Inlägg från: MissKatty |Visa alla inlägg
  • MissKatty

Vi som är överviktiga & gravida.

Yarrow skrev 2013-11-14 23:57:17 följande:
    MissKatty, tack. Vi jobbar för fullt på det men min kropp verkar lite ur fas. Körde med äl-tester hela månaden men inte blev jag klokare för det. Haha. Men guuuud vad jag saknar att vara gravid. Helt galet, min lilla Plutt är ju bara 6 månader gammal. Hha
    Hoppas kroppen snart samarbetar med dig/er :) knäppt vad tom man kan känna sig efter förlossningen. Man har burit sin lilla i alla dessa månader och klappat magen och sen bara försvinner den. Man får ju sin efterlängtade bebis men jag saknar ändå magen och känner mig så himla tom och ledsen ibland. Men det kanske är normalt? Men det är inte bara negativt såklart, jag slipper springa på toa stup i ett på nätterna *skönt*, jag kan träna agility med hunden igen med mera.
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2013-11-19 21:42:45 följande:
    Misskatty, ja vi visste ju redan innan att vi ville ha barnen tätt men hade tänkt att börja försöka efter jul. Och nu är vi redan inne på 3dje försöket. Hehe. Jag hade aldrig problem med foglossning eller sånt så jag kunde verkligen njuta av gravidmagen, man är höggravid alldeles för kort tid men det är ju lätt för mig att säga som hade en liten rund mage och ingen foglossning. Haha. NovemberApril: lycka till med operationen! Jag gjorde min förra sommaren och det är det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv! Utan den hade jag aldrig blivit gravid. Nu har jag inte gått ner i vikt på ett tag men har nästan gått ner 50 kg sen förra februari så jag är nöjd ändå :)
    Svårt att hålla er? Hihi :D hoppas ni snart är gravida igen. Idag fick jag höra av en kvinnlig familjemedlem som hälsade på hos mig när jag satt och ammade Leo, att det är äckligt att amma och hon skulle aldrig amma sitt barn när hon får barn. Lagom obekväm man kände sig då. Egentligen ska man inte bry sig men jag tycker det är jätte jobbigt att amma någon annanstans än hemma på grund av alla de människor som verka vara emot att man ammar sitt barn :(

Jag mådde bra under min graviditet också så jag ska inte klaga :)
  • MissKatty
    Tess1990 skrev 2013-11-21 13:42:13 följande:
    Förlåt, och jag lovar, det är INTE mina hormoner som pratar nu, men jag hade gett den där "familjemedlemmen" en rejäl utskällning efter att jag ammat klart! sådär säger man fan inte! 
    för det första så är det DITT hem! du får göra vad fan du vill där och självklart ska du kunna känna dig bekväm där utan att få sånt där slängt i ansiktet, men du har också rätt att amma ditt barn vart fan du vill!  
    vad hon väljer och inte väljer att göra sen och varför, kan hon bara hålla käften om, för ni tycker uppenbart inte samma sak!  

Blir så jävla förbannad på sånt där!
    min syster fick en dotter för snart 2 månader sen, men hon ser redan ut att vara mycket äldre och det är en stor sorg för mig att min syster troligen kommer råka ut för såna idioter när hon ska amma offentligt, som kommer anmärka på att hon ammar ett "stort barn" när hon i själva verket är ett spädbarn!
    jag är rädd för att såna puckon kommer göra att hon kommer sluta helamma mycket tidigare än vad hon vill, vilket är så fel!  
    och hon ska verkligen inte behöva stanna hemma hela tiden.. 

och jag fattar verkligen inte vad som är "äckligt"!?
    jag blir helt otroligt lugn av att min syster ammar sin dotter, det är så otroligt mysigt, intimt och vackert och jag är helt otroligt lycklig över att hon känner sig bekväm med att göra det när jag är där och mer än gärna pratar om allt som har med det att göra, för jag vill väldigt gärna amma sen och hoppas det funkar! 
    och vad ska egentligen mammor som ammar göra, låta barnet skrika av hunger!? 
    det är så otroligt lätt att bara titta bort och hålla käften om alla sina åsikter om det.  
    Hon kommer jämt och ständigt med dumma och spydiga kommentarer. Jag undrar varför och vad hon får ut av det. Det är inte bara detta utan så mycket mer så jag kanske är lite van och inte orkar säga så mycket längre.

Jag fattar inte heller vad det är som är så "äckligt" och "fult" med att amma sitt barn eller hur det kommer sig att så många människor stör sig på något som är helt normalt.. Det är ju inte så att vi slänger av oss allt vi har på överkroppen och trycker upp brösten i ansiktet på någon.
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2013-11-22 00:08:09 följande:
    MissKatty: ja, det var lite otippat faktiskt. Jag var på stan och såg en höggravid kvinna och så sa jag till min man att jag saknade at vara gravid och då sa han att vi borde satsa på en maj-bebis igen. Trode han skojade men det gjorde han inte så det var bara att köra. Jag har ju sjuk lång cykel med och tydligen väldigt oregelbunden ägglossning så tydligen behöver vi tid på oss. Bara hoppas det inte tar 5 år denna gången också. Men fyy vilken kommentar, verkligen inte sånt man vill höra i sitt eget hem. Annars brukar det ju vara tvärt om, att man får kommentarer för att man inte ammar.
    Vad kul att ni båda vill ha en till då är det bara och köra på och hoppas på att det INTE tar 5 år
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2014-03-29 20:18:37 följande:
    MissKatty : ja, vi tänkte skaffa tusen bebisar minst ;) är i vecka 13 nu, var på kub i veckan och fick se en pigg och frisk liten bebis :)
    Hihi, tusen bebisar ^^ men grattis och vad kul. :) på onsdag blir vår lille kille 5 månader. Vart tog tiden vägen liksom? :D Från 44 cm och 2190 gram till 60.5 cm och 5490 gram. :)  (längd och vikt för tre veckor sedan)
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2014-03-31 20:24:00 följande:
    Misskötta, ja tiden vara springer iväg. Vår lilla plutt är mer en liten klump nu :) snart ett helt år. Känns helt overkligt :)
    Hur gammal är han nu? Ingen ny bild på klumpen? :D
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2014-04-02 23:48:44 följande:
    Han är 10,5 månader. Helt galet, kan inte fatta att tiden går så fort. haha. Blir lika chockad varje gång någon frågar mig hur gammal han är.  :)

Så fin han är :) stora killen.
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2014-04-04 15:35:20 följande:
    Ja, han blir sötare för var dag, precis som sin mamma ;)
    Det är bra det
  • MissKatty

Jag följer fortfarande tråden. Grattis till era graviditeter. Min son blev 7 månader igår och väger snart hela sju kilo :) det är sanslöst vad tiden springer iväg.

Yarrow - Jag såg att det blir en lillebror :) Grattis.

• MissKatty
    Yarrow skrev 2014-06-03 22:02:58 följande:
    Misskatty, tack :) vi är glada. Hoppades på en liten kille till faktiskt eftersom det är så tätt mellan dem. De kommer förhoppningsvis ha väldigt stor glädje av varandra när de växer upp :) förresten så var lillkillen runt 7 månader när jag blev gravid igen, just saying ;)
    Det är 11 månader mellan mig och min ena bror och vi var jätte goda vänner som små, oj så mycket kul vi har haft :D (vi är fortfarande goda vänner)

Jag hoppas på en flicka nästa gång, om det blir några fler barn här :) men självklart kommer jag bli lika glad om det blir en pojke till.

• MissKatty
    Yarrow skrev 2014-06-04 22:36:43 följande:
    Misskatty, mellan mig och min syster är det 3 år, en bra åldersskillnad det med men vi har mest haft glädje av varandra som vuxna. När vi va små var hon mest bara jobbig. Haha :). Vi får hoppas på en flicka nästa gång, vi ska nog försöka oss på 4 småttingar men en magkänsla säger att det kommer bli 4 pojkar. Haha.
    Okej, jag och mina andra syskon lekte inte alls så som jag och min äldsta bror gjorde. Tänker ni köra direkt efter tvåan eller ska ni vänta något år då? :D

Trevlig helg på dig och alla andra här inne.
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2014-06-08 21:21:09 följande:
    MissKAtty, nä, efter tvåan nu så tar vi ett uppehåll på 4 år. Då är vi 34 när vi försöker oss på en trea. Förhoppningsvist så fungerar det snabbt då, nu vet ju ju vad son har varit felet innan. Och så när vi är 40 är de yngsta runt 5 år, planerat väl. Haha. I alla fall i huvudet sen får vi väl se hur det blir med det :) om 4 år kanske vi känner oss nöjda ändå, man vet ju aldrig..
    Okej, väl planerat ja vi båda vill ha två barn här. När det blir en tvåa det återstår att se jag ammar och har inget annat skydd. Amning är ju inte 100% skydd, men det är ju inget.

• MissKatty
    Yarrow skrev 2014-10-20 23:13:36 följande:
    Har ju glömt att skriva att vår lillebror har kommit. Han dök upp den 8 okt, en dag innan bf. Storebror är väldigt snäll och än så länge gillar han lillebror, hoppas det håller i sig :) mycket pussar och bus hela dagarna nu.
    GRATTIS och välkommen till världen lillebror :)

Någon bild? =)
  • MissKatty

Tack Yarrow, vad söt han är och vad stor storebror har blivit :) Det skilde inte så många cm på längden mellan våra :)

• MissKatty
    Yarrow skrev 2014-11-09 01:31:02 följande:
    Såklart han är söt. men jag är kanske lite artisk med. Hehe. De små växer så det knakar verkligen. Storebror gick från bebis till liten kille över en natt likom.
    Ja storebror måste helt plötsligt kännas väldigt stor när man får en bebis till
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.