Inlägg från: MissKatty |Visa alla inlägg
  • MissKatty

Vi som är överviktiga & gravida.

WindNfire skrev 2013-06-20 16:34:55 följande:
    Varför fick du ett till, var det för att du bad om det?:)
    Bebis var inte så stor som man tidigare trott blev flyttad från v 17+4 till 16+3 så hon kunde inte titta på allt därför fick vi en ny tid för rul. Men det hon kunde se såg i alla fall normalt ut. Vi får trösta oss med att vi får se bebis igen om ett par veckor. :) man såg inte så mycket denna gång, gömde sig sa hon.
  • MissKatty
    Bräckehäxan skrev 2013-06-22 23:06:08 följande:
    halloj! 

kikar in via datorn för en gångs skull, så passar på att slänga in ett par bilder på min lille Sigvard som blir 1 månad nu den 24:e.

Vilken liten sötnos :) hoppas ni och alla andra här i tråden hade en jättefin midsommar.
  • MissKatty
    Swensken89 skrev 2013-06-23 18:45:40 följande:
    Hej! Hoppar gärna in här :) Påbörjade utredning tidigare i vår. Fick order att gå ner i vikt samt levaxin och provera utskrivet på första besöket. Fick en provera-mens, gick ner 6 kilo och fick mitt plus bara 6 veckor senare. Är nu gravid med mitt första barn. Väger 123 kg. Bf ca 22 Februari 2014. Gick in i v 6 idag. Har fått graviditeten bekräftad med vul förra veckan (skulle kolla en cysta, som nu var borta). Ska tillbaka på vul 9 juli. Längtar. En fråga: vad har ni fått för råd från bm gällande kost och vikt? Är det någon mer än jag som ätit/äter lchf?
    Välkommen. Jag fick rådet att inte äta pasta, smörgås och allt sånt där men det rådet har jag inte följt. Dock äter jag inte godis på vardagarna som förr och jag promenerar minst 30 minuter varje dag så det rådet följer jag i alla fall.

Man kan säkert göra mycket gott som inte innehåller pasta, potatis osv men jag är väl inte någon hejare på att komma med nya idéer i min matlagning, tyvärr.
  • MissKatty
    Swensken89 skrev 2013-06-24 14:47:47 följande:

Tack!
    Äter mycket grönsaker istället för pasta, potatis osv.
    Tidigare åt jag inte frukt, det gör jag nu.
    Äter inte bröd från affären. Bakar eget fröbröd gjort på ost, ägg och frön. Supergott och bra om man mår lite illa.
    Äter så lite sött som möjligt, godis och chips går inte alls. Kan äta lite mörk choklad ibland eller glass med lite eller inget socker. Försöker komma ut och röra på mig men är så trött nu och har knappt någon kondis kvar. Så det blir långsam takt.
    Så lite så. Jag/vi skulle haft dig som kock hör jag :) jag tycker inte att det är så kul att laga mat och baka tyvärr. Vad för grönsaker brukar du ha till kött t ex?
    Att promenera långsamt är bättre än ingenting alls tycker jag, vi gör vårt bästa.
  • MissKatty
    Swensken89 skrev 2013-06-24 18:36:09 följande:

Jag brukar ha lite olika grönsaker. Broccoli, tomater och gurka är bra. Har långsamma kolhydrater om jag inte minns fel. Annars brukar jag äta blomkål eller vanlig sallad.

Om man vill att det ska likna ris, potatisgratäng eller mos så kan man alltid göra det med grönsaker. River du blomkål och kokar får du blomkålsris, gratäng kan du göra på både blomkål och broccoli. Blir jättegott! Mos kan du göra på broccoli, blomkål och gröna ärtor t.ex.

Brödet som jag gör är superenkelt och går att göra på under 30 min. Om du vill kan du få receptet?
    Okej, jag gillar broccoli och blomkål men det gör inte killen.. Brukar oftast äta isbergssallad, gurka, paprika och tomater men känner mig lite less på det :/ Men det där med gratäng, ris och mos av grönsaker låter intressant, måste jag prova :) du får gärna skicka receptet på brödet till mig. Jag ska lägga till dig så du kan se min sida.

• MissKatty
    Yarrow skrev 2013-06-24 18:58:26 följande:
    Ja, det var det vi trodde med men dt gick över när vi började ge honom ersättning. Nu ligger han nöjt för det mesta i alla fall :) Men vi bullar upp med filtar och nallar i alla fall för att det ska bli extra mysigt!

Tack :) Är väldigt nöjd med vagnen.. och den lilla killen med :D
    Det förstår jag att du är :)
  • MissKatty
    Annanax skrev 2013-06-24 22:03:08 följande:
    Jag har inte gjort några större ansträngningar kring specialmat, bara börjat dagen med havregrynsgröt och ägg, ätit mindre mellanmål som frukt eller ett glas mjölk och ätit något mindre portioner. Har druckit vatten och skippat godis och chips nästan helt. Och så simmat. Det verkar ha funkat rätt bra.
    Det låter ju jättebra, då kanske jag inte behöver oroa mig så mycket. :) jag äter också mindre portioner.
  • MissKatty
    Annanax skrev 2013-06-25 10:31:14 följande:
    Jag gick upp mest i början och nu på slutet, segade länge i mitten, så oroa dig inte om du tar dig några kilo i starten.
    Jag är i vecka 18 nu och har inte gått upp ett gram än så länge, har gått ner ett par kg och stannat där. Kommer väl som en smäll senare, hehe. Nej nu måste jag vara positiv :)
  • MissKatty
    Sömntutan skrev 2013-06-25 18:46:32 följande:
    Här har ni en som just nu inte alls bryr sig om vad hon stoppar i sig. Två dagar över tiden nu och vill inget hellre än att den lill* kommer ut nu. Börjar bli väldigt tungt för både rygg och knän. Komsi, komsi lilla grodan.
    Hjälper till o lockar på eran lilla, komsi komsi :)
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.