Inlägg från: MissKatty |Visa alla inlägg
  • MissKatty

Vi som är överviktiga & gravida.

Soseco skrev 2013-08-07 08:26:54 följande:
    Hej tjejer! Jag är gravid i v10 med fjärde barnet och väger 98 till mina 165 cm.
    Jag har varit uppe runt 100-110 med de tre andra barnen oxå, men det har varit som höggravid och med 10-15 kg vatten i slutet. Så utgångsläget är väl kanske inte det ultimata den här gången. Tanken var att jag skulle gå ner massor i vikt under sommaren och att vi skulle börja försöka (aktivt) i höst. Jag tog ut spiralen i maj och vi plussade i slutet av juni. Sen har jag mått så fruktansvärt illa hela juli månad så det har stört mina planer för daglig motion och strikt kost. Jag har visserligen ätit bra mat och nyttiga snacks osv, men detta ständiga småätande är ju inte heller bra.
    Vi får se vad BM säger nästa vecka. Har bara träffat henne en gång tidigare och då verkade hon trevlig. :)
    Grattis :)
  • MissKatty
    Hallondricka skrev 2013-08-08 21:36:24 följande:

Usch, idag var jag på glucosbelastning... Det var det mest vidriga jag någonsin druckit. Fick ju göra en tidig (gick in i v.11 idag) och jag var nära på att bryta ihop när dem berättade att provresultaten låg på 13... Dem tog inte några värden innan vi började, känns som att jag kanske hade sluppit dricka allt det där sockret om de hade sett att värdena var höga redan innan... Ja, så nu ska jag bli skickad till dietist samt diabetessjuksköterska. Blev så förvånad för jag tyckte att jag åt nyttigt.

En positiv grej med dagen var iaf att jag fick träffa en urskön BM som rekomenderade dagliga promenader, inget superatletiskt alltså som den förra jag var hos. Vågar jag byta? Dem har sina kontor  bredvid varandra :O 

Stor kram till dig och klart att du vågar byta bm.
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2013-08-16 09:14:12 följande:
    Igår fyllde min lilla buse 3 månader och jag hade massa Äl-känningar. Nu hoppas vi pä
     en till maj-bebis.
    Bara den långa väntan till BIM nu då..
    Vad fooooort tiden går alltså, känns som det var igår han föddes :)
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2013-08-16 10:03:08 följande:
    Jag vet, det är helt galet. Och ändå känns det som om Hugo har varit med oss mycket längre tid också. Svårt att förklara men de tär nog för att vi väntat såå länge på honom :)
    Hur länge fick ni vänta på honom? :)
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2013-08-16 17:33:41 följande:
    I 5 år, därför vi kör på syskonverkstad på en gång. :)
    Ja det var ju några år det, det tog oss åtta år. Jag förstår att du vill köra på direkt med ett syskon då :)
  • MissKatty
    Matsina skrev 2013-08-16 17:58:03 följande:
    Hej! får man hoppa in här? Är en 26årig tvåbarns mamma som nu väntar nr3 i mars. Går in i v.11 i morgon som de ser ut nu.
     Jag är också överviktig tyvärr, har kämpat många gånger med att gå ner i vikt. men trots all energi jag lägger på det går jag alltid upp igen. 
    Grattis och välkommen till tråden :)
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2013-08-16 20:41:48 följande:
    Usch, kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas att vänta 3 år till. Jösses vad man står ut med egentligen.

Men nu är vi mer hoppfulla denna gången, har till och med köpt hem brie och mögelost för hoppas så att det blir sista gången på ett tag :)
    Jag tyckte det bara blev jobbigare och jobbigare för varje år som gick och för varje behandling som misslyckades, till slut gav jag upp helt och hållet, jag orkade inte mera trots att vi hade två betalda ivf försök kvar. Men så blev jag gravid när jag väl hade gett upp och börjat gå vidare med livet och började intressera mig ännu mera för min hobby, jag hade stora planer, de finns kvar men de får ligga på hyllan något år nu :) . Hur märkligt är inte det :)
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2013-08-16 21:23:27 följande:
    Soseco: Åh vad mysigt :) Jag sitter redan och planera massa i mitt huvud, våningssäng i barnrummet, minispälsäng.. Borde inte, det kan ju ta lika lång tid igen så borde inte ta ut för mycket i förskott.

MissKatty: Som vi då, vi tog ett år "ledigt" från att försöka bli gravida. Jag skulle genomgå 2 operationer och min man började plugga. Vi liksom laddade för IVF som planerades in till våren 2013. I stället kom det en liten plutt då som bestämde sig för att flytta in i min mage :D
    Ja det känns ju som att psyket kan spela en stor roll eftersom att så många blir gravida när de väl börja gå vidare, fokusera på annat eller adopterar. :)
  • MissKatty
    Yarrow skrev 2013-08-17 11:59:21 följande:
    Soseco: Gud va kul! :) Berätta hur de reagerade sen :)

MissKatty: Ja, jag hatade när folk sa så till mig innan och så var det precis det som hände mig. Haha. Fast jag hade ju ingen egen ägglossning så i princip kunde jag ju inte bli gravid utan hormoner. Men förra året så fick jag för första gången en spontanmens, alltså utan hormonbehandling.. Ochja, med den kom det en Ägglossning och så blev jag ravid på en gång. Hahah
    Jag tycker fortfarande att det är väldigt dumt att säga till någon som längtar och försöker bli gravid att sluta tänka på det så händer det. För det är inte så lätt att bara sluta tänka. Jag skulle inte heller ha någon egen ägglossning men tydligen hade jag det då bebis blev till igår var jag hos barnmorskan och allt var bara bra så jag hoppas att det fortsätter med det. Även fast det känns som att veckorna kryper fram ibland så går tiden väldigt fort samtidigt. Märkligt. Längtar så efter att få träffa den lilla som bor i min mage.
  • MissKatty
    Jossehaugen skrev 2013-08-17 15:56:57 följande:
    Igår var jag på RUL, allt såg bra ut med min lilla pojk :)
    Han rörde på sig och hade det fullt upp i magen :)
    Min BF blev flyttad från den 2/1 till 6/1 :)
    Som jag trodde så var min moderkaka i framvägg, och därför har jag inte känt av han så mycket än. 

Här är min lilla kille :) 

Vad sött :)
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.