joliisb skrev 2012-07-20 11:56:42 följande:
Håller helt med !!! Okej att man kan kalla en ofödd bebis "hen" då, när man inte tagit reda på könet. istället för att säga "den" eller så.. men annars är man TJEJ eller KILLE
! Aldrig både och !!
På "vårt" sjukhus har de bytt ut namnlappen man får på sin bb vagn till gröna bara för att de ska vara neutrala ist för rosa å blå de var innan... Detta stör mig... (jag gillar att spara dessa saker) och fick en son -11. med blå lapp. Får jag en dotter vill jag ha en ROSA får jag en pojk till vill jag ha en BLÅ!! Bara en skit sak. men vi är olika, låt oss vara olika. dessutom med dessa rosa å blå lappar kan man ju kika efter vad de andra fått när man går där med sin vagn. Låt oss vara pojkar eller flickor!! Sen är de självklart att vi ska behandlas lika, få samma lön osv osv. MEN pojkar har snopp, flickor har slida. VI ÄR OLIKA, LÅT OSS VARA DET!!!
Tryck på "visa endast" på mig och läs vad jag skrivit. Det stämmer helt enkelt inte, det finns många som är både och. Tekniskt sett är vi alla, även du och jag, både och, bara i mindre grad än vissa andra. Kön är inte absolut, det är väldigt flytande.