Tess1990 skrev 2016-05-18 22:03:10 följande:
Sååå irriterad
Träffade läkaren idag och det första hon tar upp är min övervikt.. att det var den vi skulle prata om, öhm nej! Jag var där för att jag kräks och mår fruktansvärt illa hela tiden.. visade sig att jag har järnbrist som kan ha med saken att göra
Sa iaf att jag redan vet riskerna och redan planerat att gå på extra kontroller, men för att förlossningen ska bli bättre nu, jag behöver extra psykiskt stöd och illamåendet..
Men nej hon bara drog upp övervikten gång på gång, men liksom vad ska jag göra!? Ska jag banta bort 30kg nu eller? Göra abort och försöka igen senare när jag gått ner!? Må skit och bara tänka på vikten hela tiden!? Jag vet redan riskerna!
Hon tyckte det var bra att jag gick ner i vikt.. okej om jag står still i vikt och inte går upp fööör mycket men kom igen, det är fan inte bra att må illa, kräkas och gå ner såhär..
Hon sa även att mitt blodtryck var högt.. öhm
131/80 är väl knappast för högt, med tanke på att jag kräktes inte så långt innan, tar lergigan comp (koffein) och barnmorskan pratade med mig just då.. och barnmorskan sa att det var bra!?
Nej jag bara vet att hon kommer skylla allt på min vikt.. gillade inte henne alls
Vilken hemsk kärring ! Rent ut sagt. . Hade bytt direkt !! Hade inte accepterat sånt prat.. Vi ska få stöttning och peppar ist för att typ bli anklagade för att ha fel livsstil.. min bm har inte sagt ett ord !! De e ja som frågat henne men hon svarade bara ät så du blir mätt av bra mat och motionera dr du känner för
Tyckte jah var fint sagt för jag hsr 15-20 kg övervikt sen innan.. hwr inte gjort nått speciellt och promenerar med hundarna , igår v15+2 hade ja gått upp 1.4kg.. och mår bra förutom ichias som krånglar. Men ja hwr inte fått extra tider för kontroll
Kanske kmr när ja träffar min "riktiga" bm men pga personalbrist och semester så blir de e o v28..de enda ja tkr e dåligt. . Men byt om du orkar , så kan man inte ha de en hel graviditet! !