Hallondricka skrev 2013-08-01 17:28:03 följande:
Hej tjejer! Nu har jag vart på inskrivning hos bm idag. Tror hon pratade om vikt i säkert 20 minuter. Berättade allt som var farligt och yadayadayada. Ett tag tänkte jag säga "Jaha, är det farligt att vara fet, då ska jag genast sluta med det!" Men sen sättet hon la fram det på gjorde att jag ändå inte kunde tycka illa om henne. Jag får se om jag fortsätter gå hos henne eller inte. Jag frågade om det var "farligt" att anstränga sig hårt men hon bara "nej nej, ansträng dig så mycket du bara kan, är fostret friskt klarar det av de" och då kände jag bara va? För hon tyckte att jag och min man skulle börja på friskis & svettis, för helst ska jag gå ner en massa i vikt under denna graviditeten.
Fick tid för en tidig glucosbelastning redan nästa vecka. Hoppas allt ser bra ut. När dem hade testat min urin innan idag så frågade dem nämligen om jag hade diabetes, fick lite panik där kan jag känna. Hade även urinvägsinfektion tydligen. Men UTÖVER allt så var jag välkommen...
När jag var där kändes allt bra men nu när jag sitter här hemma och ska smälta allt så vill jag bara gråta. Vill knappt ha barn längre alls. Jo klart jag vill, men 50 kg lättare hade vart att föredra. Usch vilken dag!
Det är inte kul när de påpekar ens vikt även fast de kanske menar väl. Min bm pratade också lite om vikt men inte hela 20 minuter, det låter galet mycket. Att promenera är också bra motionsform, jag promenerar 30 minuter varje dag i så raskt tempo jag orkar med. Stor kram till dig!