Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

Vi som är överviktiga & gravida.

+1,5kg förra veckan och +1kg denna... Suck... Nu vill jag att uppgången tar en liten paus, är ju bara i v27+0 idag! Måst försöka röra på mig lite mera bara flunssan är över! Och få slut på godisätandet som jag hållt på med i en vecka nu... Glass eller godis dagligen, ajaj!

• Sagolina

Ser att ni pratar om resan till förlossningen. Vi har c.30minuter till närmaste bb, men är där fullt blir det en extra resa på 40minuter till nästa!! Och till på köpet är ett bb i Helsingfors stängt för renovering hela sommaren, så det bb som är vårt andra alternativ kan lätt vara fullt det också då det ligger nära huvudstaden... Känner mig faktist lite stressad för detta! Men förhoppningsvis finns det plats vid första bb:t så behöver vi inte åka så långt!

• Sagolina

Var med i början av tråden, men fick då ma i v12. Sen hoppade jag in på nytt hösten-13 när jag väntade sonen och nu är det dags igen. Finns någon kvar?

Har en son som blir 1år 25juni och är nu jag gravid i v9. Har 4 envisa kilon som sitter kvar från att jag väntade sonen, så denna gång börjar jag på 99kg:s

• Sagolina

Vi vet inte ännu om vi vill ha 2 eller 3 barn, får se när vi har två om det känns som något saknas. Är bara 25, så finns ju tid för både en 3a och 4a om några år:) Känns skönt att kunna satsa på två barn nu och känner vi om några år för flera borde inte åldern ställa till det i alla fall.

Idag är det dags för inskrivning. Känns nästan onödigt, för jag får ju inte veta om lilla bönan mår bra där inne... Väntar hela tiden på v12 då jag får göra ett ultra!

• Sagolina

Jag har ett bmi på 35, men kommer bara göra en glukosbelastning.

Hade tänkt äta nyttigt och på så sätt försöka att inte gå upp mera än 6kg under graviditeten, men sen har jag mått så illa, så maten är jättejobbig... Grönsaker är svårt att få ner, potatis/pasta/ris, fisk, kött, kyckling lika så... Det jag vill ha är smörgås, pitabröd med tzatziki, frukt, bär och bullar. Inte särskilt mångsidig kost eller hälsosam...

• Sagolina

Jag mättes i v29+6 till 29cm på sf-måttet, så på övre gränsen. Däremot tycker många att jag inte ser så stor ut ännu och jag kan ha mina vanliga kläder. Magen växer liksom på höjden, inte så mycket utåt.

• Sagolina

Jag läser alltid vad som skrivs, men skriver sällan.
    V34 nu, så ännu lite tid kvar innan bönan tittar ut. Mår riktigt bra, lite halsbränna, fogarna jävlas en del och så känner jag mig ofta lite yr på morgnarna. Ska kolla hb och blodtryck nu i veckan, för att se att allting är bra med dem.
    Vikten har hittills ökat i helt ok takt, c.4kg fram till v30. Med sonen (född juni-13) gick jag upp 13kg totalt, så hoppas på att inte öka mer än det i alla fall:)

• Sagolina

Jag var med sonen på 1,5års koll idag och passade på att fråga vad det kan vara för problem då jag mår så konstigt på morgnarna. Känner mig yr, har obehagskänsla i kroppen, känns som om jag inte får ordentligt med luft och jag blir kallsvettig... Har pågått i ungefär 1,5v nu och känns som om det bara blir värre. Kommer efter frukosten, men bara jag vilar en stund lugnar det sig. De gissade på lågt blodsocker, så jag ska dricka saft genast då jag vaknar och se om det blir bättre.

Passade också på att kolla hb. Startade på 148 vid inskrivningen och var nere på 113 för två veckor sen, men nu har det stigit till 123 igen, så på väg åt rätt håll, skönt:)

Nu hoppas jag på att saft ska få mig att må bättre på morgonen. Sen har jag bara foglossningar kvar som jävlas. Kan inte sova på nätterna, för jag vaknar och har obekvämt, men "bara" 6v kvar till bf nu, så det ska väl gå, trots dålig sömn:)

• Sagolina
    tessan91 skrev 2014-12-11 07:59:49 följande:

Plussade igår. och idag. Ingen aning om vilken vecka ja är i. Är överviktig . Men hoppas allt går som det ska ändå. Men rädd för tidigt missfall o sånt. 

Håller tummarna att allt går vägen:)

Varför vet du inte vilken vecka du är i?
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.