Inlägg från: idetenklabordetvackra |Visa alla inlägg
  • idetenklabordetvackra

Vi som är överviktiga & gravida.

Har rul 16/6 och hoppas oxå jag slipper frågor om vikten.. eftersom. Min bm är så gullig hoppas jah slipa massa negativt om den , mår så himla bra som gravid ! (Kan ja ju säga mu när illamåendet äntligen lugnat sig efter 8 veckor, man glömmer fort ;)

• idetenklabordetvackra
    Ananass skrev 2016-05-26 18:16:37 följande:

Tråkigt med sådant bemötande! Jag bor i södra Skåne och genom hela graviditeten har alla jag haft att göra med varit helt fantastiska! Har verkligen haft tur :)

Den 20/5 kl.04.35 tittade vår lilla dotter ut :) 53cm lång och 3802gram av ren kärlek. Hon kom på bf så punktlig var hon också den lilla damen :)

GRATTIS !!!! hoppas ni alla mår bra <3
  • idetenklabordetvackra

Pratade med min svägerska och hon tog ingen men vi har varit inne på trygg hands som sen drar av det beloppet för den kommande barnförsäkring.. vill gärna vara försäkrad , känns bra OM de händer något.. blev själv allvarligt akut sjuk för några år sedan och hade tecknat en genom mitt företag (som ja sucka över att den kosta en del varje månad och jag var ju aldrig sjuk..) den hwr hjälpt mig mycket så eftet de tvekar jah inte på att försäkra oss !! Man vet aldrig vad som händer..ska teckna och betala innan RUL 16/6 tänkte jah sen börjar de väl flesta gälla v22 men inte dumt att teckna innan OM dr visar något på rul..

• idetenklabordetvackra

Ja vilka j*va puckon de finns.. skuldbelägger oss för vår övervikt.. jag skulle sätta ner foten & säga att de för snacket gör mig inte lugnare.. bättre att stötta och hitta en bra väg genom graviditet. . Hade bytt på en gång !! Har haft tur att få en himla gullig bm , dock är hon pensionerad så henne träffar jah inte mer.. hon frågade inte ens utan jag sj tog upp min vikt (175cm,99kg vid inskrivning i mars, nu i v20 102.5kg) hon svarade mig "att här fokuserar vi på annat,ät bra mat & motionera så mycket du hwr lust med".. sen vill jag såklart inte skena i vikt.men de vlir som de blir. . Ska på RUL imorgon. .är så nervös att få en elak bm där på specmvc hehe.. men de löser sig, hwr ett gulligt humör som gravid om någon hackar på mig så ryker de snart ur öronen.. tror gubben är mer nervös för sånt än sj rul haha..

• idetenklabordetvackra

Idag fick vi se en pigg bebis på rul och allt såg bra ut :D inget snack om min vikt ,kändes skönt !! Så nu kan ja Slappna av och njuta av de här mer !! Flyttad till 18+6 så imorgon kör vi v20 igen då ;)

• idetenklabordetvackra

På tisdag är de äntligen dags att besöka bm igen, känns som man aldrig får gå dit haha.. Har gått upp snart 7 kg , går in i v25 imorgon. . Men känner mig lätt (ja vet , konstigt..men har aldrig älskat min kropp mer än nu & känner mig såå fin) och piggelin , promenerar varje dag & står/går på jobbet hela dagarna.. . Så hoppas att värdena ligger bra trots min vikt.. trodde innan att jag skulle må kasst pga övervikt men jag måste säga att jag har mindre krämpor än många normalviktiga. . Sånt kan man ju inte hjälpa såklart men retar mig på en smal nruf som gapar om sin vikt hela tiden i en grupp jag är med i..som skrev att " ja konstaterat i vår grupp är då att de som väger för mycket inte går upp så många kg & andra som är smala/normala ökar mer" och sen lite andra saker.. . tänkte skriva då att ja jag må vara tjock men jag är då fan piggare och rörligare än er iaf... hormoner som tar allt som en pik.. allt är ju individuellt men fan va de gnälls i grupperna.. funderar på att lämna dem hehe.. nu gnällde jag iofs haha.. hoppas ni alla mår bra !!

• idetenklabordetvackra

Va hos bm igår och lyssnade på hjärtat , mina värden och allt var på topp :) hon fråga inte ens om vikten men ja vägde mig på morgonen ifall de skulle komma, viktökning 6.5 sen start, är i 24+5 nu :) sambon va me för första gången där och de va så roligt att höra bebisens hjärta , 135/min & den va sjövild när hon börja lyssna, den gilla de inte haha

Har fått resterande tider och hon ringde direkt till fl om mitt förmodliga snitt ist för stt skicka remiss , så vi kan få ett beslut snart och jag kan förbereda mig inför fl :) jag berättade att jag mår väldigt bra som.gravid , promenerar mycket & äter bra mat (oftast) såklart en glass lr tre slunkit ner i sommar..

• idetenklabordetvackra

Min bebis har varit väldigt lugn i 2 dagar nu, lever rövare annars så hela magen gungar.. nu börjar jag bli nojig.. visst den kan ha vänt sig inåt, för magen är lite mindre ?! Senast igår morse såg vi den vända sig (tror vi iaf hela magen rulla) sen efter de har ja inte kännt mycket.. försökt med iskallt vatten , ligga med benen indragna,ligga på vänstersidan,buffa på magen.. Borde väl ringa mvc men är en sån där som känner mig jobbigoch tar upp deras tid om nu allt ser bra ut vd kontroll, vilket de säkert gör oxå.. är i 26+3 idag

• idetenklabordetvackra
    Fröken W skrev 2016-08-08 09:43:14 följande:

Har också precis haft några lugna dagar, är i 33+6. Min bebis verkar ha nåt sånt mönster. Fullt ös ca 2 veckor för att sen "vila sig" i 3-4 dagar. Men även om jag kunnat urskilja det här mönstret så blir jag jättenervös och orolig.

Känner du av bebisen alls? För det är ju det viktigaste.

Jag ringde förlossningen när jag var i vecka 27-28 för att jag var orolig. Bm som jag pratade med då sa att bebisen fortfarande hade gott om plats och antagligen, som du redan är inne på, vänt sig och sparkar mot min rygg och att jag därför inte kände rörelserna lika hårt och ofta. Hon gav mig rådet att äta något och sedan lägga mig på vänster sida och räkna rörelser. 10 rörelser inom två timmar anses som normalt. Men hon påpekade också att om jag var orolig så var jag välkommen på en kontroll. Men hennes ord och att jag kände över tio rörelser på en halvtimme fick mig att känna mig lugn så jag åkte inte in.

Som sagt, jättesvårt att säga vad man ska göra. Men är du orolig så ring förlossningen.

Jo jag känner den men inte alls som förut då kände ja den hela dagarna till och från..nu är så lugnt och lång tid emellan tkr jag så blir orolig.. drack 2 glas isvatten igår och la mig på sidan och räknade

De var över 10 rörelser på kort tid men det är lugnet som gör mig nervös.. ska ringa om min oro inte släpper, har legat nu på morgonen och bara fått 2 kickar.. kanske har vant mig så jag inte tänker på dem hela tiden lr så har den viloperiod.. det är bara ovant :/ har bara en olustig känsla så går runt och är irriterad:( är.nog bara oro för att de inte gått bra innan för oss...
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.