Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

viseversa skrev 2012-10-23 14:03:35 följande:
    Men jag kan inte undvika det. Har tre barn till som behöver kläder så jag måste strosa runt bland barnkläder. Suck!

Jag håller mig fortfarande på avdelningen över och sneglar in på barnavdelningen när jag går förbi...
  • Tigerkakan
    viseversa skrev 2012-10-23 16:21:17 följande:
    På hm har dom så sjuuukt söta dräkter med mössa body och sparkdräkt i ett litet kit som jag bara VILL köpa. Togerkittet är ju sötast enligt mig. 

Men nu är vi ju halvvägs, då borde vi ju kunna handla...
  • Tigerkakan
    viseversa skrev 2012-10-23 16:31:03 följande:
    Jo jag tycker det. Men jag är som sagt såå rädd att något ska gå fel och att jag sen står där med en massa babykläder utan att ha en baby att sätta dom på. Vet att det skulle kännas som jag dog oavsett men att ha massa babyprylar kanske gör det värre? Jag är i v 21 nu och känner rörelser dagligen och bm sa att bebisen mår bra. 

Jag håller med de andra här... Nu får vi börja shoppa loss här..skall ju mycket till att det händer nått nu, och skulle det nu göra det så vill man ju ändå komma ihåg drömmen och ha minnen från den här tiden...
  • Tigerkakan
    Nathalieeliasson skrev 2012-10-25 01:56:21 följande:
    Då var man vaken igen som vanligt.... Somnar alltid mellan 22-23, mega trött, för att varje natt vara klarvaken mellan 01-05 suck!!!

Känner igen det där! Jag somnar också runt då men sover fram till 4 och ligger vaken efter det... Idag som jag helt fram till 5... Klockan ringer om en timme så känns lite menlöst att somna om med...
  • Tigerkakan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-25 05:57:27 följande:
    jag sover oändligt mycket......

Men så har jag vissa nätter då jag inte sover alls... men som tur är kan jag sova en stund på morgonen.

Har haft svårt att sova i natt för jag fick veta något fruktansvärt i går kväll... Jag har en gammal vän, vi är inte särskilt nära men vi kommer från samma by och har haft kontakt via nätet i några år..en jääääättego tös.

Hon fick sitt första barn när hon var i tonåren, och då var det med ett ex till mig...nu är hon 30+ och har två barn i tonåren då...för ett par år sedan träffade hon en ny kille..en riktig mysnalle som flyttade till henne hon blev gravid och lyckan var total......för 2 veckor sedan, på samma dag som hon var beräknad att föda så var hennes äldre bror på väg hem från jobbet, han hade jobbat natt och det var den första halkan, han kraschade med en annan bil och tvärdog....... Dem är tre syskon hon, han och en syster och de är jättenära varandra pga tidigare tragedier i familjen och nu dog storebror......

I två veckor har hon dock haft sin bebis att se fram emot och i förrgår åkte hon in för en överburenhetskontroll, vi peppade henne o killen att tjata på att få bli igångsatt för hon var sååå trött efter allt sorgearbete och killen meddelade framåt eftermiddagen att hon var igångsatt...... i går kväll meddelar hon att lille pojken tragiskt har gått bort..vi vet inte hur eller varför, men nu förlorade hon alltså sin son också.

Jag bröt ihop totalt här hemma och har legat o smågråtit hela natten....fan vad livet är orättvist!!!!! Allt såg bra ut på ultraljud och undersökning inför födseln så det vette katten vad som hände.

Jag klappar min mage extra mycket idag och njuter av varenda liten puff och hedrar henne genom att inte skriva en rad om min graviditet på facebook nu på ett tag....

Det som lyfter är att hon tror på ett liv efter detta, hon tror på kommunikation med andra sidan och hon har redan pratat med sin bror som säger att deras far tog emot honom "på andra sidan" med orden "va  gör du här så tidigt".....så nu får de ta emot lilla pojken också

Men åh vad hemskt! Det är ju sånt som bara inte får hända! Börjar nästan gråta jag med! Vad tragiskt! Förstår att du mår dåligt av det. Det är ju sånt man läser om men aldrig tror kan hända i ens närhet!
  • Tigerkakan
    Sömntutan skrev 2012-10-25 08:07:30 följande:
    Inget mer blod här iaf. Inga direkta smärtor i natt heller som jag har haft de andra nätterna. I morse fick jag tom gå på toa. Kom inte mycket men det känns lite bättre i magen. Nu håller vi tummar och tår att allt är som det ska.

Försök få magen att hålla igång.. Lätt sagt jag vet.. Men jag har också mycket problem med förstoppning och när det varit riktigt illa så har jag fått jättekramper i magen och ibland har det känts som jag åkt på jordens uvi... Så man kan lätt stressa upp sig och tro att det är nått annat, allvarligare... Håller iaf tummarna att allt är ok med bebisen!!
  • Tigerkakan
    UllTussen skrev 2012-10-25 15:51:05 följande:
    Ni som gått lite längre än jag (v.16)

hur länge hade/har ni molvärk/ilningar stick i magen?

jag får nästan dagligen "växtvärk" i magen 

Jag har känt av det senast idag(tror det var växtvärk iaf), jag är i v 21...
  • Tigerkakan

Alla mina gravida vänner har fått barn nu sista månaden typ.. Känner mig lite efter som måste vänta till mars... Vi har ju ändra barn som gärna leker ihop så det är ju skönt ändå. Fick veta här om dagen att grannarna ska ha månaden efter oss, annars vet jag ingen mer som väntar barn nu som man umgås med... Skönt att ha någon i närheten hemma iaf så kanske man kan gå på promenader ihop ibland om i.te annat...

• Tigerkakan

V 22 här. Sjukskriven 50% för foglossning, mår bra annars. Sömnbrist pga värken i fogarna och nu dessutom sjuk son som är vaken halva nätterna... Väntar på svar Ang grav.penning. Skickade blanketterna i fredags så hoppas det går fort.. Tog 8 dagar när jag sökte för drygt två år sen...

• Tigerkakan

Slemmis: vad jobbigt ni har det! Synd att inte pappan förstår att det är sonen som i slutändan är det som blir lidande. Om han skulle få utredning och en ev diagnos har han ju bättre möjlighet att få rätt hjälp! Hoppas verkligen ni hittar kraft att orka igenom allt ni har framför er och att det ordnar sig till det bästa för er alla!

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.