Nu har bägaren runnit över, jag orkar inte mer!
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Vi gifta oss 2009 och som du säger, folk förväntade att man direkt skulle bli gravid. Just då var jag mitt uppe i massa jobb, vi skulle spara till hus och det fanns inte plats för ett barn till ( min man har 2 barn sedan tidigare)
Enligt min gynekolog så är det "normalt" att det tar 1.5 år.. kul-not! Så här uppe i Norrland får man inte ens komma på utredning fören det har gått 1.5 år- som anses vara normal tid för att bli gravid.. :(
Att det kan man få räkna med, men det är inte så kul att "alla andra" blir gravida bara dom ser ett par killkalsonger i tvättkorgen, som bestämmer sig i januari och i februari är dom gravida.. man känner sig som en jävla idiot och jag blev jättestressad. Ska jag inte kunna bli med barn, vad är det för fel? man började tänka och fundera på adoption, IVF och allt alternativ .. en jobbig process kanske lika bra att skita i barn och inse att man aldrig kommer ha en egen liten bejbi att krama...
Usch det är så jobbigt, men nu efter 2 år så är jag ganska härdad.. Det finns ju dom som har försökt mycket längre än mig, 5-6 år ...