• Anonym

fortsätta graviditet efter mifegyne!?

Hejsan!

Igår tog jag min första mifegyne tablett 200 mg..Skulle fullfölja aborten imorgon MEN nu har jag ändrat mig.
    Har varit hos läkaren idag som talade om för mig att det oftast inte blir några komplikationer MEN att kroppen kan framkalla ett missfall självt av denna tabletten!. Inga skador blir det på fostret utan det ända som kan ske är att man får ett missfall senare.... Är i vecka 14 nu och mår så dåligt över detta.

Är det NÅGON som har avbrytit en abort pådetta sätt och som vill dela med sig av sina historier?!
    är sååå orolig...

• Svar på tråden fortsätta graviditet efter mifegyne!?
  • Anonym (tummar)

Kan inget om detta, men håller tummarna för dig. Kram och Lycka till.

• Anonym

Tisdag idag!! Nyfiken hur det gått på ultraljud!!Flört

• Anonym (GLAD)
    Ultraljudet gick toppen!!.. Bebisen hade växt som den skulle och hjärtat slog som bara den.. Den snurrade runt och var väldigt livlig ! :). Kändes otroligt <3... Stora rutinultraljudet om 3 veckor!. hoppas det går bra där med :) 
  • Anonym (GLAD)

graviditeten fortsätter so long :) UNDERBART!<3 längtar såå .

• Finis

Åh. Så härligt!!! Blev jätte rörd av din tråd. Hoppas allt går bra!! Kram

• Anonym (förvirrad)

ja hur går det?
    jag är i samma sits som du var.... tog mifegyne igår och jag ångrar mig nåt så vansinnigt...
    går det verkligen att göra det, jag fick ju infon att det absolut inte finns någon återvändo ju...
    jag är såååå glad för din skull!!!
    stor kram 

• Anonym (GLAD)

Det går så bra för mig :)! Går in i vecka 25 på måndag och min lilla flicka mår så bra och växer precis som hon ska .. Läkarna säger till mig att om tabletten skulle gjort något så hade det varit att framkalla ett missfall inom 2 dygn efter att jag tog den , sedan går den ur kroppen :).. Och nu har den ingen verkan alls och den kan inte heller orsaka fosterskador !!. Det kändes jobbigt fram till vecka 18 ungefär . Ständig oro hade jag och dåligt samvete efter att ha tagit tabletten men efter rutinultraljudet där Jag fick se att hon mådde superbra så har jag sakta men säkert släppt detta att jag faktiskt var påväg att göra aborten... Har fått lyssna på hjärtljuden hos min bm sen v 17 också men det tror jag mest är för att hon märkt av min oro och ångest och ville lugna mig :).. Det hjälpte ;).. Underbar känsla när man får höra de !!! ... Vill du inte fullfölja aborten så gör inte det !! Det går att ångra sig :)..

Svar på tråden fortsätta graviditet efter mifegyne!?