Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Hokuspokusan skrev 2012-09-14 22:36:00 följande:
    Har 1 o 30min till NÄL och 1 o 45min till Karlstad. Men vi kommer göra RUL på näl. Det är mera OM den skulle få för sig att ligga så kan inte direkt kan se :) Vi var på genetiskrådgivning i v12 då fick vi UL men den hade kungfu. 

Vi bor ca 2-3 mil till norska gränsen och det är just för 3D som vi kommer åka dit. Får vi reda på kön på NÄL så åker vi självfallet inte  

Finns dom här som valt att föda i Norge ja :) Men, vi har inte pratat om det faktiskt, har hört att det är rätt bra på NÄL nu efter renoveringen, men justs att vi bor "långt ifrån" vill jag gärna ha med min sambo hela tiden. 

Okej! Då är jag med.. Vi har också typ 1h30min till näl. Skall snart dit och göra rul.. Men föda blir i Norge, dit har vi ca 40 minuter och sambon jobbar i Norge så blir det bråttom får någon köra in mig och han möta upp där om han jobbar... Jag vill också att han ska va med hela tiden på sjukhuset. Men vi har en son på två som måste ha sitt också så vi får väl se hur det går denna gång..

Men näl är nog också bra, speciellt nu efter de gjort om..
  • Tigerkakan
    Hokuspokusan skrev 2012-09-15 13:12:27 följande:
    Okej! Men det fungerade bra att föda i norge ? :) Vart var det då? Fredrikstad ?

Ja, är det nån kvart hit eller dit till sjukhus så vet jag faktiskt inte hur vi gör. Vi har inte pratat om det, mer än att vägen till Halden är berg och dalbana Ska nog ta det när det väl närmar sig, går bara in i v17 nu på måndag så det är ju drygt halva kvar :)

Vi var jättenöjda när vi var där sist.. I Fredrikstad ja.. Men som du säger.. Den vägen till Halden är ju kanske inte den roligaste.. Vi har ju motorväg nästan hela vägen.. Bor iStrömstad så det är ju nära och bra för oss... Men jag är bara en vecka före dig.. Går in i v 18 på söndag..
  • Tigerkakan
    Hokuspokusan skrev 2012-09-15 14:14:59 följande:
    Massa älgar på den vägen och en sån vill man inte träffa på mitt i födandet, haha. 

Ja men då förstår jag ni valde fredrikstad :) Om det blir 3D UL så ska vi ju dit, men ja. Vi väljer nog Trollhättan eftersom vägen dit är "rakast" sett från oss. 

Hade hellre velat bo i strömstad men men, bor i skogen så får va nöjd med det istället :)

Ojdå :) ja det var inte mycket :D Blir första för oss som sagt så allt känns fortfarande nytt konstigt nog  

Ja de vill man hålla sig långt ifrån när man är ute och kör... De är fina annars dock... bakom inhägnad typ... Var jättelänge sedan jag åkte de vägarna faktiskt.. För mig känns ju Karlstad lite mer avsides på nått sätt.. Men det är väl för vi måste igen bullarskogarna också... men det är ju länge till ni måste bestämma er så det bästa är väl att vara öppen för bägge förslagen och se väder an och så.. Spännande med första då! Ni har massa mysigt framför er...
  • Tigerkakan

Längtan: Åh, vilka mysiga bilder!! Nu blev jag ju sugen på att göra 3d bara för det ju...

• Tigerkakan
    Memphis skrev 2012-09-17 17:03:51 följande:
    Hej på er! Har inte skrivit på länge. Igår fick jag en störtblödning med klumpar, och grät hela dagen. Var så otroligt förtvivlad och ledsen. Vi som kämpat så för den här lilla.

Sov ingenting i natt och var i upplösningstilstånd i morse då jag ringde fertilitetsenheten (där vi gått länge nu, de som "givit" oss vårt barn)

Fick en tid i förmiddags och var spyfärdig av nervositet innan jag fick komma in. Vidrigt!

Men där var den lilla räkan.. Och hjärtat tickade på för fullt. (v.6+4)

Den lättnaden!!

Dock har jag blodansamling i livmodern, men den ligger långt från fostret och hon sa att det inte såg ut att vara ett mf på gång..

Men att jag ska ta det lugnt.

Känns som vi fått en andra chans för jag var då helt säker på ett till missfall.

Tänk att något så litet kan skapa sån oro!!

Åh, skönt att se att allt var okej trots blödningen! Se till att vila och ta hand om er nu!!
  • Tigerkakan
    CookieKaka skrev 2012-09-17 10:55:43 följande:
    Hej Tjejer.

Måste fråga er, alla verkar må så bra!

jag har kräks konstant sedan v.6 och det verkar aldrig ta slut och nu sedan en vecka tillbaka så har jag även dragits med huvudvärk som inte ger sig oavsett panodil, massa vätska eller vila. Är nu i v. 15+3

Hur och vad gör jag för att må bättre?

Tacksam för all hjälp ni kan ge! 

Den här gången mådde jag mycket sämre, men har inte spytt jätteofta. Blev bättre runt v 14.. Jag överlevde genom att ta postafen på kvällen, äta direkt när jag vaknade och sedan äta minst varannan timme tills jag gick och la mig. Undvika stress och vila så mycket jag bara kunde... Hoppas det blir bättre för dig snart..
  • Tigerkakan
    Hokuspokusan skrev 2012-09-17 18:08:50 följande:
    Bullarnskogarna ja Var i kville på buggkurs nån vecka sen.. Huvva, dom där infödignarna dom kan! hahah. 

Kollade med sambon under helgen, han tyckte näl iom han är född där själv så det skulle kännas mer naturligt och att vi hittar dit. O skulle det vara bråttom så går vägen att åka relativt fort ;D

Jag ska resa bort nu nästa vecka, i två veckor från sambon. Jag hoppas att pyret håller sig lugnt och inte ger ifrån sig så mycket liv. Haft problem med kräkningar nu sen jag plussade inte så roligt att spy på ett vandrarhem. Ojojoj! Så mysigt! Vill göra 3D ultra nu bara för det såg himla mysigt ut! :) 

Fin video också!  

Haha! De där Kvilleborna ska man hålla sig långt borta ifrån...

Jag tycker näl låter klokt! Det känns alltid tryggt om man vet vart man skall ta vägen när det drar igång! Vi åkte och kollade vägen och var på studiebesök innan, det gjorde att jag kände mig lugnare när jag bara gick hemma och väntade sen...

Hoppas du mår bättre snart och slipper kräkor! Mår man illa vill man ju egentligen helst vara hemma... Men det går nog fint!
  • Tigerkakan
    blåbär02 skrev 2012-09-17 18:18:19 följande:
    Idag kollade överläkaren på bebisens hjärta och det såg jättebra ut!

Nu ska jag NJUTA av att vara gravid! =) Icke nojja! ;)

Han fick trycka riktigt hårt för att se, gjorde lite ont, men va fasen är man tjock så är man.. =/

Men han sa att det inte var någon fara, så jag sa kör på ;)

Beställde ett gravidsmycka, bola, efter UL som en lite present till mig och bebis.

Någon som har en sån?    

Härligt! Njut nu resten av graviditeten!!
  • Tigerkakan
    Hokuspokusan skrev 2012-09-17 18:57:57 följande:
    haha oja, dom som inte föds med det får lära sig vid en ålder av 3.. haha! :)
    Studiebesök? Kan man ringa och be att få komma dit o se hur det ungefär går till? Isånafall vill jag nog göra det. Ska ha koll på precis allting annars så vore nog bäst annars kommer jag oroa sönder mig. 

Jaa, det är en "måste" resa också så ska försöka få bukt med kräkorna och ta ut medicin i förväg så man kan hålla det borta :)

Hur går det nu med andra? är man säkrare eller är det fortfarande spännande och pirrigt? :)
    Haha, precis.. De får det nog i modersmjölken... ;)
    Vi ringde till Fredrikstad och hörde om de hade mycket att göra, det hade de inte så de hade tid att visa oss runt.. På Näl vet jag att de då hade speciella dagar man fick anmäla sig till för info och ev runtvisning. Hör med din bm, hon borde ju veta..

Ja hoppas det ordnar sig för dig!

Jag har varit mycket oroligare denna gång att något skall vara fel med barnet.. Men nu är det en vecka kvar till rul och förhoppningsvis ser ju allt bra ut då..
    Sen går tiden sjukt mycket fortare denna gång! Veckorna har bara rusat iväg, snart halvvägs liksom...
    Det jobbiga har väl hittils varit att allt är mycket tyngre.. När man har en liten från innan kan man ju inte sova så mycket man kanske vill och behöver och inte alltid äta det man känner för osv... Man får försöka tygla humöret och måste liksom ta sig upp ur sängen och ta hand om någon annan när man helst bara vill gräva ner sig... Men det kommer ju vara värt det i slutändan! Och sonen är ju inte ens två än så han kommer nog inte få några men om man är världens tråkigaste morsa som helst roar honom från soffan vissa dagar.. ;)
  • Tigerkakan

Johanna: jag tror från v 15.. Jag har också ett men är dålig på att använda det då jag inte får ha det i jobbet... Då glömmer jag bort det när jag väl är ledig...

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.