• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Bräckehäxan skrev 2012-10-24 21:10:17 följande:
    ååå jag älskar sibyllas snitsare!!!! *dreggel*

men vi har inget sibylla i stan..

tänkte göra er lite avis... jag bor nääääära ullared! i samma kommun... 20 minuters bilväg. åker dit ofta... men nu på hösten drar jag mej lite för det... så sjukt mycket folk.. men vi tar nån eftermiddag här inom några veckor.. ska köpa massa nytt till advent. Första julen i huset och förra året var vi mitt i renoverings och flyttkaoset, så då var det inte tal om nån advent eller julstämning... så i år ska jag ta revansch BIG TIME!

sen blir det väl julklappshandling med framöver...

Va bra, då bor vi hs dig när vi åker ner då ;)
    Det står faktiskt Ullared i mitt pass så jag kan stolt säga att jag är en äkta ullredare.. om man nu ens kan säga så. Haha.
    Sömntutan skrev 2012-10-24 21:05:40 följande:
    Åhh tror jag är på väg att få ett missfall. Har haft så jäkla ont i natt och även i perioder på dagen. Ringde till gyn tidigare idag men eftersom inte smärtorna är ihållande så trodde de inte att det var något X och missfall kan de ju inte göra något åt. Hade inte blödit något när jag ringde till dem, men nu ikväll kom det strimmor med blod på pappret när jag torkade mig.
    Kan du inte åka till gynakuten då? :(  Håller tummarna att det inte är ågot allvarligt

• Yarrow

Åååh jag vill också ha en sån fin mage NU! går in i vecka 13 på onsdag, kan själv se hur min mage har växt men för andra så ser jag nog bara ut som vilken tjockis som helst.. haha..

• Yarrow

Idag går jag in i vecka 14! :)
    Herregud, trode aldrig att detta skulle hända mig och så har jag känt varje dag sen det första positiva grav-testet. Haha.

Har inte gått upp något alls sen jag blev gravid och det är skönt, ska försöka hålla det så :)

• Yarrow
    Perpen skrev 2012-11-07 06:56:28 följande:
    Hihi ja det är en häftig känsla :) 
    Men är inte du opererad också? Jag gick ner ganska länge men stod sedan stilla i en månad, men upptäckte igår att jag tappat ett kilo till men det börjar verkligen stanna av nu (v 30+6).  
    Jo, men alla läkare jag har träffat har sagt åt mig att jag inte får bli ledsen om jag går upp i vikt eftersom det är så vanligt när man är gravid. Så jag har väl stålsatt mig lite :)

Men jag är ju inte så jättelångt gången än så det kan ju komma, vem vet :)
  • Yarrow

Gud, sitter och googlar på barnvagnar hea tiden. Haha.. Men vi kommer nog köra på en retro-barnvagn faktiskt. BF i maj så då behöver man ingen monstervagn och skulle man behöva något mer ordentligt til vintern så kan man ta det då :)

Idag upptäckte jag förövrigt att min mage börjar bi lite rund. Innan var den platt och tjock bara. Nu är den rund och tjock, börjar se ut som en bebiskula :)

• Yarrow

Här är lilla bullen på magen som jag upptäckte igår. Hehe. Vecka 15 idag så förväntade mig kanske inte att det skulle synas så tidigt, därför jag inte märkt den innan. Är ju överviktig men själva magen har alltid mest varit platt och dallrig innan så det är mysigt att den börjar bli lite rund.

Väger 97kg till mina 167 cm.

• Yarrow
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-14 15:30:44 följande:
    fin bula... vi är ju ungefär jämnastora.. vägde 96 till mina 165 när jag blev gravid.. du har mycket finare bula i vecka 15 än jag hade iaf
    Tack, jag är nöjd. Haha. Min första graviditet så jag har bara gått och väntat på att et ska synas och när det väl gör det så märker jag det inte själv. Haha
  • Yarrow
    Bräckehäxan skrev 2012-11-14 16:25:33 följande:
    Fina magar ni delar med er av! Går in i v16 imorrn och borde ta en magbild snart, så man har nått att jämföra med...

Skulle vilja ha tips av er på bra och nyttiga mellanmål. Tycker mest jag äter mackor och det känns sådär bra....
    Frukt? ;) Jag gillar ju fruktsallad med keso eller naturell youghurt :)
  • Yarrow

Oooohhooh,, smoothies är sååå gott. Häll i lite havregryn med så blir det lite mer mättande :)

Är man bara sugen på något så kan man bara mixa frysta jordgubbar och mjölk, brukar minska sötsuget för mig :)

• Yarrow
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-14 16:40:56 följande:
    ja eller mosad banan som man blandar upp md lite mjölk.. funkar också bra om man gillar banan..
    Eller äppelmos :) Om man väljer en osockrad eller lågkalori variant annars är det som att äta godis i vilket fall som helst :)

Jag har för övrigt alltid nötter hemma nu för tiden. Om jag bara känner för att tugga på något är det perfekt att ta fram lite nötter och ett stort glas vatten :)
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.