Inlägg från: Anonym (förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvirrad)

fortsätta graviditet efter mifegyne!?

ja hur går det?
    jag är i samma sits som du var.... tog mifegyne igår och jag ångrar mig nåt så vansinnigt...
    går det verkligen att göra det, jag fick ju infon att det absolut inte finns någon återvändo ju...
    jag är såååå glad för din skull!!!
    stor kram 

• Anonym (förvirrad)

Åååååå så underbart att läsa.
    jag är så orolig ju... kan den verkligen inte orsaka fosterskador alltså, det läser man ju om på andra ställen.
    så imorgon vid 11 ungefär så har det ju gått 2 dygn för mig, om jag inte har börjat blöda innan dess då så "ska" det vara safe så alltså...
    förlåt om jag ställer så mycket frågor men jag känner mig så vilsen just nu...   

• Anonym (förvirrad)

tack snälla!!
    jag är i v 8+6 idag...
    jag känner mig så hemsk som inte kan stå för mitt beslut också...
    nej jag har inte känt nåt mer än vanligt, illamående o visst drar det lite i magen men det har det ju gjort länge så inget annorlunda i alla fall än vad det brukar...
    min sambo ville ju inte ens från början att vi skulle ta bort utan det var jag som drev på, och allt utav praktiska anledningar. 
    men vet de verkligen att medicinen inte ger fosterskador? jag har sökt på nätet och läst det jag har kommit över men där läser man om att barnen kan födas utan någon kroppsdel och allt möjligt hemskt...
    man hade ju inte kunnat leva med sig själv om det blev så...
    men visst låter det logiskt att en läkare aldrig skulle låta en graviditet fortsätta i så fall...

• Anonym (förvirrad)

nej jag har inte pratat med nån alls faktiskt... inte ens min samboTungan ute
    men jag kände direkt när jag svalt tabletten att å nej, varför gör jag det här??
    hjärtat sa ju en sak och hjärnan sa en helt annan sak.. nog inte helt ovanligt tror jag...
    jag får ringa gynakuten imorgon bitti då o höra vad de säger, de måste ju ha hört det förut ju...
    hur gjorde du, vem ringde du o vad sa du då? och vad fick du för svar? sa de inte att du inte kunde avbryta?    

• Anonym (förvirrad)

ja jag har fått med mig cytotec hem som jag ska ta imorgon på morgonen.
    jag vet inte styrkan på mifegyne som jag fick, kan det vara olika eftersom du skulle göra en 2stegsabort?

• Anonym (förvirrad)

jag är jätteglad för din skull. själv är jag vansinnigt förvirrad, inte just för vad jag vill eller inte utan för att man hittar så dålig information.
    får du gå på extra UL? för det står på många ställen att det kan bli missbildningar på armar och ben.
     jag ska prata med min sambo och se vad han säger också förstås.

Svar på tråden fortsätta graviditet efter mifegyne!?