• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 2 åring lämnad på flygplats.
  • MSörensen

Det värsta är att man inte blir förvånad längre, det finns fan människor till allt!!

• ftp
    MSörensen skrev 2012-07-26 15:59:01 följande:
    Det värsta är att man inte blir förvånad längre, det finns fan människor till allt!!
    Själv tycker jag inte att händelsen är inte värd en lösnummer säljande artikel i tidningen och verkligen ingen inblandning av myndigheter.

Dom sattes i en svår sits och improviserade, jag antar att dom skulle missa planet om dom väntade in barnvakten, förmodligen så rörde det sig om mycket pengar för deras skull.

• Ziraya
    ftp skrev 2012-07-26 16:05:50 följande:
    Själv tycker jag inte att händelsen är inte värd en lösnummer säljande artikel i tidningen och verkligen ingen inblandning av myndigheter.

Dom sattes i en svår sits och improviserade, jag antar att dom skulle missa planet om dom väntade in barnvakten, förmodligen så rörde det sig om mycket pengar för deras skull.
    Det är sorgligt när pengar är värt mer än ett barn. Man lämnar inte sitt barn ensam, bland främlingar på en flygplats, oavsett hur mycket man har betalat för sin flygresa. Det gör man bara inte. Då är det någonting som inte står rätt till i skallen. Tänk om farmodern hade fått förhinder, eller om fel person hade tagit hand om barnet på flygplatsen? Det känns verkligen inte okej att förlita sig på yttre omständigheter när det gäller ett så litet barn.
  • Selaine

Förlåt, men vad är det för kass "journalist"? Hon pratade som en medlidande väninna... och inte som en seriös journalist...

• Mammat3

Fy fan vilken dålig stil hur i helvete kan en semester vara viktigare än sin dotter!!!! Blir så äckligt arg på sånt här

• ftp
    Ziraya skrev 2012-07-26 16:09:17 följande:
    Det är sorgligt när pengar är värt mer än ett barn. Man lämnar inte sitt barn ensam, bland främlingar på en flygplats, oavsett hur mycket man har betalat för sin flygresa. Det gör man bara inte. Då är det någonting som inte står rätt till i skallen. Tänk om farmodern hade fått förhinder, eller om fel person hade tagit hand om barnet på flygplatsen? Det känns verkligen inte okej att förlita sig på yttre omständigheter när det gäller ett så litet barn.
    Alla har inte gott om pengar och paret kunde lika bra ha sparat i 1-2 år för att kunna unna sig en resa, inget man offrar bara för att en liten detalj inte klickade i utförandet.
    Sen kan man absolut köra på tänk om snacket men jag försöker vara realitiskt här där jag inte ser skäl till att blanda in myndigheter i det hela, barnvakt var på gång, dom lämnade direkt flickan till främlingar utan personal på ett övervakat ställe. 
  • Nano07
    Ziraya skrev 2012-07-26 16:09:17 följande:
    Håller med om detta. Spelar ingen roll om vår resa hade kostat 20000kr, hade aldrig i livet lämnat dottern ensam på en flygplats. Något fel måste de vuxna ha för att göra något sådant.

Och sen, om man är vuxen med någolunda intelligens så ser man väl till att allas pass är i ordning, eller?
  • ftp
    Selaine skrev 2012-07-26 16:13:29 följande:
    Förlåt, men vad är det för kass "journalist"? Hon pratade som en medlidande väninna... och inte som en seriös journalist...
    Det är aftonslasket, det finns inga seriösa journalister där, det mesta handlar om stora rubriker och nu antar jag att redaktionen är bemannad av sommarpraktikanter

• Liten elak och intelligent

Klart det inte var jättebra. Men egentligen.....barn lämnas gråtande och skrikande varje dag på landets förskolor till människor de inte känner än. Det kallas inskolning. Det framgår inte hur långt bort farmor var men rörde det sig om en kort stund så ser jag det inte som en händelse värd att blåsa upp i medierna.

• ftp
    Nano07 skrev 2012-07-26 16:19:24 följande:
    Håller med om detta. Spelar ingen roll om vår resa hade kostat 20000kr, hade aldrig i livet lämnat dottern ensam på en flygplats. Något fel måste de vuxna ha för att göra något sådant.

Och sen, om man är vuxen med någolunda intelligens så ser man väl till att allas pass är i ordning, eller?
    Hon lämnades inte ensam, hon lämnades med övervakad personal som skulle se till att inget händer tills övriga familjemedlemmar anlände.

Jo, dom gjorde bort sig med passet helt klart.
    Lätt hänt att under ivrig planering missa nån detalj.

Liten elak och intelligent skrev 2012-07-26 16:21:13 följande:
    Klart det inte var jättebra. Men egentligen.....barn lämnas gråtande och skrikande varje dag på landets förskolor till människor de inte känner än. Det kallas inskolning. Det framgår inte hur långt bort farmor var men rörde det sig om en kort stund så ser jag det inte som en händelse värd att blåsa upp i medierna.
    Instämmer.
Svar på tråden 2 åring lämnad på flygplats.