• Cantaton

Marsbebis 2013

Proudtobetogether skrev 2012-07-30 22:16:03 följande:
    Är det bara jag som tycker det är ok med dagis från typ 1,5 år? Har vänner som i efterhand sagt att de hade kunnat tänka sig dagis lite tidigare än så till o med, en del barn gillar stimulansen
    Jag började hos dagmamma när jag var nio månader, har inga minnen av att jag skulle ha tagit skada av det  
  • Cantaton
    Fridzl skrev 2012-07-30 22:28:24 följande:
    Ah ungefär som oss då :)

Just nu ingenting men ska börja träna på gym efter den 12e. Tänkte använda mig av apparaten då man använder ben och armar samtidigt. Kommer inte ihåg vad den heter :P
    Crosstrainer Tror den är riktigt bra vid graviditet. Rekommenderar Indoor walking om de har sådana pass på ditt gym.
  • Cantaton
    EnStoltMamma skrev 2012-07-31 08:56:59 följande:
    Va hos läkaren igår igen.. Nu va det inget snack om saken.. Sjukskrivning i två veckor minst sa hon.. Men är så rädd att jag inte får något för dessa tre veckorna jag inte jobbar:( eftersom det bara är ett sommarvik.. Någon som vet? Har räknat ut att jag kommer förlora runt 6000, vilket verkligen hade behövts för mig som studerar! Samtidigt som jag vet att jobba nu hade verkligen inte funkat med mitt låga blodtryck och illamående:(
    Tråkigt för dig att du blev sjukskriven till slut, men jag tror att det var oundvikligt i ditt fall. Lät rätt illa redan tidigare, så det var nog dessvärre en tidsfråga. Jag har tyvärr jättedålig koll på ersättning, men går inte Försäkringskassan in efter två veckor?
  • Cantaton
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-07-31 09:04:39 följande:
    Enligt FL:s graviditetskalender är det vecka 10 "Fostret: Nu är embryoperioden över. Moderkakan gör sig redo att ta över näringstillförseln. Det tar dock ett par veckor för moderkakan att mogna innan den kan överta gulkroppens funktion. Fingrar och tår är helt åtskilda och smaklökarna börjar bildas. Nu kan man skymta början till alla 20 mjölktänderna. Äggstockarna eller testiklarna är utvecklade. Rörelserna är kraftigare och fostret börjar kunna ändra läge i livmodern. Den lilla svansen har försvunnit och huvudet får alltmer mänskliga drag. Fostret har ett ansikte med spädbarns-profil. Hög rundad panna, liten uppnäsa och en mer markerad haka."

Men den kan ju ha fel...  
    I tidningen jag köpte om graviditet står det foster från vecka 11. Och att svansen försvinner i vecka 9  
  • Cantaton
    che71 skrev 2012-07-31 09:10:56 följande:
    Jag får hoppa av....missfall...men det har inte stötts ut av sig självt så då är det väl MA
    v8+1 idag skulle det vara, men fostret var alldeles för litet o inget hjärta
    väntar på att KK ska ringa o få tid till "igångsättning"

Nu är det 2 år sen vi började försöka o detta är det 3:e missfalletGråter

Lycka till ni andra!
    Men åh Jag som satt och tänkte igår kväll att det verkar gå så bra för oss alla nu. Det var någon vecka för ett tag sedan som flera föll bort och nu har det varit rätt stabilt och värsta nojorna har lagt sig... Verkligen tråkigt att höra Jag hoppas innerligt att ni ska få er lilla snart.
  • Cantaton
    Hokuspokusan skrev 2012-07-31 14:33:31 följande:
    Hoppas det hjälper mot illamåendet! :)

Jag blir avis på alla som snart ska ha UL. Jag kommer få göra mitt i oktober.  
    Jag lär också få göra mitt i oktober.
  • Cantaton
    Fridzl skrev 2012-07-31 15:23:53 följande:
    Har en blödning som pågått sen igår. Den är mildare än vad min mens brukar vara men jag har även som mild mensvärk. Skulle haft min mens nu om jag inte varit gravid. Vilket får mig rädd. Tänk så är det min mens? Eller är det missfall? :(
    Jag blödde i två dagar veckan innan mens. Försynta blödningar. Jag läste också att det var väldigt vanligt - framförallt då man egentligen skulle haft mens, för att kroppen inte riktigt hunnit fatta att den är gravid. Så jag var orolig för att jag blödde när jag INTE skulle haft mens, haha. Men efter två dagar slutade det och därefter har jag mått så fruktansvärt illa. Skulle bli ytterst förvånad om jag var något annat än gravid. Så ta det lite lugnt och prata med barnmorskan.
  • Cantaton
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-07-31 16:20:52 följande:
    Sitter på jobbet... har ca 45 minuter kvar av dagen. De sista timmarna har gått sååå sakta. Det är så lugnt... Många har fortfarande semester och jag är ensam kvar på kontoret just nu. Illamåendet har gjort sig påmind idag och jag har varit väldigt trött. Hoppas på en piggare och mer händelserik morgondag

Vad har ni andra för er...?  
    Jag tog en lugn förmiddag, jobbade sedan två timmar tillsammans med en kollega på ett nytt utbildningsmaterial. När jag kom hem därefter lade jag mig i soffan och läste och kollade sedan när vi fick vår första OS-medalj för i år (silver). Nu plockade jag ihop grejerna till min ljudanläggning som en bekant ska låna till ett gig imorgon. Hon lär hämta dem snart. Jag försöker liksom hålla mig vaken, haha. Har lite högre prestationer framför mig ons-tor. 
  • Cantaton
    LinnV skrev 2012-08-01 07:15:56 följande:
    Just ja.. antagligen har höfterna blivit bredare eller rumpan större för alla mina byxor är för tajta över baken :-P
    Mm, mina är också svåra att få upp, och på mig är det märkbart att det är höfterna. Men magen är också fortfarande supersvullen, så det är inte jätteroligt ens när jag fått upp byxorna :) 
  • Cantaton
    Tiffabellz skrev 2012-08-01 11:37:43 följande:
    Ni som mår "iILLA" mår ni illa om ni INTE äter ? själv mår jag bara illa så fort något kommer i min mun men annars mår jag hur bra som helst förutom brösten =/ 
    I början av mitt illamående mådde jag bättre om jag åt något, men senaste tiden har jag mått illa oavsett vilket och i några dagar fick jag i stort sett bara i mig yoghurt och glass. Nu har det börjat lätta igen.
Svar på tråden Marsbebis 2013