FruFantomen skrev 2012-08-06 11:46:45 följande:
Jag skulle jättegärna ha din BM c89.
Nu vet jag dock inte vilken BM jag kommer att ha i slutändan. Såhär i semestertider så har jag än så länge träffat två olika vid hälsosamtal och inskrivning. Den jag träffade vid hälsosamtalet sa att jag skulle äta det jag var sugen på så länge det inte bara var "skräp". Med den andra så var det bar upp på vågen, räkna BMI och "du ska inte gå upp mer än 6kg". Jag fick också kommentaren "Ja vissa behöver ju något sånt här (gissningsvis syftande på grav) för att ta tag i det". Ta tag i det hur då? Tänkte jag när jag kom hem. Jag är inte direkt den som lever på skräp i vardagen egentligen även om jag tenderar att äta för mycket. Hennes kommentar gjorde att det kändes som om jag ska ta tag i min övervikt nu, även om det knappast var så hon menade. Just nu går jag istället och toknojar över vikten och blir, trots att jag inte borde det, förskräckt för varje hg jag går upp.
Åh, hoppas du slipper henne sedan då, för man ska inte behöva må dåligt för att man går upp under en graviditet, för det är ju precis det man SKA göra! Så försöker jag tänka!
Jag har dessutom bara gått upp 1,5kg senaste 7 veckorna, så jag tror verkligen inte att det är fett jag lägger på mig nu i alla fall. Sedan, eftersom att jag trots allt ligger motsvarande en viktuppgång som är helt normal för någon som är normalviktig så kan jag väl ändå känna mig ganska lugn.
Jag försöker också ha inställningen att jag ändå lär gå ner 30kg efter förlossningen för att komma till en trivselvikt för min del och om det då är 3kg kvar efter graviditeten så är det en "piss i missisippi", typ