Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

LunaLunatic skrev 2012-07-20 21:19:14 följande:
    Ta bort personliga pronomen!

I varje hen-tråd kommer argumentet...

Någon ger som exempel att två personer pratar.
    "Jag var till läkaren idag"
    "Jaså, vad sa hen?"

Men hallå!!!1!11!1!!! Man kan ju faktiskt skriva
    "Jag var till läkaren idag"
    "Jaså, vad sa läkaren?"

Om det är så smidigt att upprepa, varför ha "hon" och "han" ens?

"Jag var ute med Sara igår. Vi var på marknaden och åkte karusell och Sara vann ett gosedjur när Sara sköt änder."  Det funkar ju utmärkt!

(ja, jag vet att det förekommer fler personliga pronomen i inlägget men här väljer jag att fokusera på "han" och "hon" och det vedervärdigt äckliga könsstympande "hen") 
    Skål
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-21 00:23:10 följande:
    Hmm, det borde jag ha kunnat räkna ut.

Jag tror du har bättre koll på vilka konspirationsteorier som är i svang bland våra svenska fundamentalister än jag.

Men det är en fascinerande läsning för det mesta, jag såg att någon redan börjat rabbla om batikhäxor.

Det är väl en benämning på kvinnor som uppnått en sådan hög ålder att fundamentalisten betraktar henne som ett värdelöst sexualobjekt, som dessutom inte har förstånd att inse att hon är förbrukad utan fortsätter att ha synpunkter på samhällsutvecklingen trots att den gått henne förbi.

Eller har du någon bättre definition på vad våra svenska högerextremister (för det är väl bara de som använder begreppet?) menar med batikhäxa?

Jasså, det gamla ordet, trodde det var ur bruk nu. Men men, vissa "hittepåord" går visst bra att älska och bruka. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-21 08:58:37 följande:
    Alltså, jag tror ju knappast att "de" har en vision om att alla ska bli olyckliga .

Jag tror att visionen är att alla normer ska bort, men jag tror att det är omöjligt. På samma sätt som det var omöjligt för alla i Sovjet att vara likvärdiga "kamrater" på riktigt. En norm som kräver gränsöverskridande tror jag gör fler olyckliga än den motsatta.

Det är ju trevligt att DU inte tolkar in saker om mig för att jag gillar att baka och klä mig i kjol. Men jag har fått kritik för båda sakerna utifrån att jag sitter fast en könsroll och yada yada.

Och det är väl egentligen en del av problemet jag ser. "Hen" är egentligen en man. Kanske en man som gillar strumpbyxor och läppstift, men fortfarande en person som till större delen ska uppfylla ett manligt ideal av att ta för sig, vara "rationell" och satsa på sig själv. Normen är fortfarande manlig även om man inte behöver vara man för att uppfylla den.

Det är också omöjligt att marknaden ska lösa alla problem, att staten ska bli liten och tynande och att ekonomin växer i all oändlighet. Märkligt hur vissa utopier sågas och andra är oantastliga.
  • Dorian Ertymexx
    Mästaren skrev 2012-07-21 09:17:13 följande:

Jag förstår inte vad det är som gör "hen" till en mer absurd könsneutralisering än "h*n".      

Jo, att det tros vara någon feminist som hittade på det. Då är det per automatik JÄTTEFÅNIGT!!!! Hade Zlatan eller Reinfeldt kommit på det hade det dyrkats som en gyllene tjur.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Håller med TS) skrev 2012-07-21 13:24:07 följande:
    Hatar också ordet hen. Liksom hela min familj och min kille och hans familj och alla jag pratat med på jobbet. Skulle mitt barn bli kallad hen på dagis så har jag och min kille pratat om att vi lugnt skulle kunna leta efter andra dagis som säger HAN och HON. För det är ju det vi är och alltid kommer vara.
    Mmm. Och om ditt barn visar sig vara intergender, och alltså inte "alltid han och hon"?
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-21 13:51:24 följande:
    Jaha.

Först konspirationer där batikhäxorna spelar en central roll i spridandet av statsfeminismen.

Och nu har du  fått för dig att jag anser mig vara förföljd av onda män så fort jag inte får medhåll i mina åsikter.

Kan du inte försöka ta dig samman och diskutera istället för att fantisera -  annars är risken uppenbar att du får för dig att resa till Blåkulla på jakt efter batikhäxornas hemliga styrdokument. 
    *ROFL*

Hen kanske tillhör NSMI - Nya Svenska Macho-Inkvisitionen! De läser Malleus Feministorum, Feministhammaren och jagar batikhäxor som vill förleda arma små barn till den djävulska jämställdheten!! {#emotions_dlg.djavulsk}   
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-21 15:16:42 följande:
    Jag vet att "hen" inte är tänkt att användas könsneutralt utan i de fall man inte känner till könet, tex bebis i magen eller om man träffar nån med bebis i barnvagn och vill fråga vad hen heter. Men jag tycker ändå det är ett väldigt fult och onödigt ord. Har aldrig känt att det saknats. Tycker det är helt okej att tex säga "vad heter beisen/barnet/nytillskottet". Finns massor av bättre synonymer. Man behöver inte säga "den" bara för att man inte säger "hen".
    Kommer aldrig att använda det och jag hoppas, antagligen helt tröstlöst, att det dör ut...
    Undrar vem som kan ta äran/skulden för att ha myntat det? Tungan ute  

Finns det några synonymer för pölsa? Det är ett ruggigt fult ord.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!