• Cantaton

Marsbebis 2013

tilj75 skrev 2012-07-23 21:57:50 följande:
    Äsch, jag som blev peppad... Men man måste ju kunna göra plankan nu oxå? Hm... Skulle behöva ett kort träningsprogram som tränar rygg och mage.
    Ja, så länge magmusklerna inte har särat sig, så absolut. Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men jag tänker att det är samma magmuskler vi tränar med både planka, situps, båten och liknande magövningar och alltså bör inte någon form av magträning vara bra efter att musklerna delat på sig. Jag ska prata med min PT lite längre fram, när det blir aktuellt. Än känns det lugnt.
  • Cantaton
    Mennenajja skrev 2012-07-23 22:02:42 följande:
    Såg det efter att jag postat länkarna, jag hittat dock inte det specifika inlägget jag tänkte på men så fort jag gör det ska jag posta länken. Hon lade upp massor med övningar under sin senaste graviditet. När jag sitter vid en dator nästa gång ska jag leta noggrannare. Det kanske finns intresse av en länklista med träningstips? Jag vet att " biggestlooser Olga" ( tränaren alltså) har en del i sin blogg oxå. Kanske kan dina släktingar komma med tips sen när din grav är offentlig? Ang varför plankan är annorlunda berörs i det inlägget jag letar efter, hon illustrerar väldigt bra med ett blixtlås i en video om någon annan får för sig att leta.
    Topp! Är jätteintresserad. Vore så tacksam om du postar det vid tillfälle (om jag inte letar o hittar det tidigare). Givetvis delar jag med mig om jag får matnyttiga tips av mina PT-släktingar framöver.  
  • Cantaton

Jag gillade framförallt det där på slutet om att tjata på sitt semestersällskap om att få fotmassage varje dag

• Cantaton
    Eimi skrev 2012-07-23 22:30:40 följande:
    Antar att det är här man ska hoppa in. Plussade för 3 dar sen. Lite orolig. Vågar inte bli glad. andra barnet men fick både mf och ma innan sonen kom så nu vill jag bara att tiden ska gå.
    mår sjukt illa och brösten ömmar lite men inte så mkt som jag trodde att det skulle göra då det gjorde det sist. liten gravidmage har man oxå fastän man bara är i 6e veckan..  brukar träna innan jobbet då det är den enda tiden som jag kan träna på eftersom fästmannen lämnar och jag hämtar från förskolan. men nu orkar man ju ingenting. usch!

hur går allt för er?
    Välkommen. Hoppas allt går vägen för dig!

Jag har mått illa i stort sett hela dagen, men nu på kvällen mår jag bättre. Istället har jag dock varit väldigt känslig, inte haft lust med något och känt mig gråtfärdig. Går en kurs just nu och ikväll hade vi telefonavstämning. Förra gången pratade jag hur mycket som helst och idag ville jag helst inte ens vara med. Men tänkte att det ju brukar vara så att den som vill dela delar och eftersom jag var så aktiv förra gången kan jag vara tyst denna, men då hoppar ledaren på mig specifikt och ber mig svara på en fråga. Blev helt skakis, men svarade ärligt och uppriktigt att jag inte gjort övningen för att jag för första gången i mitt liv faktiskt tagit semester och då gjort det på riktigt. (Sanningen är väl att jag har något helt annat att tänka på också...!) Men delade en av mina insikter så långt ändå. Duktiga flickan har inte lätt att erkänna att hon inte gjort veckans övningar... Framförallt som jag kommer bli en av två utbildningsansvariga över de människor som i övrigt går kursen. Puh. Det var superläskigt och jag kände mig gråtfärdig. Men det var ju inte direkt någon som skuldbelade mig, så i sig är ju den typen av känslor rätt obefogade...  
  • Cantaton
    Johanna 413 skrev 2012-07-23 23:10:34 följande:
    Jag skulle på första samtal hos BM imorgon men så ringde de och sa att hon var sjuk, får vänta ännu en vecka...:( men men frågade oxå när det är inskrivning och det blir v 12, alltså om 4 veckor för mig! Spännande!:)
    Berättar de bara vad man får äta och att man inte ska röka/dricka alkohol???
    Ja + att jag fick den allmänna planen för besöken hos BM framöver (vilken kan skilja sig något lokalt) och fick papper som jag skulle ta ställning till till inskrivningen, angående förvaring av prover etc.
  • Cantaton
    satirnine skrev 2012-07-23 23:06:38 följande:
     Vi får peppa varandra helt enkelt!
    Mitt största "problemområde" är helt klart kärlekshandtagen. Bara den senaste veckan har det exploderat runt höfterna. Från och med i morgon blir det promenad till jobbet. :)

Nu är det dags att sova och drömma sig bort lite. Även om dagarna känns som en dröm sen man blev gravid.
    God natt tjejer! 
    Godnatt.
  • Cantaton
    satirnine skrev 2012-07-24 10:56:57 följande:
    Ni som är illamående, vilken vecka är ni i nu?
    Jag är i 8:e och hittills har illamåendet bara stegrat sedan jag gick in i vecka 6.
Svar på tråden Marsbebis 2013