Fröken W skrev 2016-08-08 09:43:14 följande:
Har också precis haft några lugna dagar, är i 33+6. Min bebis verkar ha nåt sånt mönster. Fullt ös ca 2 veckor för att sen "vila sig" i 3-4 dagar. Men även om jag kunnat urskilja det här mönstret så blir jag jättenervös och orolig.
Känner du av bebisen alls? För det är ju det viktigaste.
Jag ringde förlossningen när jag var i vecka 27-28 för att jag var orolig. Bm som jag pratade med då sa att bebisen fortfarande hade gott om plats och antagligen, som du redan är inne på, vänt sig och sparkar mot min rygg och att jag därför inte kände rörelserna lika hårt och ofta. Hon gav mig rådet att äta något och sedan lägga mig på vänster sida och räkna rörelser. 10 rörelser inom två timmar anses som normalt. Men hon påpekade också att om jag var orolig så var jag välkommen på en kontroll. Men hennes ord och att jag kände över tio rörelser på en halvtimme fick mig att känna mig lugn så jag åkte inte in.
Som sagt, jättesvårt att säga vad man ska göra. Men är du orolig så ring förlossningen.
Jo jag känner den men inte alls som förut då kände ja den hela dagarna till och från..nu är så lugnt och lång tid emellan tkr jag så blir orolig.. drack 2 glas isvatten igår och la mig på sidan och räknade
De var över 10 rörelser på kort tid men det är lugnet som gör mig nervös.. ska ringa om min oro inte släpper, har legat nu på morgonen och bara fått 2 kickar.. kanske har vant mig så jag inte tänker på dem hela tiden lr så har den viloperiod.. det är bara ovant :/ har bara en olustig känsla så går runt och är irriterad:( är.nog bara oro för att de inte gått bra innan för oss...