Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

nihka skrev 2012-08-30 19:24:27 följande:
    Precis som vi kan förkorta hen "hn". Det kanske är e:t som ger folk tuppjuck???

H*n verkar inte störa alls lika mycket. Kanske ska vi rensa bort alla e:n så slippr n massa människor som tyckr dt är praktiskt att använda könsnutrala pronomn att bli kallad för gnustalibanr och radikalfministr. Nastånd lösning!

Hahhaha
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-08-31 13:51:53 följande:

Nej, tvärt om. Jag vill att folk själva ska få bestämma. Till skillnad från hen-motståndarna, som tycks vilja att vissa ord ska förbjudas eller "tas bort".

Det är för att du inte förstått Sanningen: har man ett val mellan två motsatta poler (och ska hålla sig på sin del av den), så är det ett Fritt Val. Om man har hundra valmöjligheter helt oavsett ens bas (dvs i det här fallet snopp eller snippa), så blir det en "påtvingad könlös grå massa". En del tycker att regnbågar är hemska och bara svartvitt är fritt och fint, vet du.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-08-31 23:57:12 följande:
    JA, språket förändras men könen kan inte förändras! Så är det bara! 
    Kalla inte en pojk med snopp för något som inte finns, och inte en flicka med snippa för något som inte finns. Ändra språket så mycket ni vill men inte mina barns kön! 

Vad som "finns" är relativt. Eller menar du att finska och ungerska är larviga språk? Tala om det för dem i deras ansikten, I dare you!

Ett exempel på relativism: varför ska vi kalla barn olika baserat på vad de har mellan benen? Varför "pojke" och "flicka"? Varför inte dela upp dem efter hårfärg istället? "blond" och "brunett"? Det finns givetvis inga "rödtoppar", det är bara "hittepå" precis som transgender, intergender etc!! Obestämd  
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-31 23:59:25 följande:
    Hysch, vi är ju lågutbildade människor som inte läst 180p genusteori och inte vet hur man sitter i en cirkel och stirrar på sitt skrev i någon seans i syfte att skåda ljuset och förnimma den sanning som det innebär att våra könsorgan inte gör oss till man eller kvinna.

Gör dig själv en tjänst och skaffa ett paket koll.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (prataromallt) skrev 2012-09-01 13:22:13 följande:
    Detsamma.

Ang. Genusprogrammet så är jag övertygad om att det är roten till mycket ont i Sverige, tusentals människor har suttit i åratal och enbart funderat över hur de ska implementera genustänket och feminismen i hela samhället.
    Till sitt förfogande har de universiteten samt tiotals miljoner kronor varenda år. 

Det man kommit fram till är att man måste införa en feministisk värdegrund och ideologi i alla linjer i alla skolor.
    Därefter måste man infiltrera media för att kunna vinkla allting efter eget tycke och även sätta press på politikerna att gå ens ärenden.

Allt större del av media består av dessa genusfanatiker, detta pga de "kuppas" in av sina fränder som redan finns där.
    Jag tänker här på #prataomdet-gänget och deras lakejer som verkar ha tentakler över hela media-Sverige och uppenbarligen använder dem väl.

Och då tar vi det igen: skaffa dig koll.
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 13:49:14 följande:
    Hen på er igen!

Jag funderade lite på en sak. Följande pronomen finns redan:
    Första person singular: jag
    Första person plural: vi
    Andra person singular: du
    Andra person plural: ni
    Tredje person singular: han, hon, den, det
    Tredje person plural: de

Som vi ser har vi redan stor variation i tredje person singular men lite fattigt i alla andra fall. Varför tycker man att det är praktiskt och angeläget att införa en femte variant i tredje person singular samtidigt som man inte ser någon vits med att införa ens ett andra alternativ i något av de andra fallen?

Och när man jämför med tex finskan som bara har ett ord i tredje person singular, hän, varför tycker man inte att det är viktigt att finnpajsarna ska kunna skilja på om någon de pratar om är en han eller en hon? Borde man inte införa motsvarigheter till han och hon i finskan?

Tänk efter litet nu: hur könat är "jag"? Inte alls.

Hur könat är "du"? Noll och nada.

Hur könat är "ni"? Inte heller något.

"De"? Inte könat alls.

Alltså - om något så är det just tredje person singular som bryter mot trenden genom att köna folk, medan de andra personerna inte gör det. Det logiska är ju faktiskt just "hen" där, för att hålla mönstret. Men du kan ju, om du vill, börja skapa könade första och andra person singular, och dito plus tredje person plural, om du har orken och lusten... lycka till!            
  • Dorian Ertymexx
    Helle333 skrev 2012-09-01 14:06:25 följande:
    I Finland finns inte han eller hon. Där finns bara hen. Ingen som blir könsförvirrad trots detta.

Hen är inte för att könsneutralisera, det finns där för de som inte kan eller vill använda han hon. Hen behövs. Läs på. 

Samma i ungerskan. Och säkert många andra språk.
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 14:20:09 följande:
    Hennandet kan nog ge upphov till ökat våld. Folk blir förbannade av att bli kallade för henn och slår ner hensägaren. Vi kanske rentav får se det första mordet med henmotiv?

Jag har hört om flera fall där en person misstagits för man eller kvinna och våldat på, men aldrig hittills om ett endaste fall av henrelaterat våld. Men vad vet jag, en del av er henmotståndare verkar ju aggressivt rabiata, så jag antar att det kan ske. Genom sig själv känner man andra, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 14:56:11 följande:
    Man säger ju "den som..." och liknande när man pratar om människor så "den" är inte alls bara för saker. Som vi konstaterat tidigare har ju även språkrådet rekommenderat den istället för hen.

Ett uttryck som pumpan tog upp någonstans och som är lite intressant är "den som spar han har". Gillar du uttrycket? Här är det dels inte könsneutralt i och med att det står "han" och sen använder man till råga på allt "den" i början också. Vad ska det heta istället? Glad

Hen som spar hen har?

Hen som spar han har?

Den som spar hen har?

Hen som spar den har?

Man säger "det" om folk också, genius! Man säger inte "den barnet" utan "det barnet". Icke desto mindre är det få som gillar att i rent pronomensyfte kallas för den eller det numer. Men om du gillar att kallas den, så ska jag inte hindra dig.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-01 15:06:37 följande:
    Ja fy fan, tänk att vilja ha jämställdhet.

Fruktansvärt om kvinnor skulle få ha samma rättigheter som män, hur skulle det se ut. 

Du VET hur det går om det blir jämställt, om man slutar köna folk och om killar börjar bära rosa:

">

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!