Tess1990 skrev 2013-11-21 13:42:13 följande:
Förlåt, och jag lovar, det är INTE mina hormoner som pratar nu, men jag hade gett den där "familjemedlemmen" en rejäl utskällning efter att jag ammat klart! sådär säger man fan inte!
för det första så är det DITT hem! du får göra vad fan du vill där och självklart ska du kunna känna dig bekväm där utan att få sånt där slängt i ansiktet, men du har också rätt att amma ditt barn vart fan du vill!
vad hon väljer och inte väljer att göra sen och varför, kan hon bara hålla käften om, för ni tycker uppenbart inte samma sak!
Blir så jävla förbannad på sånt där!
min syster fick en dotter för snart 2 månader sen, men hon ser redan ut att vara mycket äldre och det är en stor sorg för mig att min syster troligen kommer råka ut för såna idioter när hon ska amma offentligt, som kommer anmärka på att hon ammar ett "stort barn" när hon i själva verket är ett spädbarn!
jag är rädd för att såna puckon kommer göra att hon kommer sluta helamma mycket tidigare än vad hon vill, vilket är så fel!
och hon ska verkligen inte behöva stanna hemma hela tiden..
och jag fattar verkligen inte vad som är "äckligt"!?
jag blir helt otroligt lugn av att min syster ammar sin dotter, det är så otroligt mysigt, intimt och vackert och jag är helt otroligt lycklig över att hon känner sig bekväm med att göra det när jag är där och mer än gärna pratar om allt som har med det att göra, för jag vill väldigt gärna amma sen och hoppas det funkar!
och vad ska egentligen mammor som ammar göra, låta barnet skrika av hunger!?
det är så otroligt lätt att bara titta bort och hålla käften om alla sina åsikter om det.
Hon kommer jämt och ständigt med dumma och spydiga kommentarer. Jag undrar varför och vad hon får ut av det. Det är inte bara detta utan så mycket mer så jag kanske är lite van och inte orkar säga så mycket längre.
Jag fattar inte heller vad det är som är så "äckligt" och "fult" med att amma sitt barn eller hur det kommer sig att så många människor stör sig på något som är helt normalt.. Det är ju inte så att vi slänger av oss allt vi har på överkroppen och trycker upp brösten i ansiktet på någon.