LoveMyFamily skrev 2012-09-04 15:49:04 följande:
Får man hoppa in här?
Jag är en tjockis och nu på smällen med 3:e barnet.
Mina andra graviditeter har gått bra, då vägde jag mycket mindre.
Nu är jag orolig för hur detta skall gå. Jag väger på tok för mycket och har knappt några symtom.
Fick dcok se lillhjärtat på ett vul igår.
Har försökt äta LCHF förut men har svårt pga tidigare jojobantning.
Hur äter ni?
Än så länge har inte bm el någon annan sagt det jag redan vet- att jag är fet
Jag har inte kunnat äta lchf under graviditeten för att jag kräkts så mycket. Kött gick öht inte ner första månaderna, hamburgare gick bra, men inte tyngre kött än så.
Mitt vikariat på jobbet gick dock ut när jag var i andra månaden och då fortsatte jag att plugga distans på heltid vilket blev min räddning.
Oftast har jag dock inte ätit någon riktig lunch utan oftare senare frukost. Yoghurt och fullkornsflingor, frukt och mjölk har varit en standardfrukost. Extra frukt som mellanmål hela dagarna då jag varit otroligt sugen på äpplen hela graviditeten och för att det är lätt och friskt att äta när man mår skit.
Lunch har i regel varit husmanskost, så ofta som möjligt "kall" mat, t.ex pastasallad, bara kött och sallad (i slutet av graviditeten), potatissallad och kött till osv. Jag har haft svårt för varm mat, men har då mixat med varm "huvudrätt" och kallt tillbehör. Funkat bra för mig som mått så illa hela graviditeten
Tror faktiskt att det är bäst att äta det man är sugen på i ganska stor utsträckning. Kroppen är ju väldigt bra på att tala om vad den behöver ha under graviditeten. Jag har haft perioder då jag varit jättesugen på mjölk och mjölkprodukter och sedan har man läst i graviditetskalendrar att bebisen behöver extra kalcium till skelettet just den perioden osv. Samma sak så var jag sugen på ruccola (är jag aldrig annars) i början av graviditeten vilket är logiskt med tanke på behovet av folsyra osv