Tess1990 skrev 2016-10-13 11:47:16 följande:
Jag får veta om ca. 3 veckor om de blir vändningsförsök eller snitt :/
Ska på TUL då och lägeskontroll, då bebis är så stor så kanske hen inte kan vända sig själv eller vändningförsök inte är möjligt och isf blir de snitt 1-2 veckor efter
Men vill inte snittas! Men är rädd för vändningsförsök också :/ att de kan sättas igång, gå fel eller att hen vänder sig fel igen
Hade hen varit mindre kanske jag hade fått försöka föda i säte, vilket hade känts okej då de är andra barnet (oftast lite lättare) och jag litar på att min kropp skulle klara de, men en stor bebis.. nej de kommer inte funka och dom vill inte låta mig försöka ens
Så ja hoppas våra ungar vänder på sig!
ja denna väntan på en vändning.. min verkar trivas så här haha.. hur stor är din bebis ? jag har ingen aning om hur de ligger till där inne , här får man inte tul osv för övervikt om nu inte värden skulle vara dåliga lr man gör en drastisk vändning uppåt på kurvan.. börjar bli nervös att den är stor och inte kan komma runt.. då är de inte idé att tvinga den runt känner jag..
hellre då ett planerat snitt än en stressad bebis under ett vändningsförsök som blir akutsnitt.. men ja vill helst föda naturligt men inte i säte..
ska ringa redan på måndag och diskutera detta med fl , vill inte vänta till nästa bm besök och få ännu mer väntan.. vilken vecka var du i ?