Jag undrade om du vet att det inte finns folk som är för ett utsuddande av könsrollerna och att hen har med det att göra. Inte om du vet att feminister inte hatar män. Det är väl två helt olika saker?
Är det? Varför vill man radera ut något man inte hatar?
Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!
Precis. Som sagt, det är inte binärt med kön, det är en flytande skala.
Ursäkta, men ud är ju körd i botten. Ska man räkna manhaftiga flickor som pojkar? Och feminina pojkar som flickor??? Du har visst inte tagit din medicin.
jag håller helt med. antingen XX eller XY och sen finns den där ovanliga sorten som är en kombo.
Nåt annat finns inte. DET HAR INTE ATT GÖRA MED SEXUALITET ELLER ATT EN MAN KÄNNER FÖR ATT KLÄ SIG SOM EN KVINNA.
Herregud, är folk så här dumma i huvudet?
Jo, det finns. Det finns XXX, XXY, XXXY etc etc etc. Och då har vi bara talat kromosomer, inte morfologi, könshormon och annat som kan vara "fel".
Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.
Och jag har aldrig känt att jag saknar barn. Ska jag starta hundraen gnälltrådar om att ingen borde skaffa barn..?