ftp skrev 2012-07-26 17:00:38 följande:
Oj, visste inte att det är oansvarigt att lämna sitt barn hos farföräldrar, tänk vad man lär sig på familjeliv.
Då kanske jag inte ska nämna att mina knattar spenderade en vars vecka hos mor och far föräldrar.
Tror även att personal på flygplatser har en bred barnvana samt är under ständig kameraövervakning.
det är mer än man kan säga om vanliga dagis vi lämnar våra barn på flera gånger i veckan.
Kan du vara lite mer ingående på var det egoistiska låter så jag lär mig nått mer idag?
Ojsan, hur kom du fram till såna slutsatser?
Jag vet inte om du försöker missuppfatta vad jag skriver med flit eller om jag bara var otydlig. Självklart är det inte oansvarigt att lämna ett barn hos far-eller morföräldrar. Däremot är det oansvarigt att utan med någon form av fölrvarning ringa och säga "ta hand om mitt barn i 2 veckor medan jag åker på semester, och gör det nu, för nu går planet, hej då". Det är lite skillnad på det och att i samförstånd ha planerat tillsammans med någon att de skall vara barnvakt. Det är det som är egoistiskt. Att totalt lägga över ansvaret på andra och åka i väg. Det är klart att farmodern inte kunde säga nej i den situationen, oavsett om hon hade annat planerat eller inte. Det tycker jag är respektlöst.
Obs. Jag hoppas du förstår att jag överdriver lite i min beskrivning. Det är mest troligt att de ringde och diskuterade med farmodern, men oavsett så kände hon säkert att hon knappast kunde säga nej till ett sådant stort ansvar.