PumpkinQueen skrev 2012-07-27 13:12:05 följande:
Min poäng var att en och samma företeelse kan användas av olika grupper i olika syften. Bara för att nazisterna använt hakkorset som symbol innebär det inte att det är något fel på själva hakkorset, eller att buddisterna gör fel som behåller denna symbol. På samma sätt är det med hen. Ja, det finns så klart enstaka fanatiska galningar som använder ordet. De flesta som använder det är dock inte fanatiska galningar och styrs inte heller av sådana.
Du har alltså en imaginär grupp som säger sig vilja utrota en annan imaginär grupp? Varför skickar du inte bara ut dem till en imaginär öde ö och låter dem göra upp med imaginära kärnvapen en gång för alla?
Det är ingen imaginär grupp och jag har aldrig pratat om utrotning, däremot en grupp som vill vinna gratis fördelar på bekostnad av andra när det gäller familjepolitik, ekonomi och arbetsmarknad. Som stöd för sina krav använder de en ideologi som maskerats som vetenskap för att få mer legitimitet. Denna ideologi har aldrig debatterats eller ifrågasatts, en dag fanns den bara i maktens korridorer och våra politiker integrerade den i sin politik utan att reflektera varifrån den kom eller vilket syftet var.
Det är som om jag skulle skapa en ideologi som syftade till att få ekonomiska resurser och juridisk särbehandling för alla som var kortare än 1.7 m samt hänvisa till Harry Potter böckerna för att visa att mina tokteorier stämmer. Tänk dig att det skulle hända och våra politiker skulle bara nicka och humma och ge mig rätt.
Nej denna grupp styr inte Sverige som du och andra försöker få det till i syfte att förlöjliga mina argument. Däremot har den långt större inflytande än du tror eller vill erkänna.