Jag hatar HEN!!!
Anonym skrev 2012-07-19 23:47:08 följande:
Eftersom jag antar att du menar "Det är väl snarare tragiskt att det finns folk som inte accepterar att samtliga inte vill använda ordet eller ta det i sitt språkbruk" svarar jag:Vem har du stött på som försöker tvinga människor att använda ord de inte trivs med? Samtliga personer som jag har hört argumentera för användandet av hen har argumenterat för varför de själva vill använda det. Inte varför andra måste använda det.
Jag har stött på flertalet här i tråden som säger att vi som inte vill använda det eller inte tycker om ordet är låg utbildade tragiska människor osv.
Men det som verkligen är tragiskt är att dessa ryttare på sina höga hästar, oavsett om dom har decennium av utbildningar bakom sig och är "språkvetare" osv osv så majoriteten av folket i Sverige, låg utbildade; Tänk på det nästa gång, vi har fortfarande demokrati här och det är den stora massan som bestämmer. Inte någon självgod akademiker som tror sig veta bättre än alla andra. Det är ett utmärkt sätt att få igång motstånd i en grupp också, hoppa in och försöka förolämpa personer som inte tycker lika som en själv.