• Laliii

Marsbebis 2013

Hute skrev 2012-08-13 05:26:45 följande:
    Härligt!!
    Jag har en doppler, men har inte hittat några hjärtljud än, men är bara i 8+1.
    Skall bli roligt den dag jag själv hittar ljudet =) 
    Oja, det är verkligen magiskt!
  • Laliii
    saoura skrev 2012-08-13 09:22:49 följande:
    Jag vill också kunna tjuvlyssna på mina bebisar :) om 28 dagar är det dags att ta en titt på dem igen :D
    Hihi d var så mysigt! Vi ska definitivt köpa hem en doopler :D
  • Laliii
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-13 11:31:46 följande:

Å va mysigt!!!

Ja det var så underbart! :D Vi lyssnar på det om & om igen!
  • Laliii
    leksakslådan skrev 2012-08-13 13:44:42 följande:
    Nu har jag varit på vul. Det gick bra och vi fick se ett litet hjärta slå och bebis rörde sig för fullt. Härligt! Var så nervös innan. Fick till och med ett kort.

Jag hoppas att detta ska göra det lite lättare att orka med den  tuffa graviditeten, känns verkligare nu. 

Åh så underbart :) Längtar tills vi får se vårt lilla hjärta! 1 vecka kvar för UL!
  • Laliii
    Hute skrev 2012-08-13 16:19:49 följande:
    Fick ni leta jättelångt ner i magen, eller var dom relativt lätta att hitta?
    Japp, vi fångade upp ljudet vid ljumsken strax över blygbenet, rätt så långt ned!  Livmodern sitter ju fortfarande i bäckenbenet, så rätt så långt ned & till höger :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    cwittra skrev 2012-08-13 16:30:22 följande:
    Oj! Inte illa att hitta hjärtat så tidigt! Förra grav så hittade jag först mins i v15 :) Vilken doppler använde ni? Jag har en "angelsounds".
    Hon hittade sin bebis hjärta redan i vecka 8 :) Hittade en bild på den, det var denna:
    www.healthcare4all.co.uk/Sonoline_C_Fetal_Doppler

Hördes väldigt bra :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    JagEm skrev 2012-08-13 19:18:20 följande:
    Men oj vad dyrt? Nästan 2000:- Fast det kanske det är värt? Glad

Måste bara få klaga av mig lite: JAG HAR GÅTT UPP SEX KILO!!!! BUHU!!! Helt sjukt, är i v 10 och redan gått upp så mycket. Med första sluta jag titta på vågen när jag gått upp 25 kg men denna gång lär jag ju slå det med hästlängder.... Men det blir ingen gravmage inte utan det fördelar sig jämt och fint på kroppen och kanske lite extra på dubbelhakan... Precis så som man vill ha det Obestämd
    Det är nog värt d om man vill kunna lyssna på lilla hjärtat då & då :)

Ingen fara, jag är i vecka 11 & gått upp 4,5-5 kg, BM sa att det var normalt, vissa går upp mer i början medan andra gör det mer i slutet!  
  • Laliii
    Hokuspokusan skrev 2012-08-13 20:57:44 följande:
    Finns även på teknik magasinet för 795:- :) Ska höra bebis hjärta slå förhoppningsvis i helgen! :)Låna en kompis doppler som hon har till sig :D
    Åh, ja d var lite billigre! :) Åh hoppas hoppas :)
  • Laliii
    Cantaton skrev 2012-08-14 10:58:17 följande:
    Jag har inte gått upp alls och är också i vecka 11. Men som rejält överviktig siktar jag på att gå upp max 7-8kg om möjligt.
    Ja det skiljer ju sig åt rätt så mkt från person till person. Jag var på normalvikt vid start så jag lägger nog på mig 10-15 kg totalt :)
Svar på tråden Marsbebis 2013