Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-09-28 01:52:18 följande:
    Det bästa är nog att deportera alla som använder ordet "hen". Håller på att spåra ur allting i detta land. Som om det inte vore nog med att vi håller på att bygga om landet till en flyktingförläggning.

Nu ska vi tydligen vara könlösa fikusar med, hur fan ska man orka med all galenskap? Finns det någon form av vaccin man kan ta för att tåla mer PK-resonemang?

Jag är uppriktigt på gränsen att bara ge upp och gråta, orkar inte mer nu.

Undrar hur många icke-SD-ar henhatare som kommer att reagera på att du just uttryckt dig som du gjorde. Spontan gissning är noll.

Japp, helt korrekt. Könlösa fikusar, såsom de varit i Finland de senaste par tusen åren eller mer, då de BARA har hen i sitt språk, och inga han eller hon (samma sak i Ungern). Jag vill GÄRNA se dig gå fram till ett gäng finska "könlösa fikusar" och tala om detta för dem. Jag lovar att ringa ambulensen när du får spö!  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-28 06:12:45 följande:

Låter som en narcisssist sätt att tänka, som du beskriver.

Jepp.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-28 06:21:05 följande:
    Du är underbar och 60-talet var magiskt.........det tror jag. Skål

Det var före min tid, 60-talet. Glad

Och tack. Skrattande  
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-28 08:55:17 följande:
    Inte ett dugg bättre än genusvetarna i så fall, som vet bäst hur man ska uppfostra sina barn, vilka leksaker de ska leka med, vilka böcker de ska läsa, vilka kläder de ska bära, osv etc. Den där självdyrkan förekommer i minst lika stor utsträckning på den "goda" sidan.

Japp, för att säga "låt barnen leka med vad de vill, oavsett kön" är precis lika förtryckande som att säga "du får inte säga de här orden, för då blir du en asexuell fjolla!"
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-09-28 09:00:20 följande:

Nej nej nej för HEN!!!

De är precis lika konstigt som att kalla en bäbis för DEN istället för att säga bäbisen!

Köns neutralt funkar ju lixom inte, vi är Kvinnor och män och vi är olika, så är det bara.

Det fungerar tvärtom alldeles utmärkt. Majoriteten språk har BARA tredje person neutrum (dvs hen), och INTE maskulinum och femininum (dvs han respektive hon). Finska och ungerska, till exempel. Menar du att finska och ungerska inte har fungerat som språk de senaste, ja, minst 2000 åren? Om du tror det rekommenderar jag att du kontaktar någon universitetslektor i finska och/eller ungerska och diskuterar frågan där.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-28 10:34:09 följande:

Har du en sån där "word of the day"-kalender? Är "förrädare" dagens ord?

Det är ett politiskt modeord bland extremhöger, SD-fans och "nationalister", främst. Ja, du vet, såsom hen är för genustalibanfascistflatefeministkulturmarxistgudrunhitlerdyrkarpenisavhuggare.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-28 10:42:09 följande:

Det lustiga är, att för den som stödjer SD tycks anse att ALLA som inte håller med dem tillhör den yttersta vänsterkanten. Lite lustigt att alla riktningar (utom den egna) kan vara "vänster". Jag antar att det är som när man står på den där punkten på nordpolen, där alla riktningar runt omkring en leder söderut...

Samtidigt är de ju inte extremhöger, onej! Alla bara råkar vara vänsterkommunister, till och med om de är hårdmoderater eller superliberaler. Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (lisa) skrev 2012-09-28 11:43:39 följande:
    Det var däremot en komplimang jag gladeligen tar emot. "Talib" betyder egentligen "den som söker kunskap" (en student) på arabiska. Men i ackusativformen och skriven så där har det kommit att få en annan betydelse. Jag är så gärna en liten terrorist som är emot "genusskräpet".

Ajajaj, nu blir det ÄNNU värre, du tar reda på vad arabiska (host harkel, inte alls arabiska) ord betyder!!! DU ÄR ARABMUSLIMKRAMARE!!!! Ack, du är en totalförrädare mot de vita kränkta männens välde... {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-28 11:47:11 följande:

Jo, jag vet. Men jag har inte sett Element använda det tidigare. Han kanske har varit på kurs?

Heh... Förrädare. Apropå det där med att använda politiskt starkt laddade ord för att försöka skapa en politisk dagordning... Obestämd
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!