Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-08-01 22:48:10 följande:
    Ja det var ju faktiskt inte särskilt långsökt.

Inte det minsta! Kolla in statistiken över självmord efter utbrändhet/utslitning och jämför den med antalet poliser som dör i tjänst varje år. Du ska se att det är LÅNGT farligare att jobba på sjukhus än som polis.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-01 23:00:28 följande:
    Det har jag ju gjort i otaliga trådar där du bjäbbat på om dina genustokerier. Jag har aldrig förnekat att det finns enstaka kvinnor som klarar det men de är få. Alla jag sett har slutat när vintern kommit och övergått till långtradare eller grusbil.

De är få..? Heh, tror du ja. Du vet väl att mängden muskelmassa i snitt bara skiljer ca 10%? Litet löst översatt - om en man klarar att byta ett 100 kgs däck, så klarar kvinnan "bara" 90 kgs-däck. OH NOES!!!
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-08-02 09:10:10 följande:
    Nja du Dorian. Kvinnor har ju så små fingar vet du, att det kan bli svårt att trycka på den där avtryckaren. Och sen har vi så små ögon, så det måste ju vara svårare för oss att träffa också.

Hahaha, ja, och ni kan ju faktiskt förstöra NAGLARNA om ni pillar på pistolen, nej USCH för sådant!!!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-02 13:57:59 följande:
    Om den skiljer ännu mer som du antyder blir det ju ännu svårare. Jag har vuxit upp inom branschen och det kommer aldrig att bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer.

Jodå. Det är en tidsfråga.
  • Dorian Ertymexx
    Pallas skrev 2012-08-02 23:21:44 följande:
    Ah, du är "den fria viljan"-libertarian. Det är inte så enkelt som att alla erbjuds alla vägar och sedan får välja helt fritt. 

Jodå, det är PRECIS så enkelt för ALLA (...vita ursvenska medelklassmän)!!!!!!
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-03 13:44:26 följande:
    Ska dom dopa sig?

Nope, finns inget behov av det. Eller menar du att dessa verktyg och hjul väger exakt 100 kg, och inte ett gram mindre? Knappast va.
  • Dorian Ertymexx
    msmurphy skrev 2012-08-04 00:13:58 följande:
    Överklass och akademiker är inte samma sak vet du va?
    En signifikant majoritet av högskolestuderande kommer från akademikerhem. Kanske inte höginkomsttagarhem, men det har vi ju redan etablerat att det inte är samma sak.

Vad som försiggick i din klass är ungefär lika relevant som att jag säger att jag minsann känner två kvinnliga lastbilschaufförer, men inga manliga.

Då vet vi att 100% av alla lastbilschaffisar är kvinnor!!! Om Faber själv får tolka!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-08-04 00:40:58 följande:

OK. Exempel på fler könsneutrala ord som får strykas för att inte riskera din hälsa:

den, det, denne, personen, individen, barnet, offret, vederbörande, min, mitt, mina, din, ditt, dina, sin, sitt, sina, vinnaren, förloraren, token, godingen, stadsministern, presidenten, ordföranden, VDn, katten, hunden kanariefågeln, fisken, illern, tapiren, ägaren, advokaten, busschauffören, pingisproffset, holländaren, vårdbiträdet, TV-kändisen.

Too right! Vi måste genast sluta med dessa skogsmullefasoner och se till att vi får ordentlig check på om det är män eller kvinnor det är frågan om.Flört

Om du vill må bättre föreslår jag att du slappnar av lite mer lite oftare.
    Skål
  • Dorian Ertymexx
    msmurphy skrev 2012-08-05 04:04:10 följande:
    Det är väl inte säkert. Lärare och bibliotekarier och sjuksköterskor tjänar mindre än de flesta snickare, rörmokare och svetsare. 
    Det är ingen som har pratat om att någonting skulle vara någons "fel", som ett annat dagisbarn. För att man problematiserar och har förmåga att se strukturer betyder inte det att man prompt måste utse en syndabock. Ännu en gång hoppar du över saker i ditt resonemang.

Och cirkeln är sluten. Du tror alltså på den fria viljan, precis som alla du argumenterar emot. Ett samhälle där alla är fria att ta del av allting, och inte ska kunna stoppas av vare sig staten (nu pratar vi givetvis om lagliga saker), tendenser, förväntningar eller samhällsstrukturer.
    Jag, och många med mig, ifrågasätter hur fri den fria viljan faktiskt är på vissa områden. Man funderar på hur man ska kunna bredda alla människors val, inte hur man ska tvinga in folk i några sorts ombytta roller mot deras vilja. Det handlar alltså om att uppmuntra till att vilja mer, inte mindre. Att känna att man är fri att göra så, inte att tvinga någon till någonting.

Det är för mig ironiskt att en person som säger sig tro på den fria viljan ägnar så mycket tid och energi åt att begränsa just denna fria vilja.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-05 12:47:36 följande:
    Det finns inge strukturer.

...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!