Sömntutan skrev 2013-03-09 09:21:28 följande:
Ni som är runt v.25 hur mycket har ni gått upp? Fram till v.23 hände det inte så mycket på vågen, men nu har det bara smällt till. Gått upp 4 kg sen inskrivningen och börjar få lite panik. BM tyckte inte att jag borde öka mer än 6 kg under hela graviditeten och det förstår jag ju att jag inte kommer att greja. Med foglossning from hell så är ju inte motion något som jag sysslar med dagligen heller. Gillar inte att jag hela tiden känner en press när det gäller min vikt.
Är tillbaka på inskrivningsvikten nu. Gick ner fram till v15, sen stod det stilla nån vecka och så började kilona krypa tillbaka. Hoppas på att det lite lugnar sig nu, för de senaste två veckorna har det kommit till 2,5kg! v 26+6 idag, så ännu är det ju många veckor kvar!
Senast jag var till rådgivningen låg jag ännu under inskrivningsvikten, så har inte fått några bannor gällande vikten. Men i fredag är det dags för nytt besök, så får se vad hon säger då... I början av graviditeten sa hon att det är bra om jag inte går upp så mycket de första 20-30 veckorna, men hur mycket "så mycket" är specificerade hon inte. Har i alla fall själv som mål att inte gå upp mycket mera än 6kg räknat från inskrivningen, så får se hur det går!