonbladets version starkt vinklad.
Läste på en utländsk nyhetssajt att föräldrarna redan hade väntat på farmodern i 1,5 timme, hon var alltså på väg till flygfältet för att hämta barnet. Men planet skulle lyfta, så föräldrarna var tvungna att lämna barnet hos personalen som syns på övervakningsfilmen (och som de kände från förr). Farmodern kom 6 minuter senare och hämtade barnet.
Men som vanligt ska alla stå och skrika "barnmisshandlare" och döma folk utan att ha en aning om vad det är frågan om. Jag antar att det är så samhället fungerar - hitta en syndabock och skrik högt att dessa ska skjutas, för det får folk att känna sig hederliga och goda, och gör att de egna bristerna verkar små.
Momat- Jag antog att Aftonbladet hade vinklar storyn lite, ovanligt! Men jag tycker ändå inte det känns ok att agera som dessa föräldrar. Hade de 1.5 h på sig borde de väl hunnit med att fixa akutpass alt den ena föräldern hade stannat kvar och bokat ett senare flyg med dottern? Jag antar att det går att fixa akuta pass på fler flygplatser än Arlanda?
LOL 28% röstar på akut omhändertagande via soc... går ni inte lite för långt nu? Räcker med polisanmälan...
Jag skulle inte åkt iväg utan mitt barn!
Ja, soc borde rycka ut. En sak om föräldrarna hade stannat, själva ringt farmor, väntat på farmor och lämnat flickan till farmor för att sedan åka utan henne. Kanske inte den mest ideala lösningen men iaf inget för soc eller polisen att lägga sig i. Men det här är ju bara... absurt?
Ni som tycker det är okej, det är något ni själva skulle göra eller har gjort alltså?