Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

natalie72 skrev 2012-08-13 14:23:07 följande:
    Har nu varit hos BM och hon menade på att det inte alls var säkert att det var MF på gång och eftersom jag har tid för ul (kub) imorgon avvaktar vi. Har lite svag molvärk till och från och lite bruna flytningar. Skulle det bli värre ska jag åka in till KK. Försöker ta det lugnt, vila och inte tänka för mkt på det... Så efter imorgon vet vi... tills dess... olidlig väntan!

Förstår att det är en lång väntan! Men jag håller tummarna att allt ser bra ut imorgon!
  • Tigerkakan
    natalie72 skrev 2012-08-14 12:36:36 följande:
    Tyvärr visade det sig, som jag nästan kände på mig, att mitt foster var dött... Ska in imorgon för en "second opinion" och för att diskutera vilken behandling jag ska genomgå... Det känns just nu förfärligt...

Jag önskar er andra lycka till med era graviditeter! kram på er 

Beklagar! kram
  • Tigerkakan

Hej tjejer!
    Känns som att det var ett tag sen jag skrev?!
    Läser allt ni skriver, men är sällan jag sitter vid datorn så man orkar skriva något större...

Jag är nu i vecka 13 (12+4). Vågen står på ca -2 kilo. Väger runt 96 kilo till mina 175 cm..
    Tycker inte jag gör annat än äter men det är mest gröna äpplen som gäller denna graviditeten istället för snickersglass som det var i förra.. Hoppas det fortsätter så, så man inte går upp allt för mycket. Är ju trots allt ett halvår kvar..

blåbär: Jag ligger ju några veckor efter dig och är mycket mer nervös denna gång att det inte är som det skall. Länktar också efter att börja känna rörelser snart. Förra gången kunde jag känna livmoderskanten nu men det kan jag inte denna gång. Men jag skall till bm om 2½ vecka så jag ger det tills dess. Då skall vi lyssna på hjärtljuden så jag hoppas verkligen att hon hittar dem, annars ska jag ha ett ul...
    Jag håller tummarna för att vår oro bara är vanlig grav-oro!

• Tigerkakan

Slemtorsk: Shit va grym du är! Man blir så stolt över sig själv när man gör sånt man aldrig gjort förut och det blir bra! Själv funderar jag på att göra en egen garderobsvägg under snedtak då vi behöver vår "garderob" till barnrum när bebisen tittat ut och växt till sig lite. Men jag har inte ens någon aning om vart man ska börja så jag får nog ha hjälp!

Jag har sjukt ont av värme! Och nu när jag är gravid klarar jag inte vara ute i gassande sol. Sen kan jag tycka det är lite mysigt när det är kallt när man kan bädda ner sig i soffan och elda i kaminen. Men helst vill jag ju ha lagom liksom... När man kan gå i jeans och tröja och varken svettas eller frysa...

Hoppas du får lite lugn och ro nu efter allt slit! Det är du värd!

Själv håller man på att skola in sonen på dagis. Min föräldraledighet tar slut på fredag. Då har jag varit hemma sedan slutet av september -10... Känns ganska sorgligt på ett sätt. Tiden har gått sjukt fort ändå...
    Men jag är ju gravid i vecka 14 och om allt går som det skall och jag blir beviljad graviditetspenning denna gång också så kommer jag bara jobba 4 månader ungefär innan det är dags att gå hem igen.
    Helt perfekt för mig som inte trivs helt 100 på jobbet men vill vara färdig med barn innan jag byter...

• Tigerkakan
    Lilldusan skrev 2012-08-22 09:45:58 följande:
     Var på tillväxt ultraljud igår, pyret har en uppskattad vikt på 2900g nu i v32 så det är inte så konstigt att man känner sej enorm! Jah ska tillbaka 18september ny viktskattning och så ska man ta ställning till förlossningssätt då jag fick akutsnitt förra gången pga stor bebis.

Jag kommer också få göra tul denna gång eftersom jag gick över sist och fick en son med stort huvud och födde med hjälp av sugklocka. De ville helst snittat eg men jag är livrädd för det + att sövas så de valde att testa sugklocka först... Tror du att de kommer välja att sätta igång dig tidigare om bebisen fortsätter växa fint? eller vill du ha planerat snitt?
  • Tigerkakan

Lilldusan: ja jag förstår att du hellre tar ett planerat snitt efter en jobbig förlossning. Men själv är jag fortfarande rädd för det. Visst om det är planerat, då hinner jag förbereda mig. Men som sist skulle det bli katastrofsnitt och det var inge kul alls.. Men men, bara ungen kommer ut så är jag ju ändå nöjd. Annat får man väl ta i efterhand annars...

• Tigerkakan

Ja, min förlossning var ju seg iom att jag inte fick krysta eftersom han inte var tillräckligt långt ner än.. Inte lätt att stå emot krystvärkar.. men även om det inget hände fanns inte snitt i min värld förrän de sa det och då var han tvungen att komma ut fort.. Så allt gick ju väldigt fort efter det.. Fanns ingen tid till att göra annat än det de sa till mig att göra..

• Tigerkakan
    Emmaosv skrev 2012-08-23 07:44:59 följande:
    ÅÅ Suck!! Den berömda foglossningen som jag trodde att jag klarade mig ifrån har betat sig fast i mitt bäckenben (heter det så?=P) och mina stackars ljumskar! Hur klarar ni andra er från foglossningen? Jag är i vecka 28 nu..
    Jobbigt!
    Jag har tack och lov klarat mig hittills denna gång. Fick det nästan direkt förra gången och nu är jag i v 14. Får se hur det blir när jag går tillbaka till jobbet nästa vecka efter föräldraledighet... Men kommer nog använda bälte lite förebyggande...
  • Tigerkakan
    Emmaosv skrev 2012-08-23 14:02:32 följande:
    Ja och 1 månad kvar att jobba, som det känns idag fattar jag inte hur det ska gå till! :/ Hur går det för dig och jobb?Hoppas att det inte blir värre!..

Hmm har funderat på det där och bälte.. alltså hur skjutton sitter ett sånt på en rundare kropp?? Det kommer ju liksom "klämma ihop" alla extra kilon kring höfterna?? Kan ju knappast vara bekvämt eller snyggt någonstans.. hehe..  Några fler med erfarenhet? Jag har som sagt aldrig testat ett..  

Det är inte så obekvämt när man står och går men inte skönt att sitta i tycker jag.. Sen är det väl inget man vill ha på galamiddag iom att det klämmer ihop.. Man får lite extra handtag om man säger så, så tighta kläder är inte art rekommendera..
  • Tigerkakan
    baby2013 skrev 2012-09-02 16:53:31 följande:
    hoppar ni här!är gravid vecka 16 i morgon och har bf 24 februariär överviktig

Vi har samma bf...
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.