Vi som är överviktiga & gravida.
Förstår att det är en lång väntan! Men jag håller tummarna att allt ser bra ut imorgon!
Hej tjejer!
Känns som att det var ett tag sen jag skrev?!
Läser allt ni skriver, men är sällan jag sitter vid datorn så man orkar skriva något större...
Jag är nu i vecka 13 (12+4). Vågen står på ca -2 kilo. Väger runt 96 kilo till mina 175 cm..
Tycker inte jag gör annat än äter men det är mest gröna äpplen som gäller denna graviditeten istället för snickersglass som det var i förra.. Hoppas det fortsätter så, så man inte går upp allt för mycket. Är ju trots allt ett halvår kvar..
blåbär: Jag ligger ju några veckor efter dig och är mycket mer nervös denna gång att det inte är som det skall. Länktar också efter att börja känna rörelser snart. Förra gången kunde jag känna livmoderskanten nu men det kan jag inte denna gång. Men jag skall till bm om 2½ vecka så jag ger det tills dess. Då skall vi lyssna på hjärtljuden så jag hoppas verkligen att hon hittar dem, annars ska jag ha ett ul...
Jag håller tummarna för att vår oro bara är vanlig grav-oro!
Slemtorsk: Shit va grym du är! Man blir så stolt över sig själv när man gör sånt man aldrig gjort förut och det blir bra! Själv funderar jag på att göra en egen garderobsvägg under snedtak då vi behöver vår "garderob" till barnrum när bebisen tittat ut och växt till sig lite. Men jag har inte ens någon aning om vart man ska börja så jag får nog ha hjälp!
Jag har sjukt ont av värme! Och nu när jag är gravid klarar jag inte vara ute i gassande sol. Sen kan jag tycka det är lite mysigt när det är kallt när man kan bädda ner sig i soffan och elda i kaminen. Men helst vill jag ju ha lagom liksom... När man kan gå i jeans och tröja och varken svettas eller frysa...
Hoppas du får lite lugn och ro nu efter allt slit! Det är du värd!
Själv håller man på att skola in sonen på dagis. Min föräldraledighet tar slut på fredag. Då har jag varit hemma sedan slutet av september -10... Känns ganska sorgligt på ett sätt. Tiden har gått sjukt fort ändå...
Men jag är ju gravid i vecka 14 och om allt går som det skall och jag blir beviljad graviditetspenning denna gång också så kommer jag bara jobba 4 månader ungefär innan det är dags att gå hem igen.
Helt perfekt för mig som inte trivs helt 100 på jobbet men vill vara färdig med barn innan jag byter...
Lilldusan: ja jag förstår att du hellre tar ett planerat snitt efter en jobbig förlossning. Men själv är jag fortfarande rädd för det. Visst om det är planerat, då hinner jag förbereda mig. Men som sist skulle det bli katastrofsnitt och det var inge kul alls.. Men men, bara ungen kommer ut så är jag ju ändå nöjd. Annat får man väl ta i efterhand annars...
Ja, min förlossning var ju seg iom att jag inte fick krysta eftersom han inte var tillräckligt långt ner än.. Inte lätt att stå emot krystvärkar.. men även om det inget hände fanns inte snitt i min värld förrän de sa det och då var han tvungen att komma ut fort.. Så allt gick ju väldigt fort efter det.. Fanns ingen tid till att göra annat än det de sa till mig att göra..