• minimine

Mammalediga i Malmö?

Hej!
    Fick en son den 11:e April och har tyvärr inga vänner med barn ännu och de(bebisarna) verkar inte komma på ett tag heller!
    Känner att jag behöver komma ut mer på dagarna och snacka av mig med någon/några som förstår allt vad det nu innebär att vara mammaledig! Lite svårt att samtala om amningsproblem, bebis färg på avföringen m.m med någon som inte själv har barn eller ens tanke på det Skrattande

Mammaledighet i all ära, men man känner sig rätt så ensam och isolerad faktiskt. Börjar bli trött på att vanka fram och tillbaka till diverse matbutiker, när de tyvärr blir dagens enda to-do utanför hemmet.
    Och Malmö som har så mycket att erbjuda! Kanske blir det lättare om man är några stycken och kan peppa varandra till att komma ut och hitta på lite saker? Om inget annat får man prata med någon vuxen för en stund :)
    Och öppna förskolan har jag inte orkat pallra iväg till än tyvärr :/

Och vem är jag? Jag är 25 år gammal och har nu fått mitt första barn. Bor i Malmö tillsammans med min sambo och innan jag blev mammaledig pluggade jag.  Är verkligen ingen s.k "moralkärring" utan väldigt lättsam, dessutom har jag rätt svårt för de som är moralkärringar haha :)

Så alla ni där ute som är mammalediga och bor i Malmö, eller utanför, och vill ha lite sällskap och diskussionsutbyte om dagarna: Svara i detta inlägg så kan vi säkert hitta på massa roligt! För jag VET att det är ensamt och ibland väldigt undersimulerande att "bara" vara hemma med sin bebis! Man vill ju inte bli en ledsen och deppig mamma till sin guldklimp!

• Svar på tråden Mammalediga i Malmö?
  • Dreaming01

Om det skulle regna just den dagen vi bestämmer för att ses så tror jag det finns plats för ett par vagnar på espresso house på hansa, har inte varit där själv med vagnen men jag tycker alltid att där är massa barnvagnar när jag är där :)

• minimine

Ja det låter bra med hansa espresso house, tycker mig också alltid se en del barnvagnar där :)
    Det är ju det som är lite meckigt just att ha barnvagn: man måste parkera den och få plats. Häromdagen hade jag råkat dra med mig ett klädesplagg från H&M med vagnen. Såg inte så bra fram :) Lagom pinsamt när det började pipa när jag gick ut haha :)

Nåja, har inboxat mitt nummer till er nu :)
    När passar det er bäst att ses?

Åh har en massa frågor, men kanske ska ta dom när vi väl ses så vi har å snacka om :)

• WickedyWitch

Hallå tjejer :) Får man vara med här?

Jag är en ICKE-moralkärring (eller anti;)) på 22 år. Min son föddes den 26 januari detta året och är alltså 5 månader, första barnet! Känner mig ofta väldigt isolerad här med. Det är så att jag ammar min son, och för 2 månader sen började han VÄGRA bröstet i vaket tillstånd, vilket nu innebär att han i princip endast ammas i sömnen. Vad innebär detta? JO, att så fort han somnar får jag "passa på" att ge han bröstet, och då måste jag helst vara i mitt mörka, tysta sovrum... Ja ni fattar. Inte så kul alla gånger, man får ju vara hemma för det mesta. MEN, när det finns tid över och han har en "bra dag" så ses jag mer än gärna :D
    Jag bor med min sambo i en 4:a vid Möllan!

• minimine

Hej WickedyWitch! Välkommen :) haha
    Klart du får vara med!
    Bra med en som inte heller är moral-tant!
    Åh förstår dig verkligen! Måste vara skitjobbit! Men du kanske kan ge honom flaska när vi ses, eller iaf ha med om det blir "akut"?
    Min son vägrade också bröstet ett tag, var faktiskt rätt jobbigt och jag mådde skit. Men nu äter han flaska och blir ammad ibland, och de funkar jättebra!:) Försöker inte på nått sätt "pracka" på dig nåt, men vet hur de känns och tycker så synd om dig om du inte kan komma ut och träffa oss :D
    Inte kul och känna sig isolerad!
    Jag skickar mitt nummer till dig :)

• stjernfall
    WickedyWitch är du eller barnets pappa möjligtvis från Grekland (tänkte på hans namn). Jag är nämligen halvgrek.

Kanske är det enklast att bestämma tid och plats här i tråden, kan kanske vara lite svårt att ta det via telefon?!

Jag kan iaf under vardagarna i stort sätt när som helst. Gärna inte allt för tidigt på morgonen, då man aldrig vet om man får tacklas med en bångstyrig bebis på morgonen, haha.
  • minimine

För min del går det bra närsom nästan, förutom sena eftermiddagar, då min lillfis har en tendens till att bli gnällig :/
    Denna vecka passar ons och tors bra och nästa vecka tis-fre :)

• WickedyWitch
    minimine skrev 2012-07-03 22:00:53 följande:
    Hej WickedyWitch! Välkommen :) haha
    Klart du får vara med!
    Bra med en som inte heller är moral-tant!
    Åh förstår dig verkligen! Måste vara skitjobbit! Men du kanske kan ge honom flaska när vi ses, eller iaf ha med om det blir "akut"?
    Min son vägrade också bröstet ett tag, var faktiskt rätt jobbigt och jag mådde skit. Men nu äter han flaska och blir ammad ibland, och de funkar jättebra!:) Försöker inte på nått sätt "pracka" på dig nåt, men vet hur de känns och tycker så synd om dig om du inte kan komma ut och träffa oss :D
    Inte kul och känna sig isolerad!
    Jag skickar mitt nummer till dig :)
    Yay, tack ^^
    Nä, moral-tanter är bara jobbiga, puh.
    Ja, det är jättejobbigt men vi har iaf någolunda rutiner på det. Men det innebär att jag inte kommer ut kommer förutom på helgerna när sambon är hemma och kan avlasta emellanåt :)
    Jadu, jag önskar verkligen att jag kunde ta med flaska men han vägrar ta flaska, och ersättningen var inte heller poppis =P Har testat 5 olika märken också. Men får väl kanske försöka lära honom lite mer intensivt att ta flaska när jag orkar, men just nu kör jag bara på som jag brukar.. Har han inte ätit på 3-4h t.ex och han verkar hungrig får jag gå ut med han i vagnen tills hans somnar och sen ge han bröstet =P Oftast somnar han ju dock till var annan, var tredje timme. Men nu har han iaf börjat äta lite gröt och smakisar då :) Han ammar väl si sådär 5-6 gånger per dygn, så det finns ju timmar där emellan jag kan ses liksom :) Jag bor ju också rätt centralt så det är inte så svårt att ta mig ut till ställen där vi alla kan ses!

Okey, då smsar jag dig så du får mitt nr också :)
    stjernfall skrev 2012-07-03 22:17:58 följande:
    WickedyWitch är du eller barnets pappa möjligtvis från Grekland (tänkte på hans namn). Jag är nämligen halvgrek.

Kanske är det enklast att bestämma tid och plats här i tråden, kan kanske vara lite svårt att ta det via telefon?!

Jag kan iaf under vardagarna i stort sätt när som helst. Gärna inte allt för tidigt på morgonen, då man aldrig vet om man får tacklas med en bångstyrig bebis på morgonen, haha.
    Nej, men Alex är halv-thailändsk! Vi tycker bara namnet är så fint. Vi kallar honom oftast Leo (som vi skulle döpa han till först) men vi gillar lite ovanliga namn och då blev Leonidas perfa :)

Ja, vi kan bestämma här i tråden kanske, annars blir det väl en himla massa telefonsamtal/sms, haha ;D

Vardagar kan jag också, även helger egentligen. Förmiddagarna och eftermiddagarna passar mig bra.
    Sedan om någon här vill ses någon kväll bara vi mammor (om t.ex barnet sover och pappan är hemma) så är ju det också ett alternativ. Äta något gott ute eller så.
  • stjernfall
    WickedyWitch skrev 2012-07-03 22:50:54 följande:
    Nej, men Alex är halv-thailändsk! Vi tycker bara namnet är så fint. Vi kallar honom oftast Leo (som vi skulle döpa han till först) men vi gillar lite ovanliga namn och då blev Leonidas perfa :)
    Okej, på så vis. Håller med, det är ett fint namn Solig
  • emmysofi

Hej allihopa! Kul att vi blev så många!! Jag kan också träffas i princip när som helst, torsdag nästa vecka blir svårt men annars har jag fritt fram. Vid lunch eller strax efter tycker jag är en bra tid, då har man fått ordning på morgonens bestyr :)

• minimine

Ja roligt att vi blev så många!
    Här kommer jag med ett förslag: Fredag nästa vecka i Folkets park vid 11-halv 12-tiden?(om vädret tillåter förstås)
    Var och promenerade där lite idag och där är rätt trevligt faktiskt.
    Och skulle vädret vara skit kanske vi kan ses på Hansa espresso House? Låter det bra? Annars får vi komma överens om en annan dag!

Vi kan ju såklart träffas innan också :)
    Och klart vi kan träffas utan barnen också någon kväll eller så och äta lite kanske!

• WickedyWitch
    minimine skrev 2012-07-04 13:02:44 följande:
    Ja roligt att vi blev så många!
    Här kommer jag med ett förslag: Fredag nästa vecka i Folkets park vid 11-halv 12-tiden?(om vädret tillåter förstås)
    Var och promenerade där lite idag och där är rätt trevligt faktiskt.
    Och skulle vädret vara skit kanske vi kan ses på Hansa espresso House? Låter det bra? Annars får vi komma överens om en annan dag!

Vi kan ju såklart träffas innan också :)
    Och klart vi kan träffas utan barnen också någon kväll eller så och äta lite kanske!
    Passar mig fint iaf :) Jag var också i folkets park idag ^^ Vid 12-13 ungefär!

Hansa låter också som ett alternativ för vår del.
  • minimine
    WickedyWitch skrev 2012-07-04 15:18:41 följande:
    Passar mig fint iaf :) Jag var också i folkets park idag ^^ Vid 12-13 ungefär!

Hansa låter också som ett alternativ för vår del.
    Va bra :) får vi se om de andra också kan och vill!
    Jasså? Va lustigt, för jag gick och tänkte att det kanske är någon av mammorna här nu hihi :)
    Men jag va iofs där vid halv 12-tiden så vi missade nog varann precis!
  • emmysofi

Jag kan och vill nästa fredag. Blir super. Hade gärna träffats någon kväll också utan barn, känner mig dock ganska låst då jag helammar min lilla och senast jag försökte pumpa gick det inget vidare. Funderar på om det är pumpen som är kass. Jaja, får försöka ordna det på något sätt om det blir aktuellt :)

• stjernfall

Folkets park låter bra tycker jag med! Var faktiskt också där, fast igår inte idag Glad Och fredag den 13:e (!) kan jag, så som det ser ut nu iaf Skrattande

• minimine

Hej igen tjejer!
    Vad bra att ni kan! Då tycker jag att vi spikar de :)

Hur ser de ut för er andra?

• Resi

Hej! Lyckades ni att få ihop en träff? Själv är jag mamma till en liten tjej som är född 14 april i året.

• WickedyWitch
    Resi skrev 2012-07-25 23:56:21 följande:
    Hej! Lyckades ni att få ihop en träff? Själv är jag mamma till en liten tjej som är född 14 april i året.
    Oj, nä. Det rann visst ut i sanden =P
    Välkommen hit! :)

Ja, när ska vi ses tjejer? Det blev visst inget av det senast ^^
Svar på tråden Mammalediga i Malmö?