• Faber

Jag hatar HEN!!!

Veladis skrev 2012-07-20 21:14:13 följande:
    Jo, det är feminismen, men inte din galna fantasi-form av feminismen.
    Skiljer sig din feminism från den Svenska genusmodellen?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    Veladis skrev 2012-07-20 21:22:44 följande:
    Det finns ganska många olika grenar av feminism, men du missförstår säkert grovt allihop bara det stavas med antydan till feminsim. Vi har ju liksom gått igenom det i andra trådar, du kommer med en massa ogrundade argument, resonerar i cirkel och får ingenting egentligt sagt eller bevisat. 
    Nej för du vill aldrig ge svar på om du stöder den Svenska modellen och med det menar jag de teorier som kräver att all verksamhet måste ha en batikhäxa med.
  • Faber
    Lavish skrev 2012-07-20 21:29:35 följande:
    Ja, jag är fullt medveten om att allt fler tycker att hen fyller ett bra syfte. Det är ju det som oroar mig/stör mig.

Jag oroar mig för den förändrade innebörden och användningen av ordet "kulturberikare" i vissa kretsar också. Att det verkar fylla ett syfte för vissa. Är det också dumt av mig?

När något kommer upp till diskussion i breda samhällslager så är det ju ett tecken på framgång för idéerna bakom.
    Tycker du att man för den skull bör låta alla teorier och idéer man ogillar stå oemotsagda för att inte ge dem luft under vingarna?
    Den Svenska modellen tål inte kritik, det är bara att titta på våra politiker. Ingen vågar ifrågasätta och ta en diskussion. De flesta vet inget alls utan kallar sig feminister för att få fler röster. Kolla bara på S ledaren.
  • Faber
    Lavish skrev 2012-07-21 08:59:09 följande:
    Vet du att det inte är så?
    Ja det vet han för Dorian har minsann läst 180p genusvetenskap på universitetCool
  • Faber
    FMGA skrev 2012-07-21 00:23:10 följande:
    Hmm, det borde jag ha kunnat räkna ut.

Jag tror du har bättre koll på vilka konspirationsteorier som är i svang bland våra svenska fundamentalister än jag.

Men det är en fascinerande läsning för det mesta, jag såg att någon redan börjat rabbla om batikhäxor.

Det är väl en benämning på kvinnor som uppnått en sådan hög ålder att fundamentalisten betraktar henne som ett värdelöst sexualobjekt, som dessutom inte har förstånd att inse att hon är förbrukad utan fortsätter att ha synpunkter på samhällsutvecklingen trots att den gått henne förbi.

Eller har du någon bättre definition på vad våra svenska högerextremister (för det är väl bara de som använder begreppet?) menar med batikhäxa?

Vad dåligt påläst du är men man blir väl sådan när man tror att onda män jagar en hela tiden, då hinner man inte förkovra sig.
  • Faber
    Anonym (q) skrev 2012-07-21 12:55:45 följande:
    Läs litet i tråden.

Jag vet att det är 66 sidor, men varje ord du sade har redan sagts och besvarats ett par dussin gånger.
    Det gör det inte mindre sant.
  • Faber
    FMGA skrev 2012-07-21 12:50:53 följande:
    Visst är jag dåligt påläst beträffande vad jag betraktar som gosskörens världsbild.

Jag tycker nog att reaktionen är den väsentliga i sammanhanget, dvs att gosskören går upp i falsett när den anser att sången om konspiratoriska  styrdokument, genustalibaner, batikhäxor och svensk statsfeminism störs  av oinsatta fanatiker.

Onda män jagar jag däremot inte, snarare noterar jag att förvirrade gossar alltid jagar upp sig när de inte får ha sina fantasier ifred.

Men om du väljer att fantisera på ett offentligt forum får du nog finna dig i att du kan få fantasier och språkbruk ifrågasatta.

Lustigt att det alltid tycks vara ett sånt ståhej på gosskören här på FL:s genusavdelning, åtminstone de få gånger jag läser här. Och än roligare att det lilla ordet "hen" får gosskören att misstänka att batikhäxorna har planer på att göra dem till kastratsångare.
    Jag sa aldrig att du jagade onda män, jag sa att du inbillar dig att onda män jagar dig så fort du inte får medhåll i dina politiska åsikter.
  • Faber
    FMGA skrev 2012-07-21 13:51:24 följande:
    Jaha.

Först konspirationer där batikhäxorna spelar en central roll i spridandet av statsfeminismen.

Och nu har du  fått för dig att jag anser mig vara förföljd av onda män så fort jag inte får medhåll i mina åsikter.

Kan du inte försöka ta dig samman och diskutera istället för att fantisera -  annars är risken uppenbar att du får för dig att resa till Blåkulla på jakt efter batikhäxornas hemliga styrdokument. 
    Det är väl klart du anser ju att jag fantiserar när jag hävdar att ordet har politisk laddning, du protesterar så mycket och använder härskartekniker så jag kan bara dra slutsatsen att du egentligen vet att det är så men av en eller annan anledning vill du inte erkänna det.
    .
  • Faber
    The Green Witch skrev 2012-07-21 14:25:22 följande:
    Om du hade läst på hur ordet hen bör användas hade du inte behövt framstå som en ignorant idiot i detta forum.
    Du tycks inte fatta att det finns två grupper som ogillar ordet.

1) De som bara tycker det är fult och onödigt.

2) De för vilket ordet symboliserar en politisk rörelse vars ideologi de inte sympatiserar med.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:39:04 följande:
    Mmm. Och om ditt barn visar sig vara intergender, och alltså inte "alltid han och hon"?
    Det finns inget som heter så, det är ett påhitt. Jag kan kalla en dator för tvättmaskin efter att ha suttit i en cirkel och runkat i något elfenbenstorn, det förändrar inte att det är en dator.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!