Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-24 12:40:42 följande:
    Oftast är det ju slappa föräldrar som är orsaken. Sedan är min högst personliga åsikt att lärare ska ges mer auktoritet - som det är nu får man ibland intrycket att man som lärare knappt får höja rösten eftersom elever kan känna sig "kränkta" av det. Har ingen erfarenhet av skolan sedan jag gick där själv för många år sedan, men jag antar att det har ändrats en hel del (till det sämre) sen dess. Lär bli varse det när mina egna ungar börjar.

Det är så ja. Och det är ju en del av systemfelet. Det drabbar ju även pojkarna, då de inte får den utbildning de behöver, antingen för att de stökar, eller för att de blir störda av de som stökar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-24 13:19:10 följande:
    Dravel, flickor har precis lika goda möjligheter som pojkar att göra karriär idag.

Och påskharen värper Kinderägg.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-24 17:11:28 följande:
    Det kanske inte är en lika hög procent flickor som är intresserade av att vara VD? Hur ställer du dig till kvotering?

Nej, för kvinnor vill bara ta hand om folk, torka bajs från barn och pensionärer... Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-24 18:09:34 följande:
    "Feminism is hated because women are hated. Anti-feminism is a direct expression of misogyny; it is the political defense of women hating".
    Andra Dworkin"

Anser du eller anser du inte att detta är sant?

Oavsett vad hon sagt eller gjort i övrigt så är det citatet helt korrekt. Folk kan säga och göra bra saker även om de är skitstövlar i övrigt, vet du.
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-24 20:17:03 följande:
    Ni pratar om hen-hat, jag om manshat. Vad är skillnaden? Dessutom satte jag med berått mod ordet inom citationstecken då jag egentligen är av åsikten att "hat" är ett ord som används alldeles för lättvindigt, av alla sidor. Hade jag skrivit "mansmotstånd" eller något liknande hade dock poängen inte gått fram lika bra, därav ordvalet. Och jag har fortfarande inte kallat någon för taliban eller fanatiker, FMGA style.

Jag ser däremot att du väljer att nyansera dig lite mer i kommentaren ovan, vilket glädjer mig - du beskriver en verklighet som mer liknar den jag utgår ifrån, där de flesta elever oavsett kön faktiskt sköter sig, där den del som inte gör det påverkar både pojkars och flickors tillvaro i skolan negativt och där både pojkar och flickor kan utmärka sig såväl negativt som positivt. Det känns inte alls lika ensidigt pojk-kritiskt som innan, kan det vara så att du skrev som du gjorde i affekt eftersom den person nära dig som drabbas av detta råkar vara en flicka, nämligen din dotter?

Skillnaden ser du i TS. Kolla hur många trådar som gnäller om hen som företeelse. Jämför sedan med antalet trådar som handlar om att på samma sätt begränsa, förbjuda eller smäda män som företeelse.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-24 21:07:31 följande:
    Du fick just en hedersplats när jag skall illustrera henförespråkares argumentationsteknik för mina bekanta.

Och du har inte tillfört något nytt, bara samma blåförnekelse över att Sverige inte är perfekt och problemfritt.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!