Vi som är överviktiga & gravida.
Bebisen mår bra i alla fall BF om 5 dagar
Åh, en dag kvar till BF. Väntan är verkligen olidlig!
För oss blir det troligen en Alvin eller en Lowe. Har haft jättesvårt med pojknamn eftersom att det är många från "min" generation som kommer tillbaka nu, t.ex Victor (som min sambo heter) och andra namn nämnda här ovan som redan är upptagna eller då man känner någon idiot från mellanstadiet som heter det osv.
Har därför haft jättesvårt med det och har fått leta lite mer "nya" namn men som ändå inte är helt udda.
Flicknamn har varit myyyycket lättare, men nu väntar vi ju en pojk så det hjälper ju inte
Min BM är också fantastisk, hon har växt längs resans gång tycker jag Idag var det sista inbokade mötet innan BF imorgon (shit så fort tiden gick!) och jag har gått upp 14kg sedan innan jag blev gravid, 12 sedan inskrivningen och hon tyckte ändå att det var jättebra. Bara det att jag helt enkelt gått upp som en "normalviktig" brukar göra istället för vad som rekommenderas för en överviktig person.
Jag stod still helt mellan vecka 25 och 35 men sedan har jag gått upp 1kg i veckan nu sista tiden, fattar inte riktigt hur min kropp fungerar... fick en liten chock när jag vägde mig idag och såg att det var 4kg upp på 4 veckor, men hon tyckte inte att jag skulle noja om det, har ju perfekt blodtryck, är pigg och orkar röra på mig osv bättre än väldigt många smalare eller normalviktiga höggravida. Känns ändå skönt!
I lördags kom vår helt friska, pigga, jättesnälla lilla kille! 53cm lång och 4130gram Inga fel på honom alls trots min övervikt